מענקים והטבות לסטארטאפים ועסקים קטנים

עו"ד רון הדר04 ביולי, 2017

מענקים והטבות לסטארטאפים ועסקים קטניםישראל נחשבת לאחת המדינות המובילות בתחום הסטארטפים ולא בכדי. ישראלי שיש לו רעיון לפיתוח ולשיפור איכות החיים של התושבים לא יישב בחיבוק ידיים, אלא יפעל למען הגשמת החזון שלו. כך קמות להן חברות סטארטאפ שונות המציעות פתרונות טכנולוגיים מגוונים התורמים לחיינו. אך כדי להקים חברת סטארטאפ יש צורך במקור מימון יציב, לפחות בשנה הראשונה שבה החברה אינה יכולה להרשות לעצמה לצבור רווחים. כדי ליישם רעיון כלשהו, צריכה על פי רוב חברת הסטארטאפ למצוא משקיע או גוף מימון אשר יסכים להשקיע בה את כספו. למרבה המזל, כיום ישנם מענקים לסטארטאפים המאפשרים לבעלי הרעיונות הגדולים לצעוד את צעדיהם הראשונים בשוק התחרותי והבלתי מתפשר.

אני מעוניין להקים סטארטאפ – ממי אוכל לקבל מימון?

יש לכם רעיון לאפליקציה מקורית? או אולי פתרון טכנולוגי שישנה את השוק אליו אתם מכוונים בישראל או בעולם? אלה כמה מקורות שמהם תוכלו להשיג את המימון הראשוני שלכם:

  • מענק המדען הראשי (רשות החדשנות)– המדען הראשי הוא למעשה אדם הממונה מטעם משרד התעשייה והמסחר כדי להוביל את הפעילות המדעית הענפה בישראל. המדען הראשי פועל רבות כדי לקדם את תחומי המחקר והפיתוח במטרה לתרום להתקדמותה של המדינה ולצמיחתה הכלכלית. משום כך, מציע המדען שורה ארוכה של מענקים או הלוואות כדוגמת הלוואות לסטארטאפים או מענקים כספיים לעסקים קטנים. מבין שלל המענקים וההטבות ניתן להזכיר את תכנית "תנופה" שנועדה לסייע להקמת מיזמים טכנולוגיים, תכנית "קמין" המסייעת למחקר ופיתוח או "אקדמיטק" המעודדת את הסטודנטים ליצור יוזמות טכנולוגיות שונות.
  • סיוע ממשרד הכלכלה – במשרד הכלכלה ישנה סוכנות מיוחדת לעסקים קטנים שנועדה להעניק סיוע כספי לעסקים קטנים אלו. התכנית מציעה הטבות לעסקים כדוגמת הלוואות לעסקים קטנים המעוניינים לפתח את תחום פעילותם, שלל מענקים ותכניות אשראי מיוחדות וכן ייעוץ, הדרכה והכוונה לגבי פיתוח העסק. במשרד הכלכלה מודעים לאי יכולתם של העסקים הקטנים לצבור רווחים גדולי בשנים הראשונות להקמה, ולכן הקים המשרד תכנית מיוחדת עבור עסקים אלה.
  • התכנית של קרן שמש – "קרן שמש" הוא ארגון שהוקם ללא מטרות רווח ומטרתו לעודד יזמים צעירים לפתח עסק ולהתפרנס באמצעותו. לארגון זה ישנה תכנית מיוחדת של מנטורים אשר שמה לה למטרה להכשיר את היזמים חסרי הניסיון לפתוח עסק משלהם. דבר זה נעשה בעזרתם של יזמים ותיקים ומנוסים המעניקים הדרכות ליזמים החדשים. ארגון קרן שמש מציע גם הטבות כמו מענקים לעסקים קטנים, מפגשי נטוורקינג, ירידים או קורסים מסובסדים.
  • הלוואה בערבות המדינה – הסוכנות שהוקמה עבור העסקים הקטנים והבינוניים מציעה הטבות לעסקים קטנים בדמות הלוואות בערבות המדינה. זוהי הלוואה לטווח ארוך הפוטרת את היזם הצעיר מלהיות תלוי בהלוואת בנקאיות ומאפשרת לו להקים את הפרויקט הראשוני. את האישור להלוואה מסוג זה מקבלים באופן מהיר – תוך 25 ימים מאז שהוגשה הבקשה.

איך פותחים חברת סטארטאפ

לפני שאתם מגישים בקשה למימון, מומלץ להתעניין בשלבי פתיחת חברת החלומות שלכם. ראשית, עליכם לרשום את החברה ברשם החברות. שימו לב כי כאשר אתם באים להירשם אתם עלולים לגלות שהשם שלכם תפוס. במקרים אלה תמיד כדאי להצטייד בשם חלופי לחברה. שנית, עליכם לנסח את התקנון של החברה שלכם ולכלול בו את חלוקת המניות בין השותים לדוגמא. בשלב הראשוני אין צורך לכתוב תקנון מורכב, אך ככל שיחלוף הזמן תוכלו להוסיף סעיפים. שלישית, יש צורך לפתוח חשבון בנק של החברה אשר בו תוכלו לנהל את העניינים הכספיים שלכם – מענקים לסטארטאפים, משכורות העובדים, הלוואות או הוצאות. כדי לפתוח חשבון בנק על שם החברה חשוב להצטייד באישורים ופרוטוקולים שאושרו על ידי עורך דין. ניתן לבקש מהבנק לשלוח אליכם את כל המסמכים הדרושים במייל כדי שתוכלו למלא אותם בדייקנות.

לחבילת מסמכי הקמת סטארטאפ

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    רשימת קבוצות פייסבוק ליזמים 2018

    פייסבוק. ה-פלטפורמה ב-ה' הידיעה. הרשת החברתית הגדולה בעולם. אין כמעט אדם בעולם המערבי (וגם מחוצה לו) שלא מחזיק בחשבון פייסבוק. פייסבוק התחילה בתור רשת חברתית אשר מטרתה לקשר בין אנשים, לגרום להם להכיר וליצור אינטרקציה. עם השנים, פייסבוק הפכה למפלצת שאנחנו מכירים היום. אין דקה ואין שעה שבה אנחנו לא מוצאים עצמנו נכנסים להתעדכן, לקרוא, להיחשף למה קורה בחייהם של אחרים ולחשוף מה קורה...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר31 באוקטובר, 2018

    רשימת פודקאסטים ליזמים ובעלי עסקים 2018

    פודקאסט הוא מעין תוכנית רדיו או טלוויזיה אשר משודרות אונליין באינטרנט וזאת במסגרת שירות חינמי או שירות בתשלום שמסופק לגולשים. השירות לרוב ניתן בתצורת של VOD/ROD (Video On Demend/Radio On Demend). המילה פודקאסט מורכבת משתי מילים - פוד (נגן המוזיקה של חברת אפל) וקאסט (שידור). המילה העברית למונח פודקאסט הינה הסכת, בשל הקרבה המושגית למונח תסכית. במרוצת השנים, בעולם הגלובלי בכלל ובישראל בפרט, הוקמו...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר10 באוקטובר, 2018
    Skip to content