מה הוא מאגר סימני המסחר?

עו"ד רון הדר26 באפריל, 2018

מה הוא מאגר סימני המסחר?החלטתם להקים חברה, פעלתם להקמתה והחברה נרשמה בהצלחה אצל רשם החברות. במסגרת פעילותכם העסקית, תרצו למנוע ממתחרים שלכם, או מסתם גופים וגורמים אחרים, להשתמש בשם החברה שלכם או בלוגו. לצורך הגנה על שם החברה והלוגו עליכם לבצע רישום סימן מסחר. בכל הנוגע להליך רישום סימן מסחר, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה בתחום וזאת בשל מורכבותו של ההליך. במסגרת הליך רישום סימן מסחר, מבצעים תחילה חיפוש במאגר סימני המסחר. מאגר סימני המסחר הוא למעשה רשימה של כל סימני המסחר הקיימים בארץ. הבדיקה הינה הכרחית, שכן שימוש בשם או בסימן קיים עשוי לגרור תביעה מצד החברה שמחזיקה בסימן באופן חוקי.

סימן מסחר נושא בחובו מוניטין רב שעולה הרבה כסף. כל חברה שמכבדת את עצמה תבצע רישום סימן מסחר בתחילת דרכה ותוודא שמתחריה לא יוכלו להשתמש בו בעתיד. כפי שנזכר לעיל, אופן הגשת הבקשה מורכב וכדאי להסתייע בעורך דין המתמחה בתחום הקניין הרוחני בכלל וברישום סימני מסחר בפרט. מרגע שסימן המסחר נרשם, תוקפו הוא למשך עשר שנים וניתן להאריכו ללא מגבלה בכל פעם מחדש.

מהם השלבים בהגשת בקשה לרישום סימן מסחר?

תחילה, מגישים את הבקשה לרישום סימן המסחר הכוללת: פירוט של סימן המסחר, הסיווגים השונים (מתוך רשימה של 45 סיווגים) שתחתם נרצה לרשום את סימן המסחר ומשלמים את האגרות (ניתן להגיש בקשה לרישום סימן מסחר מהיר אשר מקצרת משמעותית את משך זמן ההליך וכוללת תשלום אגרה נוסף). הבקשה מוגשת לרשם סימני המסחר ובוחנים מטעמו בודקים את הבקשה, את סימן המסחר אותו מבקשים לרשום, בוחנים האם יש סימנים דומים, זהים או כאלה שעלולים לעלות לכדי הטעיה. בד"כ תהליך בחינה של בקשה לרישום סימן מסחר אורכת כ-3-4 חודשים. בפרק זמן זה מחויב הרשם להשיב לבקשת הרישום שהוגשה. במידה והבקשה מתקבלת, הרי שלרוב תישלח תעודת האישור יחד עם תגובת האישור. במידה והבקשה נדחית, לרוב יגיש הרשם "השגה" על בקשת הרישום ואז מתחיל הליך של "פינג פונג" בין מגיש הבקשה או מי מטעמו לרשם שנועד לפתור את המחלוקת ובסופו של דבר לרשום את סימן המסחר.

לאחר אישור הבקשה, סימן המסחר מתפרסם בציבור וניתן להגיש לו התנגדות תוך שלושה חודשים . במידה  ולא הייתה התנגדות לרישום, רק אז סימן המסחר שנרשם  מקבל מעמד של סימן רשום בפועל.

התחל בחיפוש סימן מסחר

התחל ברישום סימן מסחר

איך נדע שלא בחרנו בסימן מסחרי תפוס

אצל רשם סימני המסחר ישנו מאגר המופיעים בו כל סימני המסחר הרשומים. כאשר אתם מעוניינים להגיש בקשה לרישום סימן מסחר מומלץ לעשות זאת באמצעות עו"ד המתמחה בנושא. חברות רבות מגישות בקשות לרישום סימן מסחר וכתוצאה מכך נוצר תור ארוך מאוד של מבקשים שנאלצים להמתין זמן רב לתשובה והחלטה. ניתן להגיש בקשה לרישום סימן מסחר מהיר, אך יש לצרף לה מכתב המנמק מדוע נדרש רישום מהיר (בקשה לרישום סימן מסחר מהיר יש לבצע באמצעות עורך דין).

ניתן לבצע חיפוש סימן מסחר באופן עצמאי ברשת, על מנת להבין אם ניתן או מה הם סיכויי רישום סימן המסחר אותו אנחנו מעוניינים לרשום. יחד עם זאת על חיפוש עצמאי יכול ויהווה הימור, שכן לא כל המידע נמצא ברשת ולעיתים הסימן שבחרתם בו נמצא בשלבי אישור ראשוניים. על כן עדיף שלא לעשות זאת בעצמכם ולהשאיר את העבודה בידי מומחים.

מה עושים המומחים

משרדים רבים מטפלים בהגשת בקשות לסימן רשום. משרד איכותי ידע כיצד לבצע חיפוש מקיף באמצעות מערכות שונות, כך שתוכלו להיות רגועים ולדעת שהסימן שבחרתם הוא רק שלכם ואף אחד אחר לא מחזיק בו. טיפול מקצועי ילווה אתכם לאורך כל הדרך ויהווה הגנה משפטית וחוקית על השם שלכם.

הסימן יהיה מורכב בדרך כלל מאותיות או סימנים שונים שיהיו קשורים למוצר או הרעיון שלכם. היות שמדובר בנושא רציני, כדאי לבצע אותו על פי הספר ולא לדלג על שלבים.

מה קורה במקרה של גניבת סימן רשום

אם קיים חשד לגניבת סימן, ישנן דרכים שונות לפעול בנושא. הדרך הנפוצה יותר היא הגשת תביעה  נגד הגורם המפר את ההגנה על סימן המסחר שלכם, אך כדאי לעשות זאת בליווי צמוד של עורך דין  שייעץ לכם כיצד לפעול ומה לעשות בכל שלב. בית המשפט ידון רק בתביעה על סימן שהוא רשום כחוק. מאידך גם סימן מוכר היטב (שאינו רשום) ניתן לדון בו בבית המשפט.

התחל בחיפוש סימן מסחר

התחל ברישום סימן מסחר

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    הגשת בקשות רישום סימני מסחר אונליין – כל השלבים

    סימן מסחר הוא סימן חזותי כלשהו שנועד לייצג מותג של עסק. הסימן יכול להיות מורכב מספרות, איורים, כיתובים וכדומה. חברות רבות מעוניינות ברישום סימן משלהן, היות שהוא מבדיל אותן מחברות אחרות. כמו כן, סימן מסחר ייחודי מונע בלבול בקרב הלקוחות, וכך הם יכולים לזהות את המוצר של החברה באופן מידי. רישום סימן מסחר שלב אחר שלב רישום סימני מסחר אינו פשוט, ומי שמעוניין בו...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר13 בינואר, 2019

    תהליך חיפוש סימני מסחר לפני רישום

    סימן מסחר רשום הינו קניין רוחני ונכס בעל ערך כספי אשר שייך לחברה/ עסק פרטי כלשהוא ומאחוריו מוצרים ושירותים מסוימים. בניגוד למצב שבו לשכן יש כלב בשם רקסי וגם אתם החלטתם לקרוא לכלב שלכם באותו שם, אין לו כל דרך לתבוע אתכם על גניבה ולא תוכלו להגן על השם. כאשר יש בידכם מוצר/מותג או עסק חדש אשר זקוק לסימן רשום כדאי להיות זריזים ולרשום...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר08 ביוני, 2020
    Skip to content