בקשה לצו ירושה

עו"ד רון הדר10 במאי, 2017

מילון מונחים > בקשה לצו ירושה.

במקרים רבים אנשים אינם משאירים אחריהם צוואה ערוכה וחתומה כחוק, או בכלל בשום צורה שהיא שמקובלת כיום לפי חוק הירושה בישראל וקבילה בבית המשפט. במקרה פטירה, רכושו ונכסיו של אדם מתחלקים בין יורשיו לפי צוואה או חוק הירושה, אם לא השאיר כזאת. בשל עובדה זו, חשוב להגיש בקשה לצו הירושה שניתן בהיעדר צוואה מפורטת שמבטאת את הרצונות המפורשים של המנוח.

מי יורש את האדם כשאין צוואה?

לפי חוק הירושה בישראל יש שורה של יורשים לפי חוק לכל אדם, ובהם נכללים בני זוג וצאצאים, טבעיים או מאומצים, כל אחד לפי מצבו. החוק אינו מתיר שיקול דעת במקרים כאלה, אלא אם כן מתקיימים תנאים מיוחדים שסותרים ואף נוגדים את הירושה במקרים קשים במיוחד. אלה המקרים שמגיעים בדרך כלל לבית המשפט ובהם מערערים על צו הירושה שניתן כדי להטות אותו לכיוון יורשים אחרים.

איך מגישים בקשה לצו ירושה?

בקשה לצו ירושה אפשר להגיש פיזית בדואר במחוז הרלוונטי למקום מגוריו הרשמי האחרון של המנוח, או בבקשה מקוונת שאפשרית במקרים מסוימים. בקשה מקוונת אפשר להגיש אם המנוח הותיר צאצאים, או בן או בת זוג, או הורים. אי אפשר להגיש בקשה מקוונת אם הותיר בני משפחה אחרים כמו אחים או דודים.

מסמכים להגשת הבקשה הן בהליך מקוון והן בדואר

יש לסרוק ולצרף תעודת פטירה, ייפוי כוח חתום על ידי מגישה הבקשה ומאומת על ידי עורך דין, תצהיר הסתלקות מן העיזבון אם יש יורשים שמחליטים על כך, העתק הודעה שנמסרה לידי היורשים האחרים על כך ואישורי תשלום אגרות.

התחל בבקשה לצו ירושה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    רישום עוסק מורשה – איך כדאי להתחיל?

    מזל טוב! החלטתם לפתוח עסק חדש. הצעד הראשון הוא פתיחת עוסק מורשה, שיאפשר לכם לעמוד בקשרים עסקיים עם לקוחות ולהסדיר את הפעילות מול רשות המיסים. אז איך פותחים עוסק מורשה? מה ההבדל בין עוסק מורשה לחברה? מהן מדרגות מס לעוסק מורשה? איגדנו עבורכם כל מה שהעוסק המתחיל צריך לדעת. מיהו עוסק מורשה? עוסק מורשה הוא מי שהחליט לעבוד כעצמאי ולבצע פעילות עסקית (כמו למשל...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר16 באוגוסט, 2023

    בחירת רואה חשבון לפתיחת עוסק מורשה

    הקמתם עסק, אתם בתחילת דרככם, והבנתם כי אתם צריכים להפוך את הדבר ל"רשמי". כיום, קיימות מספר תצורות בהן אנשים יכולים להסדיר את פעילותם העסקית. בין הדרכים להסדרת פעילות עסקית ניתן לבצע: פתיחת עוסק פטור, פתיחת עוסק מורשה, רישום חברה בע"מ ועוד. במאמר זה נתרכז בהליך פתיחת עוסק מורשה, כיצד יש לבצע אותו ומי מבצע אותו. מרבית האנשים שמקימים עסק, לרוב פותחים עוסק פטור. עוסק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר19 ביולי, 2023
    Skip to content