איך מבצעים פתיחת תיק במס הכנסה לעוסק מורשה

עו"ד רון הדר14 באוקטובר, 2020

איך מבצעים פתיחת תיק במס הכנסה לעוסק מורשהפתיחת תיק במס הכנסה לעוסק מורשה נחשבת לצעד משמעותי ביותר. ההגדרה כעוסק מורשה מעידה על הכוונה של בעל העסק לפתח את העסק ולהגדיל את מחזור העסקאות. סטטוס זה מתאים בעיקר לבעלי עסקים קטנים עד בינוניים אשר להם מחזור שנתי אשר היקפו גבוה ממאה אלף שקלים בשנה. עוסק מורשה מחוייב על פתיחת תיק במס הכנסה וכן רשויות המע"מ וביטוח לאומי.

מה כולל פתיחת תיק במע"מ

פתיחת תיק במע"מ אינה מתאפשרת באופן מקוון אלא יש להגיע באופן פיזי אל משרדי המע"מ הקרובים לעסק. על מנת לפתוח את התיק יש להגיע עם מספר מסמכים חשובים כגון טופס פתיחת עוסק מורשה, צילום תעודת זהות, אישור ניהול חשבון בבנק או צ'ק מבוטל של בעל העסק.

עוד יש להצטייד בחוזה שכירות של הנכס ממנו תבוצע הפעילות העסקית וכן תעודה המעידה על ההכשרה המקצועית.

מהי בדיקת עוסק מורשה

שירות המיסים מספקת בדיקת עוסק מורשה אשר במסגרתה ניתן לקבל פרטים אודות העסק לפי מספר עוסק מורשה. בין הפרטים אשר ניתן לקבל: כינוי , מען, ממונה אזורי ומצב פעילות. במטרה לקבל את הפרטים יש להקליד את הסימנים המופיעים על המסך לצורך מטרת זיהוי וכן מספר עוסק מורשה.

התחל בפתיחת עוסק מורשה

פתיחת עוסק מורשה מה השלב הבא

במסגרת פתיחת עוסק מורשה המקום הבא אשר תדרשו להגיע אליו יהיה ביטוח לאומי שם תצטרכו למלא טופס 6101. טופס זה מחולק למספר חלקים: בחלק הראשון יהיה עליכם למלא פרטים אישיים וכן בחלק השני יהיה עליכם לפרט אודות הניסיון המקצועי שלכם- מה עשיתם בשנים האחרונות, האם הייתם שכירים או סטודנטים? וכן מהי ההכנסה אשר הייתה לכם.

חודש לאחר סיום ההליך תקבלו מטעם הגופים השונים מכתב ופנקס- מטעם מע"מ תקבלו מכתב על פתיחת עוסק מורשה ופנקס דיווח על ההכנסות שלכם. מטעם מס הכנסה תקבלו מכתב על פתיחת תיק עצמאי וכן פנקס מקדמות אשר יהיה עליכם לשלם בהתאם לענף בו אתם עוסקים. מטעם ביטוח לאומי תקבלו הודעה ובה פירוט התשלום החודשי אשר יהיה עליכם לשלם. אחת לחודש או חודשיים יהיה עליכם לדווח למס הכנסה ומע"מ על היקף הההכנסות שלכם.

פתיחת עוסק מורשה אונליין

בשנים האחרונות בעל העסקים יכולים לבצע את פתיחת התיק באינטרנט. פתיחת עוסק מורשה אונליין מאפשרת לבעלי העסקים לחסוך זמן יקר ולבצע את ההליך באינטרנט. מדובר בשירות איכותי ומהיר המאפשר לבעלי העסקים להיפרד משלום מניירת מיותרת ולא לעסוק בבירוקרטיה.

פתיחת עוסק מורשה באינטרנט מתבצעת תוך 24 שעות כאשר יש להיכנס לאתר ולמלא את הפרטים האישיים ולאחר מכן לבצע את התשלום. ביצוע ההליך באמצעות גורם מקצועי יאפשר לכם לקבל מענה מקיף על כל שאלה.

מדובר בהליך מהיר אשר מאפשר לאנשים לבצע בדיקת עוסק מורשה על העסק שלכם ולקבל תוצאות אמינות.

אילו יתרונות קיימים בפתיחת תיק באינטרנט

כיום אותה תפיסה מיושנת אשר גרמה לבעלי העסקים להגיע פיזית אל מס הכנסה או מע"מ אינה קיימת יותר. כיום באמצעות האינטרנט ניתן לבצע את הפעולה ולהתקדם לשירות מקצועי ומקיף יותר באמצעות סיוע של רואי חשבון הבקיאים בהליך ויש באפשרותם להעניק סיוע מקיף.

אם אין לכם את הזמן הדרוש להתרוצץ בין מספר רשויות על מנת לפתוח תיק עוסק מורשה, הרי ניתן לעשות זאת באמצעות האינטרנט ותוך זמן קצר להתחיל לעבוד. למעשה, כך תפרדו לשלום מאותה תפיסה ישנה הגורסת כי יש להיפגש עם אנשי מקצוע לצורך פתיחת תיק עוסק מורשה.

התחל בפתיחת עוסק מורשה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    טיפים לניהול עוסק מורשה 2020

    להיות שכיר או לא להיות שכיר? זו השאלה. שאלה זו צצה במוחם של אנשים רבים אשר תוהים האם עליהם להמשיך בדרך "הבטוחה" של להיות שכיר ולקבל משכורת קבועה בכל חודש או שמא כדאי להם לצאת לדרך עצמאית. פתיחת עסק והסדרתו מול רשויות המדינה היא בגדר חובה על פי החוק במדינת ישראל ומי שלא יפעל בהתאם להוראות החוק צפוי לעונשים. קיימות מספר "שיטות" לעקוף את...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר28 בינואר, 2020

    מי צריך להיות עוסק מורשה?

    מי הוא או מה הוא עוסק מורשה? זו השאלה הראשונה מבין מספר שאלות, עליה נרצה לענות בבלוג זה. עוסק מורשה הינו אדם המעוניין לצאת לדרך עצמאית ופעל לצורך כך, בין היתר, על ידי פתיחת תיקים ברשויות (מס הכנסה/מע"מ/ביטוח לאומי). בבואו של אדם לצאת לדרך עצמאית, וברצונו לפתוח תיקים ברשויות, בין היתר במע"מ - עליו להצהיר על מחזור עסקאותיו השנתי ולפי הצהרה זו ייקבע מעמדו....

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר25 במרץ, 2018
    Skip to content