הקמת חברה בארה"ב – צ'ק ליסט

עו"ד רון הדר16 במאי, 2018

הקמת חברה בארה"בחברות ישראליות רבות מחפשות להתפתח ולגדול גם לשווקים בינלאומיים. אחד השווקים הגדולים והחזקים ביותר, הוא השוק האמריקאי. אתם רוצים לצמוח, אם אתם רוצים לעבור "למגרש של הגדולים" אבל לא יודעים מאיפה להתחיל או מעט חוששים, בבלוג זה נפרט על התהליך של הקמת חברה בארה"ב.

הכל יודעים שלפתוח חברה בארה"ב (כמו גם פעולות נגזרות מכך – הוצאת ויזה, פתיחת חשבון בנק ועוד),  יכול להיות הליך ארוך, נוקשה ולא וודאי מבחינת התוצאה. אך יחד עם זאת, ישנם מספר קווים מנחים, אשר יפשטו עבורכם את התהליך.

הקמת חברה בארה"ב הוא תהליך ארוך, סבוך ויחסית נוקשה, בעיקר לאנשים שאינם אזרחי ארה"ב וזאת מתוקף חוק הפטריוטיות המקשה על אנשים/חברות זרות לפתוח חשבונות בנק בארה"ב.

על אף שמדובר בהליך פרוצדורלי, על הלקוח לעשות עבודה מקדימה על מנת להבין את האפשרויות השונות העומדות בפניו.

אילו אפשרויות עומדות בפני אדם המעוניין להקים חברה בארה"ב?

בארה"ב, קיימות 3 צורות עיקריות של חברות אותן ניתן להקים כאשר לכל אחת מהן מאפיינים שונים:

  1. C Corporation – מדובר על חברות אשר ימוסו בנפרד מבעליהן. על פי חוקי המס בארה"ב, חברה מסוג C, תמוסה על הכנסותיה. במידה ובעלי החברה ימשכו דיבידנד, ימוסו אף הם בגין משיכה זו. מצב זו מוגדר כ- Double taxation. מרבית החברות הנרשמות בארה"ב מוגדרות כחברות מסוג C.
  2. S Corporation – מדובר על חברות שלא ימוסו על רווחיהן. כלומר, אירוע המס היחיד שיתרחש הוא בעת משיכת כספים מהחברה ע"י בעלי המניות שלהן (pass through taxation). התנאים לרישום חברה בתצורה זו הינם: לחברה אין יותר מ-100 בעלי מניות, כל בעלי המניות הינם יחידים, כל בעלי המניות הינם אזרחי ארה"ב וכי קיימות רק סוג אחד של מניות בחברה. בעלי המניות של חברה זו אינם נהנים מהגנה, קרי, אינה מוגדרת כחברה בע"מ.
  3. LLC  – Limited Liability Company – מדובר בחברה שהיא "יצור כלאיים" של חברה מסוג "C" וחברה מסוג "S". מדובר על חברה שנהנת מהיותה יישות משפטית נפרדת מבעליה (חברה בע"מ), אך היא לא תמוסה על הכנסותיה, אלא ימוסו רק בעלי המניות שלה. חברות המתאגדות בתצורה זו מתאימות בעיקר ליחידים המעוניינים להקים חברה בארה"ב.

על הלקוח להבין את צרכיו מבחינת סוג החברה אותה הוא רוצה להקים. כמו כן, מומלץ לבחון היבטים מיסויים ותאגידיים בטרם קבלת ההחלטה בדבר סוג החברה אותה ברצונכם לפתוח.

התחל בהקמת חברה בארהב

אילו החלטות צריך לקבל טרם הקמת החברה בארה"ב?

  1. בחירת סוג החברה שתוקם – C corporation, S corporation or LLC.
  2. בהתחשב בדיני החברות השונים בכל מדינה בארה"ב, יש שיקול קריטי היכן לרשום את החברה.
  3. היכן החברה עתידה לנהל את עסקיה?
  4. מה תחום עיסוקה של החברה- האם נדרשים אישורים, רישוי וכו'?
  5. האם צריך מבנה פיזי לחברה ובאיזה גודל?

