איך מוציאים צו ירושה מקוון?

עו"ד רון הדר16 ביולי, 2019

איך מוציאים צו ירושה מקווןצו ירושה הוא מסמך משפטי רשמי אשר מונפק ע"י רשם הירושות. רשם הירושות היא יחידה במשרד המשפטים אשר אמונה על ניהול וטיפול הליכי הוצאת צו ירושה / צו קיום צוואה.

במידה וקרוב אליכם נפטר, ואתם מעוניינים לקבל את הכספים המגיעים לכם מכוח חוק הירושה (בין אם מדובר שקיימת צוואה ובין אם לא) עליכם תחילה לבצע בדיקת צו ירושה. הכוונה היא, שעליכם לבדוק האם הוגשה בעבר בקשה לצו ירושה מרשם הירושות או לא. במידה ולא הוגשה בעבר בקשה, תפקידכם הוא להגיש אותה כעת. 

איך מוציאים צו ירושה?

כאמור, צו ירושה הוא מסמך משפטי המונפק ע"י רשם הירושות במחוז בו הייתה כתובת המגורים של המנוח. קיימים 5 מחוזות: תל אביב, ירושלים, באר שבע, חיפה ונצרת (רשימת סניפים מלאה). עליכם להגיש את הבקשה במחוז בו התגורר המנוח טרם פטירתו. 

בעידן בו אנו חיים, כאשר הליכים ופרוצדורות משפטיות ניתן לבצע אונליין, ניתן גם לקבל צו ירושה מקוון

התחל בבקשה לצו ירושה

איך בנויה בקשה לצו ירושה?

בקשה לצו ירושה מוגשת במקרים בהם המנוח לא הותיר אחריו צוואה. במקרים כאלו, חוק הירושה קובע כי היורשים של המנוח הם קרובי משפחתו הקרובים ביותר – קרי, בן/בת זוגו וילדיו (החוק כמובן קובע מה קורה במקרים בהם אותם קרובים "ישירים" לא נמצאים אך לא ניכנס לסוגיות אלו במאמר זה). את הבקשה מגיש מי שמוגדר כ"יורש" על פי החוק – יש לצרף את פרטיו האישיים של המנוח, את פרטיהם האישיים של היורשים (כולל מגיש הבקשה עצמו) כמו כן, יש לצרף לבקשה תעודת פטירה של המנוח. 

חשוב לציין, במידה ואחד היורשים על פי חוק של המנוח נפטרו לפניו/אחריו, יש לצרף את תעודת הפטירה שלו על מנת להוכיח את פטירתו. במקרים בהם יורש נפטר, מי ש"נכנס בנעליו" הינם יורשיו הטבעיים או לחילופין היורשים שלו על פי צוואה שכתב. 

הבקשה ערוכה כתצהיר, כלומר, מגיש הבקשה חותם עליה ומתחייב כי כל הפרטים והמידע שמסר במסגרת הבקשה הינם נכונים ואמת בלבד.

לאחר חתימת המבקש על התצהיר בפני עורך דין, נותר לשלם אגרות – אגרת פתיחת תיק ואגרת פרסום ברשומות והבקשה מוגשת אונליין לרשם הירושות. 

כמה זמן זה לוקח?

צו ירושה הוא מסמך קריטי עבור יורשי המנוח ולו רק בגלל שבאמצעותו היורשים זכאים לכספי הירושה, אלא פעמים רבות חשבונות הבנק של המנוח מוקפאים אוטומטית ולכן, על מנת לשחררם צריך להציג לבנק צו ירושה. על כן, עולה פעמים רבות השאלה – כמה זמן לוקח לממש צו ירושה? רשם הירושות מפרסם כי משך זמן טיפול בבקשה לצו ירושה אורך כ-45 יום. מניסיוננו, משך הטיפול נמשך כ-2-3 חודשים וזאת כתלות במחוז אליו הוגשה הבקשה. 

כמה עולה צו ירושה?

שאלה ששואלים אותה אנשים רבים היא – כמה עולה צו ירושה? יותר נכון לומר, מהי העלות להגשת בקשה לצו ירושה? 

נתחיל ונאמר, בקשה לצו ירושה אין הכרח להגיש באמצעות עורך דין. ניתן למלא את הבקשה אונליין באתר רשם הירושות ולבצע את אימות חתימה בפני עורך דין שאתם מכירים. יחד עם זאת, אנו ממליצים בחום להגיש את הבקשה באמצעות עורך דין שמכיר את הפרוצדורה וזאת על מנת למנוע בעיות ועיכובים בהליך קבלת הצו. עלות שכ"ט עורך דין לבקשה לצו ירושה יכולה לנוע סביב 1000-3000 ש"ח. 

מלבד עלות שכ"ט עורך דין, יש לשלם 2 אגרות. אגרת פתיחת תיק בגובה של 428 ש"ח (אגרה מופחתת במקרה של הגשת הבקשה אונליין) ואגרת פרסום ברשומות בגובה של 130 ש"ח.

התחל בבקשה לצו ירושה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    בקשה לרישום צו ירושה בשנת 2021

    מהו צו ירושה? ראשית כל, יש להבין מה צו ירושה ומה ניתן לעשות באמצעותו. במקרה בו אדם לא ערך צוואה מסודרת במהלך חייו, חלוקת העזבון של הנפטר תעשה על פי הוראותיו של חוק הירושה, תשכ"ה-1965 על ידי הגשת בקשה לרישום צו ירושה. במאמר מוסגר יוער כי במקרה בו אדם אכן ערך צוואה במהלך חייו, יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה. כיצד מבוצעת חלוקת עזבון...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר06 בדצמבר, 2020

    עלות אגרת צו קיום צוואה ב-2021

    מהו צו קיום צוואה? הוראות החוק והכללים הנוגעים לירושות, צוואות ועיזבונות נמצאים בחוק הירושה. ס' 39 לחוק קובע כי על מנת לקבל את הירושה שהותיר אחריו אדם שהלך לעולמו יש צורך בצו קיום צוואה. צו זה משמש מעין אישור לנוסח הצוואה, כך שהיא מקבלת תוקף של פסק דין. רק לאחר קבלת הצו ניתן יהיה לחלק את עזבון המצווה בין היורשים. כיצד מגישים בקשה לצו...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר02 בדצמבר, 2020
    Skip to content