איך פותחים עוסק מורשה באופן מקוון?

עו"ד רון הדר25 בספטמבר, 2019

איך פותחים עוסק מורשה באופן מקוון?פותחים עסק עצמאי? בשעה טובה! רגע לפני שמגשימים את החלום, ריכזנו עבורכם כל מה שצריך לדעת כדי להיכנס לעולם שבו אתם מקבלי ההחלטות.

מיהו עוסק מורשה?

במשפט אחד, עוסק מורשה הוא מי שהחליט להיות עצמאי ולבצע פעילות עסקית (כמו מכירות או מתן שירותים), ונרשם ברשויות המס.

עוסק מורשה מחויב להוציא ללקוחות חשבוניות מס על כל עסקה, ולגבות מהם מע"מ. במקביל, הוא יכול לקזז את מס התשומות, כלומר המע"מ ששילם על רכישות של מוצרים ושירותים עבור העסק. כיום, מרבית העסקים הקטנים והבינוניים בישראל מתנהלים כעוסק מורשה.

מה קובע החוק?

כל עצמאי שמחזור ההכנסות השנתי שלו עולה על 100,187 ₪ או שמחזיק באחד מהמקצועות שמפורטים בחוק (כמו אדריכל, פסיכולוג, רופא רואה חשבון ועוד) מחויב להירשם כעוסק מורשה.

חשוב לדעת: יש להשלים את שלבי הרישום השונים לפני שמתחילים בפעילות העסקית כעוסק מורשה.

פתיחת עוסק מורשה ב2019 – כל השלבים לפתיחת עסק עצמאי

אז איך בפועל פותחים עוסק מורשה? כדי להירשם ולהתחיל לפעול כעצמאי בשנת 2019 יש לפתוח תיק ב3 יחידות שונות:

  1. מס ערך מוסף (מע"מ)
  2. מס הכנסה
  3. ביטוח לאומי

את פתיחת התיקים השונים תוכלו לעשות בעצמכם, תוך השקעת מספר ימים בתיזוז בין הרשויות השונות ובמילוי מסמכים. השלבים לפתיחת עוסק מורשה אינם מסובכים, אבל ניתן לחסוך זמן וכסף ולהשלים את פתיחת העוסק אונליין באמצעות איש מקצוע תוך 24 שעות ובעלות של כמה מאות שקלים.

פתיחת תיק במע"מ

אם בחרתם לבצע את השלבים לפתיחת עוסק מורשה בעצמכם חשוב לדעת שפתיחת תיק במע"מ דורשת הגעה פיזית למשרדי מע"מ הקרובים למקום העסק המתוכנן (למציאת משרד המע"מ הקרוב אליך לחץ כאן) ולבצע רישום ראשוני.

אילו מסמכים צריך להביא למעמד הרישום?

  • תעודת זהות
  • טופס 821 – טופס רישום לצרכי מע"מ מלא וחתום. בטופס יש למלא פרטים על סכום ההשקעה, מקורות המימון, מחזור העסקאות המשוער ועוד.
  • חוזה קנייה/שכירות של מקום העסק
  • אסמכתא על קיום חשבון הבנק של העסק
  • מסמכים נוספים שיכולים להעיד על הקמת עסק ופעילותו. למשל: חשבוניות על רכישת ציוד, אישורי בנייה, רישיונות שונים שהתקבלו מטעם הרשויות ועוד.

בסיום התהליך מקבלים אישור זמני שמעיד על כך שהתבצע רישום. בהמשך, תישלח בדואר תעודת העוסק המורשה הקבועה.

פתיחת תיק במס הכנסה

פתיחת תיק במס הכנסה לא מחייבת הגעה פיזית למשרדי הרשות. אפשר למלא בכתב טופס פתיחת תיק עבור עצמאי, שכולל הצהרה על מקורות הכנסה ופרטים אישיים. את הטופס המלא יש לשלוח למשרד מס הכנסה באזור שבו העסק מתנהל.

פתיחת תיק בביטוח הלאומי

כדי לקבל קצבאות והטבות של עוסק מהביטוח הלאומי, צריך לקבל הכרה כעובד עצמאי. חוק הביטוח הלאומי מחשיב אדם כעצמאי אם הוא עונה על אחד משלושת התנאים הבאים:

  1. הוא עובד בעסק לפחות 20 שעות בממוצע בשבוע
  2. ההכנסה החודשית הממוצעת שלו מהעסק היא לפחות 50% מהשכר הממוצע (כלומר לפחות 5136 ש"ח, נכון לשנת 2019)
  3. הוא עובד בעסק לפחות 12 שעות בשבוע, וההכנסה החודשית הממוצעת שלו מהעסק היא לפחות 15% מהשכר הממוצע (כלומר לפחות 1540 ₪, נכון ל-2019).

