באיזה בנק כדאי לפתוח חשבון עסקי?

עו"ד רון הדר25 בנובמבר, 2020

באיזה בנק כדאי לפתוח חשבון עסקי?ברכות, אם הגעתם עד לכאן, סביר להניח שקורצתם מתמהיל ייחודי של תעוזה, אומץ ובעיקר חזון. תחום העסקים בישראל אינו פשוטה והוא מורכב אף יותר עבור העסקים הקטנים והבינוניים. עסקים אלו אמנם מהווים חלק ניכר מהכלכלה הישראלית, אך רבים מהם לא מצליחים לשרוד למשך זמן רב.  כ-41,000 בתי עסק נסגרים מדי שנה בשנה בשל סיבות רבות, והנפוצה שבהן היא התנהלות כלכלית ועסקית בעייתית. במטרה לסייע לעסקים הקטנים והבינוניים לצמוח, להתפתח ולשגשג, הבנקים מציעים מגוון פתרונות ומסגרות תקציב ואשראי. לכן, אם אתם הבעלים של  עסק קטן או בינוני ועד כה ניהלתם את תזרים המזומנים מחשבונכם האישי, ייתכן מאוד שהגיע זמנכם לפעול לפתיחת חשבון בנק עסקי.

מדוע כדאי לפתוח חשבון בנק עסקי?

המחשבה כי חשבון בנק אישי וחשבון בנק עסקי מאוחדים היא נוחה ותאפשר לשלוט בקלות על ההוצאה היא מוטעית ביסודה. למעשה, כל איש פיננסים או כלכלן ימליצו לכם בחום שיש להפריד בין שני חשבונות אלו. סביר להניח שמי שאמר שלא לערבב עסקים עם תענוגות אכן התכוון לכך. פתיחת חשבון בנק לעסק תאפשר לעקוב באופן מדויק וקל אחר ההוצאות וכן אחר ההכנסות של העסק בלבד, וכך גם ההתנהלות הכלכלית האישית בחיי היום-יום תהיה נוחה יותר למעקב ולשליטה. בנוסף, חשבון הבנק העסקי מספק הטבות ושירותים בלעדיים ומאפשר לקבל אשראי שהינו הכרחי לצורך ההתנהלות השוטפת ואף הוא מספק הטבות למיניהן. מלבד זאת, עלות ניהול חשבון הבנק היא שולית ונמוכה ותעלה לכם בממוצע 20 שקלים לחודש במרבית הבנקים.

התחל בפתיחת חשבון בנק

יתרונות נוספים

פתיחת חשבון בנק לחברה נעשית תוך הבנה של מורכבות המצב בארץ בהקשר של ניהול עסק בכלל, וקטן ובינוני בפרט. כל בעל עסק, גם אם הוא מומחה בתחומו, זקוק לליווי פיננסי המותאם באופן ייחודי לצרכי העסק. הבנק מבין את הקושי לצד היתרון שבסיוע ובתחזוקה לעסקים הקטנים ולכן הוא מספק מגוון הטבות ויתרונות במטרה לצמצם את העלויות, להגדיל את הרווחים וכן לנהל באופן ברור את תזרים המזומנים.

חשבון בנק עסקי מבטיח לכם ליווי אישי וצמוד מטעמו של בנקאי קבוע, הבקיא בהיסטורית העסק שלכם. כמו-כן, החשבון העסקי מאפשר לכם לאסוף נתונים באופן מאורגן ושיטתי במטרה להתנהל כלכלית נכון יותר. מלבד זאת, החשבון מספק מגוון פתרונות בנקאיים מותאמים, החל מאפשרות פריסת תשלומים נוחה וכלה בגובה מסגרת אשראי מותאמת לצורכי העסק. גם האפשרות לסיוע בקבלת הלוואות, אפיקי השקעה וחיסכון משתלמת יותר בחשבון העסקי. ובל נשכח את קיומו של הפקטורינג, פתרון פיננסי חוץ בנקאי מתקדם המהווה מקור תזרים משלים למקור הבנקאי ומאפשר לפעול ביציבות ממשית יותר תוך קבלת גב כלכלי בטוח ומגן באופן מרבי וצמצום סיכונים.

תושבי פריפריה? תשמחו לדעת שיחד עם הקושי שעשוי להתעורר בניהול עסק פריפריאלי, אזי קיימות גם הטבות. קיימים בנקים בישראל המעניקים הטבות נוספות בתנאים נוחים לכל מי שרחוק מאזור המרכז. במטרה לסייע לעסק להתרחב ולעודד צמיחה כלכלית באזורים המתפתחים, הבנקים נותנים זכאות לקבלת הלוואות בגובה של עד 2 מ' ₪ ואף מאפשרים לדחות את התשלומים (תקופת גרייס).

מתלבטים היכן לפתוח חשבון בנק?

השאלה באיזה בנק כדאי לפתוח חשבון עסקי היא תלוית מצב ולכן אין לה תשובה חד משמעית. אם אתם מרוצים מהשירות בבנק הפרטי שלכם, ייתכן שכדאי לכם לפתוח בסניף חשבון בנק נוסף, חשבון עסקי. ראשית עליכם לבצע חקר שוק מקיף באשר לתנאים, לזכויות, לחובות (וכן, גם לאותיות הקטנות) שכל בנק מאפשר ומזכה בעל עסק.

כאשר תחליטו שאתם מוכנים לעבור לשלב הבא, תתבקשו להתחיל הליכים ביורוקרטיים הכוללים המצאת מסמכים משפטיים רבים. המלצתנו היא לפנות לעורך דין המתמחה בתחום בכדי שהדרך שלכם לפתיחת חשבון בנק עסקי תהה קלה, מהירה ונטולת טעויות.

התחל בפתיחת חשבון בנק

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    פתיחת חשבון בנק עסקי לחברה – מה צריך לדעת

    החלטתם להקים עסק ולצאת לדרך חדשה? גיבשתם כבר רעיון מבריק אשר יכבוש את השוק? אם כן, כעת יש להתעסק עם לא מעט פרוצדורות שלפעמים מעיקות אך הכרחיות. כדאי לדעת איך להתמודד עם פרוצדורות אלה לצורך חסכון בזמן וכסף וגם למטרת הצלחת העסק בעתיד. אחת הפרוצדורות נמצאת בטווח בין פתיחת החברה שלכם אונליין לבין פתיחת תיקים ברשויות מע"מ ומס הכנסה – פתיחת חשבון בנק לחברה...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר30 בדצמבר, 2019

    מסמכים להקמת חברה בע"מ ב2021

    בדרך לאקזיט יש לעבור לא מעט מכשולים. אין ספק כי הקמת חברה מהווה אלטרנטיבה לא רעה בכלל עבור אנשים שלא חולמים לעבוד כשכירים, אך יש כמה תחנות חשובות בדרך. בשעה טובה ומוצלחת החלטתם להקים חברה, אתם בעיצומו של בניית המוצר והתאמה שלו לשוק ועובדים במרץ על בניית התוכנית הפיננסית והגעה לכל ה-milestones. כעת הגעתם לשלב של רישום המיזם שלכם כחוק ברשויות. הפרוצדורה של הקמת...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר08 באוקטובר, 2020
    Skip to content