אישור ניהול ספרים

עו"ד רון הדר10 במרץ, 2020

מילון מונחים > אישור ניהול ספרים

אישור ניהול ספרים הוא אישור שמנפיקה רשות המיסים לנישומים שמנהלים את ספרי החשבונות שלהם כראוי על פי דין ובהתאם לתקנות המס.

תקנות מס הכנסה וכן תקנות מס ערך מוסף מנחות את בעל העסק כיצד עליו לנהל את ספרי החשבונות שלו. ספרי החשבונות כוללים מסמכים שונים הנוגעים לניהול השוטף של העסק כמו חשבוניות, קבלות, דו"חות תקופתיים ועוד. כך לדוגמה אישור עוסק מורשה יתקבל רק אם זה יוכיח שהוציא חשבוניות מס לכל לקוחותיו.

מדוע יש צורך באישור ניהול ספרים תקין?

אישור ניהול ספרים משמש את העסק בהתקשרות עם גופים ציבוריים, המתייחסים אליו כאל מעין תעודת יושר. 

לפי חוק עסקאות גופים ציבוריים, עסק המחזיק באישור הוא עסק שמנהל את ענייניו כשורה, מדווח לרשות המיסים, ולכן ניתן להתקשר עימו משפטית או לנהל איתו קשרי מסחר ללא חשש. במרבית המקרים גופים ציבוריים יבקשו מבעלי עסקים להציג להם אישור ניהול ספרים תקף עוד בטרם ההתקשרות, והיעדר אישור כזה עלול לגרום לכך שהגוף הציבורי יוותר על שירותי העסק.

כיצד מגישים בקשה לאישור ניהול ספרים?

כאמור, רשות המיסים היא המנפיקה את האישור. מבחינה טכנית, ניתן להיכנס למערכת האישורים המקוונת של הרשות, ולאחר הרשמה קצרה להגיש בקשה לקבל אישור. במערכת ניתן אף לצפות באישורים הקיימים ולהדפיסם במידת הצורך.

כדאי לשים לב שלרוב מקבלים אישור ניהול ספרים כאשר מגישים בקשה לקבלת אישורים לצורך ניכוי מס. נסביר: כאשר נישום מגיש לרשות המיסים בקשה לניכוי מס במקור, עליו להוכיח לרשות שהוא התנהל כנדרש – ניהל רישום תקין, דיווח על כל פרט שדרש דיווח וכו'. לכן בפועל קבלת אישור ניכוי מס במקור וקבלת אישור ניהול ספרים נקשרות זו בזו, ופעמים רבות רשות המיסים מעניקה לנישום את שני האישורים יחד. 

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    רישום עוסק מורשה – איך כדאי להתחיל?

    מזל טוב! החלטתם לפתוח עסק חדש. הצעד הראשון הוא פתיחת עוסק מורשה, שיאפשר לכם לעמוד בקשרים עסקיים עם לקוחות ולהסדיר את הפעילות מול רשות המיסים. אז איך פותחים עוסק מורשה? מה ההבדל בין עוסק מורשה לחברה? מהן מדרגות מס לעוסק מורשה? איגדנו עבורכם כל מה שהעוסק המתחיל צריך לדעת. מיהו עוסק מורשה? עוסק מורשה הוא מי שהחליט לעבוד כעצמאי ולבצע פעילות עסקית (כמו למשל...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר16 באוגוסט, 2023

    בחירת רואה חשבון לפתיחת עוסק מורשה

    הקמתם עסק, אתם בתחילת דרככם, והבנתם כי אתם צריכים להפוך את הדבר ל"רשמי". כיום, קיימות מספר תצורות בהן אנשים יכולים להסדיר את פעילותם העסקית. בין הדרכים להסדרת פעילות עסקית ניתן לבצע: פתיחת עוסק פטור, פתיחת עוסק מורשה, רישום חברה בע"מ ועוד. במאמר זה נתרכז בהליך פתיחת עוסק מורשה, כיצד יש לבצע אותו ומי מבצע אותו. מרבית האנשים שמקימים עסק, לרוב פותחים עוסק פטור. עוסק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר19 ביולי, 2023
    Skip to content