איתור עוסק מורשה לפי מספר באינטרנט

עו"ד רון הדר09 בדצמבר, 2019

איתור עוסק מורשהעדכון אחרון: דצמבר 2019

בעולם האינטרנטי שלנו איתור עוסק מורשה מעולם לא היה פשוט יותר. האינטרנט מציג לפנינו מידע נרחב על בעלי עסקים, וניתן לקבל עליהם מידע משמעותי. אנשים רבים מחפשים דרך לאתר עוסק מורשה מסיבות שונות: אנשי עסקים העומדים לבצע עסקה עם חברה מסוימת או לקוחות שפונים לחברה לצורך קבלת שירותים. אלה וגם אלה מעוניינים לדעת שמדובר בעסק לגיטימי שלא ינסה לרמות אותם לאורך הדרך.

מיהו עוסק מורשה?

על פי החוק, עוסק מורשה מחויב להוציא חשבונית מס או עסקה, ועליו לדווח על כל עסקה לרשויות המס. וכך, אחת המטרות של איתור פרטי עוסק מורשה יכולה להיות בדיקת תקינותו של העסק.

איך הופכים לעוסק מורשה?

בעלי עסק חדשים שואלים לא פעם איך פותחים עוסק מורשה. אם ברצונכם לפתוח עסק כזה, אלה כמה דברים שיש לבצע:

  • יש לפתוח תיק במע"מ. ניתן לגשת ישירות למשרדי המע"מ או להגיש את הטפסים הנחוצים בעזרת רואה חשבון.
  • בעת פתיחת התיק עליכם להצטייד בכל המסמכים הדרושים, כלומר צילום תעודת זהות, טופס פתיחת עוסק מורשה, אישור על ניהול חשבון בנק, חוזה השכירות של בית העסק ושל דירת המגורים, הסכם התקשרות עם לקוח ותעודה או תואר המעידים על הכשרה בתחום פתיחת העסק.
  • אם ביצעתם את הליך הרישום כהלכה, תקבלו את הטפסים הבאים: תעודת עוסק מורשה זמנית (התעודה הקבועה תתקבל לאחר כמה שבועות), שוברי דיווח זמניים (השוברים הקבועים יישלחו בהמשך) ומספר העוסק שהוא למעשה תעודת הזהות של בעל העסק.
  • לאחר פתיחת התיק במע"מ יש לגשת לפתוח תיקים במס ההכנסה ובביטוח לאומי.
  • בסיום התהליכים האלה אתם תהפכו לעוסק מורשה לכל דבר ועניין, וניתן יהיה למצוא אתכם בעזרת איתור מספק עוסק מורשה לפי שם עסק.

התחל בפתיחת עוסק מורשה

פותחים עוסק מורשה דרך האינטרנט ב2020

כאשר בעל העסק ניגש לפתוח תיק, הוא מעדיף להשתמש בשירות פתיחת עוסק מורשה אונליין ולא בכדי. מדובר בשירות מהיר ואיכותי אשר פוטר את בעל העסק מהתעסקויות רבות עם הניירת הבירוקרטית ומפנה לו זמן לעסוק בפיתוח העסק שלו. פתיחת העסק דרך האינטרנט מתבצעת בתוך 24 שעות בלבד. יש להיכנס לאתר, למלא פרטים אישיים ולבצע תשלום. כבר באותו היום רואה חשבון מקצועי ייצור עמכם קשר, יסביר לכם על התהליך. השירות כולל פתיחת תיקים ברשויות (מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי), ליווי צמוד של רואה חשבון במקרה של שאלה, שליחת חשבוניות דרך אתר האינטרנט וסיוע בתחומים רבים נוספים כמו ייעוץ מס או הנפקת תלושי שכר לעובדים. פתיחת עוסק מורשה באינטרנט מהירה עד כדי כך שבפעם הבאה שמישהו יבצע עליכם בדיקת עוסק מורשה, הוא יקבל תוצאות אמינות.

ההבדלים בין עוסק מורשה לחברה בע"מ

כאשר באים לבצע פעולות כמו בירור מספר תיק ניכויים לעסק או איתור של עוסק מורשה, שואלים לא פעם מה ההבדל בין עוסק מורשה לחברה בע"מ. ההבדל בין השניים טמון בכמה אלמנטים. ראשית, מדובר בגודל האחריות הרובצת על העוסק המורשה. כשעוסק זה נקלע לחובות, הוא אחראי לפרוע אותם. בחברה בע"מ, לעומת זאת, קיימת הפרדה בין בעלי החברה לחברה עצמה, כך שגם אם היא נקלעת לחובות, תובעים בעיקר את החברה ולא את בעלי המניות. הבדל נוסף הוא תשלומי מיסים. עוסק מורשה חייב בתשלומי מיסים אשר נקבעים על ידי רשויות המס, ואילו בעלי המניות של חברה בע"מ חייבים בתשלומי מיסים בהתאם לשכר שהם מרוויחים. ולבסוף, הליך פירוק חברה מרצון של חברה בע"מ יכול להיות איטי ומסורבל ויכלול אישורים רבים, בעוד הליך הפירוק של עוסק מורשה מהיר יותר.

התחל בפתיחת עוסק מורשה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    טיפים לניהול עוסק מורשה 2020

    להיות שכיר או לא להיות שכיר? זו השאלה. שאלה זו צצה במוחם של אנשים רבים אשר תוהים האם עליהם להמשיך בדרך "הבטוחה" של להיות שכיר ולקבל משכורת קבועה בכל חודש או שמא כדאי להם לצאת לדרך עצמאית. פתיחת עסק והסדרתו מול רשויות המדינה היא בגדר חובה על פי החוק במדינת ישראל ומי שלא יפעל בהתאם להוראות החוק צפוי לעונשים. קיימות מספר "שיטות" לעקוף את...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר28 בינואר, 2020

    כיצד לפתוח תיקים ברשויות לעוסק מורשה

    מדי פעם אנו שומעים על בעל עסק כזה או אחר אשר פתח תיק עוסק מורשה. במקרים שבהם מחזור העסקאות נמוך מסכום זה (100,491 ש"ח), צריך בעל העסק לפנות לרשויות כדי לקבל סטטוס של עוסק פטור. כך, לפני הקמת העסק מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע ולהחליט האם לבצע הקמת עוסק מורשה או להירשם כעוסק פטור. עוסק מורשה – מה זה אומר בפועל? בסטטוס של עוסק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר03 במרץ, 2020
    Skip to content