אחת השאלות המרכזיות עליהן צריך לענות היא באיזו מדינה ברצוננו לפתוח את החברה. בארה"ב ישנן 50 מדינות כאשר לכל אחת מהן חקיקה נפרדת בענייני חברות, כמו כן, מדיניות המיסוי של חברות ויחידים שונה. על כן, בטרם הקמת החברה, עליכם לבחון באיזו מדינה ברצונכם לרשום את החברה.

שלבים בדרך להקמת חברה בארה"ב

  1. שלב קבלת ההחלטות: היכן להקים את העסק שלך, היכן לאגד את החברה, האם נדרשים אישורים מיוחדים, האם ישנם תמריצי מיסוי, מהן אפשרויות תכנון מס?
  2. שלב התכנון: שם החברה, צורת ההתאגדות, החלטה על הון המניות (כמות וערך נקוב) החלטה מי יהיו בעלי המניות, המנהלים והדירקטורים, חלוקת תפקידים ואחריות וכו'.
  3. שלב נקיטת ההליכים: רישום החברה במדינה הנבחרת, קיום ישיבת ניהול ראשונה, מינוי מנהלים ודירקטורים, חלוקת מניות לבעלי המניות, קבלת מספר EIN (Employer Identification Number( פתיחת חשבון בנק ועוד.

רישום חברה בארה"ב – מה קורה בפועל?

  1. על הלקוח למלא טופס "Articles of incorporation" במשרדי מזכיר המדינה בה תירשם החברה.
  2. טופס זה הוא הליבה של תהליך הקמת החברה תחת חוקי המדינה בה נרשמת החברה ומכיל פרטים כגון: שם החברה, כתובת, מניות, פעילות מרכזית ועוד.
  3. לאחר מילוי ושליחת הטפסים תוקם החברה.
  4. יש לבצע פעולות נוספות לאחר הקמת החברה: קבלת מספר EIN, פתיחת חשבון בנק, פתיחת תיקים במס הכנסה/מע"מ.

בבלוג זה סיכמנו בראשי פרקים את הליך הקמת חברה בארה"ב וכאמור יש עוד הרבה ללמוד ולהכיר. יחד עם זאת, כאשר יש לפניכם צ'ק ליסט של התהליך התהליך נראה פחות "מאיים", כתבנו גם על הנושא של עלות הקמת חברה בארה"ב. אנו ממליצים בחום לקוראינו ולקוחותינו, להיעזר לצורך הקמת החברה בעו"ד אשר מתמחים בתהליך.

התחל בהקמת חברה בארהב

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    עלות הקמת חברה בארה"ב: מה צריך לדעת?

    במשך שנים רבות מככבת ארצות הברית כארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות ולא בכדי. ישראלים לא מעטים מעוניינים להקים חברה בארה"ב וליהנות מרווחים גדולים. אחרי הכול, מספר הלקוחות הפוטנציאליים שניתן להגיע אליו גדול בהרבה מזה שבארץ, מעל 325 מיליון ליתר דיוק. על מנת להרחיב את העסק חשוב להגיע אל מעבר לאופק, גם אם משמעות הדבר היא לפתוח חברה במדינה שנמצאת בחצי השני של כדור הארץ. לקוחות,...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר08 באוקטובר, 2017

    מסמכים להקמת חברה בע"מ ב2021

    בדרך לאקזיט יש לעבור לא מעט מכשולים. אין ספק כי הקמת חברה מהווה אלטרנטיבה לא רעה בכלל עבור אנשים שלא חולמים לעבוד כשכירים, אך יש כמה תחנות חשובות בדרך. בשעה טובה ומוצלחת החלטתם להקים חברה, אתם בעיצומו של בניית המוצר והתאמה שלו לשוק ועובדים במרץ על בניית התוכנית הפיננסית והגעה לכל ה-milestones. כעת הגעתם לשלב של רישום המיזם שלכם כחוק ברשויות. הפרוצדורה של הקמת...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר08 באוקטובר, 2020
    Skip to content