הסכם ממון לפני נישואין

עו"ד רון הדר12 ביולי, 2020

מילון מונחים > הסכם ממון לפני נישואין

מהו הסכם ממון?

הסכם ממון לפני נישואין הוא הסכם משפטי שעורכים בני זוג בטרם חתונתם, ומטרתו לקבוע מראש היבטים שונים בחיים המשותפים, לרוב היבטים כלכליים. השימוש הנפוץ יותר בכלי של הסכם קדם נישואין (הסכם ממון) נוגע דווקא לאופציה של סיום הקשר: זוגות מבקשים לקבוע מראש כיצד יחולקו ביניהם הכספים והנכסים שצברו לאורך השנים במידה ויתגרשו בעתיד.

מה קורה אם לא עורכים הסכם ממון?

לפי חוק יחסי ממון בין בני זוג, בהיעדר הסכם ממון כל בן זוג זכאי לקבל מחצית מהרכוש המשותף של בני הזוג במצב של גירושין או פטירה. הדרך להתנות על הוראות החוק היא באמצעות עריכת הסכם משפטי, קרי הסכם הממון. 

מה כולל הסכם ממון?

את הסכם הממון כדאי לערוך באופן מסודר בסיוע של עורך דין. כאמור, ההסכם יכול לכלול תחומים שונים שבני הזוג מרגישים שכדאי להסדיר מראש. כך למשל:

  • הוצאות הנוגעות לגידול הילדים
  • חלוקת הרכוש במצב של גירושין
  • משמורת על הילדים
  • האופן שבו יוסדרו מחלוקות בין הצדדים במצב של גירושין
  • ועוד…

התחל בהסכם ממון אונליין

מתן תוקף משפטי

בהנחה שהסכם הממון כולל התייחסות להיבטים כלכליים מומלץ לתת לו תוקף משפטי ולאשרו אצל נוטריון. כדאי לדעת שניתן לערוך הסכם ממון גם לאחר הנישואין. הסכם יחסי ממון בין בני זוג נשואים נדרש לקבל את אישורו של בית המשפט כדי להיות בתוקף. 

עלות הסכם ממון

באופן עקרוני אין סכום קבוע לעריכת הסכם ממון, ושכר הטרחה שיגבה עורך הדין עשוי להשתנות ממקרה למקרה בהתאם למורכבות העבודה ולמאפיינים הייחודיים לכל זוג. מרבית עורכי הדין גובים כמה אלפי שקלים על התהליך (הזולים שבהם יגבו לפחות 2000 שקלים).

הסכם ממון ידועים בציבור

כמו אצל בני זוג נשואים, גם רכושם המשותף של ידועים בציבור עשוי להתחלק ביניהם בעת פרידה. כלומר, יש לבני הזוג זכויות כלשהן זה ברכושו של זה. לכן גם ידועים בציבור יכולים לערוך מעין הסכם ממון הנקרא 'הסכם לחיים משותפים'.

הסכם לחיים משותפים בין ידועים בציבור מאפשר לבני הזוג להסדיר את נושא חלוקת הרכוש מראש. בכך הוא מפחית ויכוחים משפטיים במקרה של פרידה ומאפשר הסדרה של נושאים נוספים הנוגעים למשפחה, לילדים ולחיים המשותפים. הסכם זה אף יכול לשמש זוגות חד מיניים, שאינם יכולים להינשא כדין במדינת ישראל. בהסכם ישנה עדות כתובה בעלת תוקף משפטי לזוגיות בין בני הזוג.

התחל בהסכם ממון אונליין

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    רישום עוסק מורשה – איך כדאי להתחיל?

    מזל טוב! החלטתם לפתוח עסק חדש. הצעד הראשון הוא פתיחת עוסק מורשה, שיאפשר לכם לעמוד בקשרים עסקיים עם לקוחות ולהסדיר את הפעילות מול רשות המיסים. אז איך פותחים עוסק מורשה? מה ההבדל בין עוסק מורשה לחברה? מהן מדרגות מס לעוסק מורשה? איגדנו עבורכם כל מה שהעוסק המתחיל צריך לדעת. מיהו עוסק מורשה? עוסק מורשה הוא מי שהחליט לעבוד כעצמאי ולבצע פעילות עסקית (כמו למשל...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר16 באוגוסט, 2023

    בחירת רואה חשבון לפתיחת עוסק מורשה

    הקמתם עסק, אתם בתחילת דרככם, והבנתם כי אתם צריכים להפוך את הדבר ל"רשמי". כיום, קיימות מספר תצורות בהן אנשים יכולים להסדיר את פעילותם העסקית. בין הדרכים להסדרת פעילות עסקית ניתן לבצע: פתיחת עוסק פטור, פתיחת עוסק מורשה, רישום חברה בע"מ ועוד. במאמר זה נתרכז בהליך פתיחת עוסק מורשה, כיצד יש לבצע אותו ומי מבצע אותו. מרבית האנשים שמקימים עסק, לרוב פותחים עוסק פטור. עוסק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר19 ביולי, 2023
    Skip to content