איך פותחים תיק בביטוח לאומי?

באתר האינטרנט של הביטוח הלאומי, ממלאים באופן מקוון טופס דין וחשבון רב שנתי. בטופס יש למלא פרטים שונים על היקף העבודה הצפוי בעסק, כמו למשל שעות עבודה והכנסה צפויה. מובן שבשלב זה קשה לתת פרטים מדויקים, כי העסק עוד לא התחיל לפעול. אבל אין מה לדאוג: אם ההערכה ההתחלתית הייתה שגויה וההכנסות הצפויות גבוהות מאלה שהתקבלו בפועל, הביטוח הלאומי יחזיר את דמי הביטוח העודפים.

עוסק מורשה מול חברה בע"מ

עם פתיחת עסק חדש אנחנו נדרשים להחליט – האם לפתוח עוסק מורשה או חברה בע"מ?

קיימים מספר הבדלים חשובים בין עוסק מורשה אל מול חברה בע"מ שכדאי להכיר:

  1. חברה בע"מ נחשבת לאישיות נפרדת מבחינה משפטית
    כלומר ישנה הפרדה חשבונאית, כלכלית ומשפטית בין החברה לבין בעליה. כך, אם החברה נקלעת לחדלות פירעון, אי אפשר להיפרע מהנכסים הפרטיים של בעלי החברה. העוסק המורשה לא נהנה מהגנה כזו, ואם העסק נמצא במצוקה כלכלית, הבעלים עצמו חשוף לחובות.
  2. הבדלי מיסוי

עצמאי ישלם מס פרוגרסיבי לפי גובה הכנסתו (עד 50%). מההכנסה החייבת במס אפשר לנכות הוצאות מוכרות כמו ביטוח לאומי והפקדות לקרן השתלמות. בחברה, ההכנסות אינן של הבעלים אלא הכנסות החברה. הבעלים יכול למשוך משכורת (ולשלם עליה מס), לקבל דיבידנד מהחברה (ולשלם מס גם עליו) ובנוסף החברה תידרש לשלם מס חברות.

איך בוחרים? נקודת האיזון

בטווח של X הכנסות בחודש, Y הכנסות ברוטו בשנה (אחשב את הנתון המעודכן אם יש צורך) המס הכולל שהחברה תשלם יהיה נמוך יותר מהמס שהעצמאי היחיד ישלם על ההכנסה שלו. לכן, גובה ההכנסות המשוערות הוא שיקול מרכזי בבחירת סוג ההתאגדות.

פתיחת עוסק מורשה אונליין

פתיחת עוסק מורשה אונליין חוסכת את הטרחה שכרוכה בהגעה לרשויות השונות, ומקצרת את זמן הרישום ל24 שעות בלבד. התהליך מתבצע על ידי רואה חשבון, יועץ מס או עורך דין שמייצג אותך מול הרשויות השונות. איש המקצוע ייפגש איתך פעם אחת לצורך חתימה על המסמכים וישלים בעצמו את כל תהליך פתיחת העסק עבורך. החיסכון המשמעותי בזמן שמציע ההליך, בשילוב העובדה שהוא מנוהל על ידי איש מקצוע מנוסה, הופכים אותו למשתלם ופופולארי מאוד בשנים האחרונות.

אל תפספסו עדכונים והטבות

אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
הירשמו כעת

פוסטים דומים

אגרת רישום חברה 2020

אז הגעתם לרגע בו החלטתם כי ברצונכם להקים חברה בע"מ. חברה בע"מ היא אחת מתוך מספר צורות להסדר פעילות עסקית. מלבד חברה בע"מ ניתן להסדיר פעילות עסקית בדרך של עוסק פטור, עוסק מורשה, שותפות ועוד. השלב הראשון בתהליך הוא רישום החברה ברשם החברות. רשם החברות היא יחידה במשרד המשפטים אשר אמונה על כל נושא החברות והתאגידים במדינת ישראל. כל אדם במדינת ישראל אשר מעוניין...

המשך לקרוא
עו"ד רון הדר14 בנובמבר, 2019

מה הן מדרגות מס של עוסק מורשה?

יש להדגיש כי לא כל בעל עסק יכול להירשם בתור עוסק מורשה אלא רק מי שהמחזור העסקי שלו עולה על 100,187 שח לשנה ובמידה ולא יהיה עליו להירשם בתור עוסק פטור. יתרה מזאת, קיימים מספר מקצועות אשר מחוייבים להירשם בתור עוסק מורשה כמו אדריכלים או רואי חשבון, רשימה מלאה ניתן לראות בהמשך. בעת פתיחת תיק עוסק מורשה יש לגשת אל  משרדי מס הכנסה, מעמ...

המשך לקרוא
עו"ד רון הדר12 בנובמבר, 2019
דילוג לתוכן