עמוד הבית > בלוג > להיות עסק עצמאי דרך האינטרנט

להיות עסק עצמאי דרך האינטרנט

להיות עסק עצמאי דרך האינטרנטרשת האינטרנט פתחה עולם ומלואו עבור רבים, מלבד העובדה שהרשת מאפשרת לנו לקבל מידע זמין ונגיש מכל מקום, בזכותה הקמת חברה באינטרנט מעולם לא הייתה נגישה יותר. אם בעבר אדם שהיה רוצה לפתוח עסק עצמאי נאלץ להתרוצץ בין רשם החברות, לבנק ולרשויות המס כשבידו טפסים רלוונטיים, הרי שהיום אפשר לחסוך בזמן ולבצע מגוון רחב של פעולות מהבית, מבלי לקום כלל מהכיסא.

מדוע כדאי להקים עסק עצמאי

רבים יגידו כי הקמת עסק עצמאי כרוכה בהתעסקויות רבות עם ניירת, תשלומי משכורות לעובדים ודיווחים שונים למס ההכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, עד כי בסופו של דבר נראה כי העסק אינו משתלם לבעליו. אך למרות כל ההתעסקויות שמסביב, בארץ נפתחים עסקים עצמאיים רבים מדי שנה. קיימים יתרונות בלתי מובטלים כשיש לכם עסק, בייחוד בעידן המודרני שבו אפשר להיות עסק עצמאי דרך האינטרנט ולחסוך בהוצאות כגון השכרת משרד יקר . אלה כמה יתרונות בולטים לבעלי העסקים:

  • אתם המנהלים – כאשר אתם מנהלים את העסק שלכם, אתם קובעים מה לעשות, איך לנהל את העבודה ומתי להגיע אל המשרד או אפילו לעבוד מהבית. כך, אינכם צריכים לספוג צעקות מהבוס בעבודה על איחורים חוזרים ונשנים, ואם יש לכם רעיון מקורי לקידום העסק איש אינו יכול לפסול לכם אותו. אתם מחליטים אם ליישם אותו או לא.
  • עסק לצד עבודה – עסק עצמאי הוא לא בהכרח משרה מלאה. אם אתם עובדים כשכירים במשרה חלקית, אתם יכולים בהחלט לשלב גם עסק עצמאי משלכם באינטרנט. כאשר אתם קובעים את קצב העבודה ואת הזמנים שלכם, אפשר לעבוד גם בשתיים בלילה או בסופי שבוע.
  • עסק שהוא גם חלום – פתיחת עסק היא עניין אידיאולוגי. אינכם עושים זאת רק עבור הרווחים הגבוהים שאתם עתידים לצבור. אדם הפותח עסק הוא אדם המגשים את חלומו בתחום שבו רצה לעסוק במשך כל חייו ויכול ליהנות מהכנסה פאסיבית גם כשהוא ישן.

openosekmurshe

פותחים עסק מול רשויות המס

הקמת עוסק מורשה כרוכה בפתיחת תיקים מול רשויות המס – הליכה פיזית למע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי והמתנה בתורים ארוכים ובמילוי טפסים. היום ניתן לבצע גם פתיחת עוסק מורשה באינטרנט ורו"ח יפתח לכם את כל התיקים אונליין בלחיצת כפתור אחת. על פי ההגדרה, עוסק מורשה הוא בעל עסק אשר מחזור ההכנסות שלו בכל שנה גבוה מ-99,000 שקלים (הסכום קצת משתנה לעיתים). לפי החוק, כל אדם צריך לדווח לרשויות המס על הכנסותיו, כך שבמרבית המקרים יש צורך לפתוח תיקים במע"מ, ביטוח לאומי ומס ההכנסה. ניתן להשיג את כל הטפסים באמצעות אתר האינטרנט, כדוגמת טופס פתיחת עוסק מורשה (טופס 821) או טופס לפתיחת תיק במס ההכנסה (טופס 5329). נוסף על כך, אסור לשכוח לצרף מסמכים רלוונטיים כמו צילום תעודת זהות וצילום חוזה שכירות של המבנה שבו ממוקם העסק.

מדוע חשוב לרשום את סימן המסחר שלכם

בעלי עסקים רבים מעוניינים לשמור על זכויותיהם עבור המוצרים או השירותים שהם מספקים. משום כך, הם מסמנים את המוצרים שלהם באמצעות סימן מסחר ייחודי (שיכול להיות לוגו, תמונה או כיתוב) אשר לצדו יופיע הסימן ® (Registered). סימן זה מונע מהלקוחות להתבלבל בין המוצר המקורי לבין מוצרים של חברות אחרות. כדי להחיל את הסימן על המוצרים ניתן לבצע רישום סימן מסחרי באינטרנט. לשם כך יש צורך לעבור תהליך רישום. לחץ כאן למידע נוסף על סימן מסחרי.

הליך רישום עבור סימן מסחר

עסק עצמאי באינטרנט אשר מעוניין לרשום סימן מסחר עבור מוצריו צריך לעבור תהליך. בשלב הראשון יש צורך להגיש טפסים מקוונים לרישום (פירוט עבור כל מוצר או שירות). כמו כן, חשוב לשלם תשלומי אגרה עבור השירותים. לאחר שכל הטפסים מתקבלים, הבקשה של בעל העסק עוברת בדיקה מדוקדקת במשרד המשפטים במטרה לבחון האם לא מדובר בסימן מועתק או סימן הזהה לסימני מסחר אחרים. ניתן לבצע גם הליך רישום סימן מסחר מזורז – בסיום הבדיקה מקבלים אישור עקרוני תוך 3 ימי עסקים (כעבור כ-3 חודשים הסימן מאושר בסטאטוס קובל(האישור הסופי מתקבל למשך 10 השנים הבאות.

openosekmurshe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

* *

שינוי גודל גופנים