מתי כדאי לפתוח חשבון בנק עסקי?

עו"ד רון הדר18 במרץ, 2020

מתי כדאי לפתוח חשבון בנק עסקימזל טוב! התחדשתם בעסק או בחברה שזה עתה הוקמה. לבעלי עסק חדשים יש לרוב לא מעט שאלות שעולות בדרך. אחת מהן היא האם כדאי לפתוח חשבון בנק עסקי, ואם כן – מתי? בתוך סבך הבירוקרטיה שכרוך בהקמת עסק חדש חשוב להחליט איפה ואיך שומרים על הכסף שלנו.

באופן כללי – מתי כדאי לפתוח חשבון בנק עסקי?

התשובה הפשוטה היא שאין באמת תשובה אחת ברורה: לכל עסק יש את הצרכים שלו, את מחזור העסקים שלו והמאפיינים הייחודיים לו. במדריך זה נעשה עבורכם סדר, ונסקור את היתרונות והחסרונות הגלומים בכל אחת מהאפשרויות. אנו ממליצים לקרוא את הדברים בשים לב לסוג העסק שלכם ולמטרותיו (האם מדובר בחברת סטארט-אפ? האם בעסק קטן שתנהלו מהבית או שמא בחברה שתעסוק בענייני השקעות, ניירות ערך ופקדונות?)

מה הם היתרונות בפתיחת חשבון בנק עסקי?

הפרדה בין פעילות פרטית לפעילות עסקית

ככלל, יש יתרונות להפרדה בין הפעילות האישית, הפרטית והיומיומית לבין הפעילות של העסק (מכירות, הכנסות, הוצאות וכו'). לרוב ההפרדה הזו חשובה מבחינת היבטי מיסוי – כך למשל הוצאות שהוצאו בייצור הכנסה לעסק מותרות בניכיון בעת חישוב ההכנסה החייבת במס, לעומת הוצאות פרטיות שאינן מותרות בניכוי. הפרדת החשבונות עשויה לסייע במעקב אחר הכספים, ניטורם ודיווח עליהם לרשויות.

פתיחת חשבון בנק לחברה בע"מ – עסק עם פעילות ענפה

כאשר נדרשים לשאלה האם יש צורך בפתיחת חשבון בנק לחברה או לכל עסק אחר יש לקחת בחשבון את הפעילות העסקית הצפויה של העסק ואת מחזור הכנסותיו הצפוי. עסק שיאופיין בריבוי אמצעי תשלום וכן בתנועות מרובות בחשבון (כלומר ריבוי תנועות קנייה ומכירה) – עדיף שיסתייע בחשבון בנק ייעודי לו.

התאמות מיוחדות לחברות סטארט-אפ 

לחלק מהבנקים יש כלים שיכולים לספק שירות טכנולוגי מהיר לחברות סטארט-אפ. כך ביצוע הפעולות בחשבון נעשה מרחוק בזריזות ובאופן מקוון. חלק מהבנקים אף נותנים הטבות או הקלות בכל הנוגע לעסקאות בינלאומיות שמערבות מטבע חוץ (ולכן רלוונטיות לסטארט-אפים, שנמצאים בקשרי מסחר עם מדינות שונות בעולם). במקרה כזה רצוי לפתוח חשבון נפרד לחברה.

משקיעים? הפרידו חשבונות!

בעבור עסקים שעניינם הוא השקעה בבורסה ובניירות ערך כדאי לפתוח חשבון השקעה ייעודי. מלבד ריכוז של כלל פעילות ההשקעה במקום אחד, היתרון המרכזי הוא שניהול חשבון שכזה הוא שונה מבחינת עמלות (לא פעם חשבון זה נהנה מעמלות עובר ושב מופחתות).  

פתיחת חשבון בנק עסקי לעוסק מורשה

ישנם בנקים שגובים עמלות גבוהות יותר על חשבונות עסקיים. אם החשבון האישי שלכם משמש אתכם גם לחשבון העסקי, ייתכן ועדיף להפריד בין החשבונות כדי לא לשלם עמלות גבוהות.

בכל הנוגע לעסק, אפשר ורצוי לפתוח דף חדש באמצעות חשבון בנק נפרד, אפילו בסניף או בבנק אחר.

מתי בכל זאת לא כדאי לפתוח חשבון בנק עסקי ועדיף להישאר עם חשבון הבנק הקיים?

תנועות מועטות בחשבון או אי וודאות בנוגע להכנסות 

 במצב שבו עוד לא ברור מה יהיו היקפי ההכנסות בעסק, כדאי, לפחות בהתחלה, לנהל את העסק באמצעות חשבון בנק יחיד. בהמשך, עם התפתחות העסק, אפשר תמיד לפתוח חשבון בנק נוסף.

התחל בפתיחת חשבון בנק

פרוטוקול חברה פתיחת חשבון בנק

כאשר מבקשים לפתוח חשבון בנק לחברה יש לצרף מספר מסמכים, שרובם נדרשים אימות של עורך דין או רואה חשבון. הכוונה היא למסמכים כמו:

  • עותק של תקנון החברה – בגרסת העתק נאמן למקור
  • תעודת ההתאגדות של החברה – בגרסת העתק נאמן למקור
  • פרוטוקול החלטות החברה -לפתיחת חשבון ובנק ומורשי החתימה בחשבון
  • אישור עורך דין להתאגדותה של החברה
  • דו"ח רשם החברות עדכני שהונפק על ידי רשם החברות
  • ועוד…

פתיחת חשבון בנק אונליין

כיום ניתן לפתוח חשבון בנק באופן מקוון, בכל סניף שהוא. השירות כולל אף את הכנת כל המסמכים הרלוונטיים, לאחר אישור עורך דין מומחה בתחום. פתיחת חשבון בדרך זו אינה יקרה, וחוסכת זמן רב ובירוקרטיה. 

התחל בפתיחת חשבון בנק

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    העסקת עובד זר – כל מה שצריך לדעת

    העסקת עובד זר עשויה להיות מצילת חיים. כאשר אדם הופך למבוגר מאוד או לסיעודי הוא נזקק לעזרתו של עובד כזה, שיסייע לו באורח חייו היום יומי. עם זאת, הדרך להעסקת עובד זר לא תמיד נראית פשוטה ובהירה. היא מעלה לא מעט שאלות – כיצד להעסיק עובד זר? אילו אישורים צריך לקבל? ומה בנוגע לחוזה עבודה? אספנו עבורכם כל מה שצריך לדעת.  גיוס עובד זר...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר20 בדצמבר, 2020

    הוצאות מוכרות לעצמאי העובד מהבית ב2021

    בעלי עסק עצמאי? עובדים מהבית? כחלק משגרת היום יום העסקית אתם מוציאים לא מעט הוצאות: ציוד לעסק, מחשוב, שכירות ועוד. לאלה נוספים לרוב גם פגישות עם לקוחות, נסיעות עסקיות ולעיתים אף רכישת ביגוד ייצוגי. מערכת המס הישראלית מכירה בחלק מההוצאות שעצמאים נדרשים להוציא כדי לקיים עסק פעיל, ומסייעת להם באמצעות מושג ההוצאה המוכרת.  מהי הוצאה מוכרת? הוצאה מוכרת היא הוצאה שאדם עצמאי המנהל עסק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר05 בדצמבר, 2020
    Skip to content