מהו הסכם גישור גירושין?

עו"ד רון הדר05 בינואר, 2020

מהו הסכם גישור גירושין?כאשר בני זוג מחליטים לסיים את הקשר ו'לפרק את החבילה' הם יכולים לבחור באיזו דרך לעשות זאת. כשם שקיימות היום דרכים רבות לחיות בזוגיות ארוכה (כמו נישואין או ידועים בציבור) קיימות דרכים רבות לגירושין. אחת מהן, שנחשבת לדרך נעימה וגם זולה כלכלית היא באמצעות הליך גישור גירושין.

מהו הסכם גישור גירושין?

הסכם גישור גירושין הוא מסמך משפטי, המעגן את ההסכמות בין בני הזוג המבקשים להתגרש. המסמך נבנה לאורך הליך גישור ובהנחייתו של מגשר, ועל פי הכתוב בו ייערכו הגירושין. באמצעות בחירה באפיק גירושין זה, בני הזוג נמנעים מתביעות ומניהול הליך הגירושין בבית המשפט.

במסמך יופיעו ההחלטות המשותפות של בני הזוג בנוגע לאספקטים שונים הנוגעים לרכוש, למשמורת, למזונות ועוד. ההסכם הוא התוצר הסופי של הליך גישור משותף לשני בני הזוג.

התחל בהסכם גירושין

איך מנהלים הליך גישור גירושין?

ניתן לומר שבמובנים רבים, ההחלטה איך מתנהל הליך גישור נמצאת בידי הצדדים. חשוב לציין שהגישור כולו הוא הליך וולונטרי. כלומר: הצדדים לוקחים בו חלק בכפוף לרצונם, ואם הם לא ישתפו פעולה ככל הנראה הם לא יצליחו להגיע לתוצאות משותפות וייאלצו לפנות לבית המשפט. כך או כך, הצדדים זכאים להיוועץ בעורך דין במהלך הליך הגישור. 

ניהול הליך הגישור מורכב מכמה מפגשים של המגשר עם בני הזוג ביחד או עם כל אחד מהם בנפרד. מטרתו היא להבין את הציפיות של כל אחד מהצדדים מההליך, אלו נקודות חשובות להן במיוחד (כך למשל רכוש בעל ערך אישי, משמורת במתכונת מסוימת וכו'). המגשר ינסה להביא את שני הצדדים לעמק השווה ולהציע פתרונות שיאפשרו הסכמה.

חשוב לשים לב – הליך הגישור הוא הליך חסוי. כל הנאמר בין המגשר לבין בני הזוג לא יכול לשמש בשום ערכאה שהיא, זאת למען יצירת מרחב בטוח, שבו ניתן לומר כל דבר, במטרה להגיע להסכמה בנעימים. לכן בתחילת התהליך בני הזוג מתחייבים לנהוג בתום לב ובהגינות.

תנאי הליך גישור גירושין

כאשר מנסחים את הסכם גישור הגירושין מקפידים לכלול בו גם את תנאי ההליך. כך, בני הזוג מתחייבים שלא לזמן את המגשר למסירת עדות בבית המשפט הנוגע להליך הגישור, במקרה שבו הליך הגישור כשל וסכסוך הגירושין עובר לבית המשפט. בנוסף, אין להציג בהליך משפטי כל מסמך שנוצר בהתבסס על הליך הגישור או במהלכו.

בני הזוג מאשרים לרוב שהמגשר יהיה רשאי להתייעץ עם מומחה בנושאים שונים שעולים בהליך הגישור, וכדי להכריע בהם נדרש ידע מקצועי. 

בנוסף לכך, בני הזוג מתחייבים להימנע עד כמה שניתן מפעילות חד צדדית מול המגשר או מול צדדים שאינם חלק מהליך הגישור. כך למשל, ישתדלו להימנע משיחות טלפון עם המגשר שבן הזוג אינו צד להן (ואם כזו נערכה יעדכנו את בן הזוג). כמו כן, לא יבצעו פעולות כלכליות בעלות השלכות נרחבות בעת תקופת הגישור (הכוונה לפעולות שעשויות להשפיע על הרכוש הנדון כחלק מהליך הגישור).

התחל בהסכם גירושין

כמה עולה גישור גירושין?

כיוון שגירושין הם תהליך אישי, המושפע מהמאפיינים הסובייקטיביים של הזוג, אין מחיר אחיד להליך. ובכל זאת, עלות גישור גירושין נחשבת לנמוכה יחסית. כלומר זוהי בהחלט האופציה האפקטיבית ביותר לערוך בה את הגירושין, כיוון שהיא חוסכת את זמן ההמתנה בערכאות המשפטיות. 

המחיר יכול להשתנות בהתאם למספר מפגשי הגישור (המושפעים גם מאופי התקשורת בין הצדדים, יכולתם להגיע להסכמות ועוד ושכרו של המגשר).

יש מקומות שמציעים תשלום פר שעת מגשר, ויש המציעים מעין חבילה כוללת של כלל תליך הגישור, מתחילתו ועד להסכם.

חשיבות בחירת המגשר

מפאת הרגישות הרבה הכרוכה בתהליך, חשוב לבחור מגשר ששני בני הזוג מרגישים עימו בנוח. חשוב לשים לב, שבניגוד למה שנהוג לחשוב, מגשרים אינם תמיד עורכי דין. רצוי לבחור מגשר שיש ביכולתו לנסח את הסכם הגירושין הסופי (ולכן רצוי לבחור במגשר שמחזיק גם בתעודת עורך דין).

לפני תחילת תהליך הגישור, ניתן לפנות לכמה מגשרים, לקבוע עימם פגישות היכרות ולהחליט בצוותא מי המגשר המתאים ביותר לזוג.

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    איך מנהלים הליך גישור גירושין?

    ההחלטה לפרק זוגיות הינה החלטה קשה ולא פשוטה כלל וכלל. ההחלטה טעונה ומעורבות בה תחושות ורגשות רבים שישפיעו רבות על המשך החיים שלכם, ובמקרה ומעורבים גם ילדים, היא תשפיע גם עליהם. על כן, בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות מחפשים אלטרנטיבות להליך הגירושין וזאת על מנת שלא להתמודד עם הליך משפטי ארוך ומייגע בבתי המשפט, אשר טומן בחובו עלויות גבוהות מאד ובאופן כללי הרבה פעמים...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר22 בספטמבר, 2019

    גישור גירושין – מדריך מפורט על התהליך

    זוגיות ואהבה, כמו כל דבר בחיים, יכולות לעלות על שרטון ולהגיע למצב שבני הזוג מחליטים להיפרד ולסיים את יחסיהם. פרידה היא דבר לא פשוט, כואב ומלא ברגשות, בטח במקרים שמעורבים בתהליך ילדים ועל כן, צריך לדעת גם כיצד לעשות זאת. גירושין, על אף הדעה הרווחת, לא חייבים להיות מכוערים. גירושין לא חייב להתנהל בבתי המשפט לענייני משפחה והרבנות (מלבד ההליך הפורמלי של מתן הגט)....

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר05 בספטמבר, 2019
    Skip to content