פתרונות להנהלת חשבונות לחברה חדשה – כל מה שצריך לדעת!

עו"ד רון הדר27 באוקטובר, 2016

פתרונות להנהלת חשבונות לחברה חדשהפתרונות להנהלת חשבונות לחברה חדשה הוא מושג שמטרתו לייעל את הנהלת החשבונות בכל עסק, ארגון, מפעל או חברה. למנהל החשבונות יש תפקיד חשוב ומרכזי בעסק. מלבד הדיווח החודשי או השנתי לרשויות המס, מנהל החשבונות יוכל לתת לבעל העסק בכל רגע נתון את תמונת המצב הפיננסית של בית העסק, לדעת האם העסק מתנהל נכון, האם ההכנסות עולות על ההוצאות, ואם יש ליקויים בהתנהלות העסק איך והיכן אפשר לתקן אותם.

חברה חדשה – מאיפה מתחילים?

כל עסק צריך שירותי הנהלת חשבונות, גם עסקים קטנים הנמצאים בתחילת דרכם. מנהל החשבונות יהיה אחראי על הניהול ועל כל הפעולות החשבונאיות של הארגון, עליו לפקח על תזרימי המזומנים, על התשלומים לספקים, להנפיק חשבוניות, תלושי  שכר, לגבות חובות, לרשום את השינויים במלאי ועוד.

ככל שהעסק מתפתח יש צורך במנהל חשבונות מקצועי במשרה מלאה, לעתים אף מספר מנהלי חשבונות המבצעים תפקידים שונים במחלקות שונות.

להעסקה של מנהל חשבונות בבית העסק יש מחיר. עלות הנהלת חשבונות לחברה עשויה להגיע לסכומים גבוהים. מחיר הנהלת חשבונות לחברה קטנה עולה בממוצע בין אלף לאלפיים שקלים בחודש, עלות הנהלת חשבונות לחברה בינונית עולה בין אלף לשלושת אלפי שקלים בחודש ועלות הנהלת חשבונות לחברה בע"מ עם מחזור ממוצע של מיליון וחצי שקלים בשנה עולה בין חמש אלפי שקלים לבין עשרת אלפים שקל בחודש.

תוכנה להנהלת חשבונות באינטרנט מייעלת את העבודה של הנהלת החשבונות בכל בית עסק וחוסכת כסף. התוכנה מעניקה פתרונות להנהלת חשבונות לחברה חדשה, אך לא רק. בשנים האחרונות יותר ויותר בתי עסק, חדשים וותיקים כאחד, בוחרים לנהל הנהלת חשבונות לחברה או לעסק באמצעות תוכנת הנהלת חשבונות מומלצת.

להנהלת חשבונות באמצעות תוכנה יש מספר יתרונות. השימוש בתוכנה יהפוך את הנהלת הכספים בעסק שלכם לחלק מהפעולות היום יומית שלכם ויחסוך לכם כסף רב.

תוכנת הנהלת חשבונות מאפשרת לדווח בצורה קלה וידידותית על ההכנסות וההוצאות של העסק שלכם, להנפיק חשבוניות, קבלות, לשמור על קשר עם הלקוחות והספקים, לשלוח הצעות מחיר, לעקוב אחרי הגבייה ועוד.

בעסקים מתחילים התוכנה תייתר את הצורך בהעסקת מנהל חשבונות ובעסקים גדולים התוכנה תהווה כלי עזר חשוב למנהל החשבונות ותייעל את העבודה שלו.

התחל בהנהלת חשבונות

פתרונות להנהלת חשבונות לחברה חדשה – מהן שיטות העבודה?

יש שתי שיטות המקובלות להנהלת החשבונות, הנהלת חשבונות כפולה והנהלת חשבונות חד צידית.

הנהלת חשבונות חד צידית מתאימה לעסקים קטנים עם מחזורי פעילות נמוכים. הדרישות בשיטת הנהלת החשבונות החד צידית פשוטות יותר, ולכן קל מאוד לנהל את חשבונות העסק באופן עצמאי ובאמצעות תכנות ממוחשבות.

הנהלת חשבונות חד צידית היא השיטה הבסיסית שתפקידה לתת תמונת מצב חלקית של העסק והיא מתרכזת בהכנסות והוצאות בלבד.

הנהלת חשבונות כפולה היא שיטה שבה נרשמות כל הפעולות הפיננסיות של העסק ותפקידה לתת תמונת מצב מלאה של העסק, הוצאות, הכנסות, התחייבויות כספיות, רכישת נכסים וכל פעולה בעלת השלכה פיננסית על העסק.

ביצוע הנהלת חשבונות כפולה היא עבודה מקצועית ומורכבת החייבת להיעשות על ידי מנהל חשבונות מקצועי ומוסמך. בהנהלת חשבונות כפולה יש ביקורת חד שנתית של רואה חשבון ולכן העבודה דורשת השקעה, ידע, דייקנות ומיומנות. כדי לייעל את העבודה ולבצע אותה בצורה תקנית נוהגים מנהלי חשבונות רבים להיעזר בתוכנה להנהלת חשבונות.

לסיכום, פתחתם חברה חדשה, רגע לפני שאתם שוכרים מנהל חשבונות, כדאי לעשות סקר שווקים על אודות פתרונות להנהלת חשבונות לחברה החדשה, להגדיר את הצרכים, לבחון את האפשרויות ולבחור את הפתרון המתאים לכם ביותר.

נכתב על ידי צוות EZcount חשבוניות באינטרנט בקלות ובמהירות. החברה המובילה בישראל להנהלת חשבונות באינטרנט, הפקת חשבוניות ממוחשבות וסליקת אשראי.

התחל בהנהלת חשבונות

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    עלות הנהלת חשבונות לחברה בע"מ

    הקמת חברה בע”מ מחייבת התייחסות שונה בכל הנוגע לנושא של הנהלת חשבונות. לפי חוק החברות 1999, סעיף 172 א, נקבע כי חברה בע”מ דרש לערוך אחת לשנה דוחות כספיים אשר יכללו את המאזן לסיום השנה וכן דוח הכולל רווח והפסד לתקופה של שנה אשר הסתיימה בסוף חודש דצמבר. עוד יצויין כי סעיף 154 לחוק החברות קובע כי על החברה למנות רואה חשבון לחברה בע”מ...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר31 במרץ, 2019

    בחירת רואה חשבון לפתיחת עוסק מורשה

    הקמתם עסק, אתם בתחילת דרככם, והבנתם כי אתם צריכים להפוך את הדבר ל"רשמי". כיום, קיימות מספר תצורות בהן אנשים יכולים להסדיר את פעילותם העסקית. בין הדרכים להסדרת פעילות עסקית ניתן לבצע: פתיחת עוסק פטור, פתיחת עוסק מורשה, רישום חברה בע"מ ועוד. במאמר זה נתרכז בהליך פתיחת עוסק מורשה, כיצד יש לבצע אותו ומי מבצע אותו. מרבית האנשים שמקימים עסק, לרוב פותחים עוסק פטור. עוסק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר19 ביולי, 2023
    Skip to content