ייפוי כוח בהתאם לחוק החולה הנוטה למות

עו"ד רון הדר20 בפברואר, 2020

מילון מונחים > ייפוי כוח בהתאם לחוק החולה הנוטה למות

מהו חוק החולה הנוטה למות?

חוק החולה הנוטה למות הוא חוק ישראלי שמתיר לאדם, בסיטואציות מסוימות ובכפוף להוראות המופיעות בחוק, להימנע מקבלת טיפול רפואי שיאריך את חייו. החוק מאפשר לאדם חולה להשאיר מראש הוראות בנוגע להפסקת טיפול. בקשתו המוקדמת תבטיח שגם אם לא יוכל להתנגד לטיפולים כשיזדקק להם (בשל מצבו הרפואי), רצונו יכובד.

החוק אף מאפשר לחולה להסמיך מיופה כוח שיהיה זה שייתן את ההנחיות הרפואיות במקומו, אם וכאשר החולה יגיע למצב שבו הוא אינו כשיר או מסוגל מבחינה פיזית לתת את ההנחיות בעצמו.

ייפוי כוח בהתאם לחוק החולה הנוטה למות 

בשל סמכויותיו הרגישות והקריטיות של מיופה הכוח, החוק מציע 3 חלופות לעריכת ייפוי כוח:

  1. המייפה בוחר מראש מאילו טיפולים צריך להימנע ומאילו טיפולים לא צריך להימנע. בחלופה זו המיופה ניצב מראש מול ככל האופציות הרפואיות הקיימות ובוחר מתוכן לפי רצונו האישי.
  2. הסמכות של מיופה הכוח אינה מוגבלת רק לבחירה ספציפית של טיפול כזה או אחר, אולם היא רלוונטית רק אם הטיפול הוא טיפול מאריך חיים. כלומר, בסמכותו של מיופה הכוח לקבוע האם החולה המייפה יקבל את הטיפול, רק כאשר מדובר בטיפול שמטרתו להאריך את חיי החולה.
  3. מיופה הכוח יכול לקבל כל החלטה באשר למיופה. 

התחל בייפוי כח מתמשך

דרישות צורניות וכללים טכניים

  • ייפוי כוח לטיפול רפואי חייב להיעשות בכתב, והוא נערך על גבי טופס למתן ייפוי כוח. בטופס יירשם מהם התנאים שבהם המיופה יכול לקבל החלטות בשמו של החולה המייפה.
  • ניתן לייפות כמה מיופי כוח. במקרה כזה הם יקבלו כל החלטה בנוגע לחולה במשותף.
  • אפשר לייפות את כוחו של מיופה כוח חלופי, למקרה שבו המיופה המקורי לא יוכל או לא ירצה לבצע את תפקידו.
  • תוקפו של ייפוי הכוח הוא 5 שנים. ניתן להחליט שייפוי הכוח תקף לפחות שנים, ולעגן זאת בטופס הייפוי. לאחר 5 שנים יש להגיש בקשה לחידוש תוקפו של ייפוי הכוח
  • ייפוי הכוח ניתן לביטול.
  • את ייפוי הכוח מומלץ להפקיד בידי משרד הבריאות אפשרות להפקדה במרכז להנחיות מקדימות במשרד הבריאות (מקור בדואר): מקבלים כרטיס מפקיד ותזכורת לחידוש, רופא חייב לעיין במאגר.

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    רישום עוסק מורשה – איך כדאי להתחיל?

    מזל טוב! החלטתם לפתוח עסק חדש. הצעד הראשון הוא פתיחת עוסק מורשה, שיאפשר לכם לעמוד בקשרים עסקיים עם לקוחות ולהסדיר את הפעילות מול רשות המיסים. אז איך פותחים עוסק מורשה? מה ההבדל בין עוסק מורשה לחברה? מהן מדרגות מס לעוסק מורשה? איגדנו עבורכם כל מה שהעוסק המתחיל צריך לדעת. מיהו עוסק מורשה? עוסק מורשה הוא מי שהחליט לעבוד כעצמאי ולבצע פעילות עסקית (כמו למשל...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר16 באוגוסט, 2023

    בחירת רואה חשבון לפתיחת עוסק מורשה

    הקמתם עסק, אתם בתחילת דרככם, והבנתם כי אתם צריכים להפוך את הדבר ל"רשמי". כיום, קיימות מספר תצורות בהן אנשים יכולים להסדיר את פעילותם העסקית. בין הדרכים להסדרת פעילות עסקית ניתן לבצע: פתיחת עוסק פטור, פתיחת עוסק מורשה, רישום חברה בע"מ ועוד. במאמר זה נתרכז בהליך פתיחת עוסק מורשה, כיצד יש לבצע אותו ומי מבצע אותו. מרבית האנשים שמקימים עסק, לרוב פותחים עוסק פטור. עוסק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר19 ביולי, 2023
    Skip to content