למה לבצע תרגום תעודת עוסק מורשה לאנגלית או לכל שפה אחרת?

עו"ד רון הדר22 בינואר, 2020

למה לבצע תרגום תעודת עוסק מורשה לאנגלית או לכל שפה אחרת?כידוע, עולם העסקים השתנה לא מעט בשנים האחרונות: אם בעבר עסק היה עניין מקומי, שמשרת לקוחות שקרובים אליו פיזית בלבד, הרי שהיום במקרים רבים למיקום כמעט אין חשיבות. בעלי עסקים רבים נמצאים בקשרים עם לקוחות בכל רחבי הארץ וגם העולם. הגלובליזציה והתפתחות הטכנולוגיה הפכו את הקשר עם לקוחות מחו"ל לדבר שבשגרה, שיכול להרחיב את גבולות העסק ולהגדיל את הכנסותיו.

כדי לפעול בחו"ל או לעמוד בקשרים עסקיים עם גורמים בינלאומיים, בעלי חברות ובעלי עסקים נדרשים לא אחת לתרגום מסמכים לאנגלית, כדי שיוכלו לפעול כדין בכל מדינה שהיא. מדובר לא רק על חברות גדולות או תאגידי ענק, אלא גם על עסקים בינוניים וקטנים שזקוקים בין השאר לתרגום תעודת עוסק לאנגלית.

התחל בתרגום מסמכים לאנגלית

תעודת עוסק מורשה – מהי ומי מחזיק בה?

מיהו עוסק מורשה?

עוסק מורשה הוא מי שהחליט להיות עצמאי ולבצע פעילות עסקית (כמו למשל מתן שירותים או מכירות) ונרשם ברשויות המס. עוסק מורשה מחויב להוציא ללקוחותיו חשבוניות מס כנגד כל עסקה שערך עימם, וכן לגבות מהם מע"מ. לפי החוק, כל עצמאי שמחזור ההכנסות השנתי שלו עולה על 100,491 ש"ח או שמחזיק באחד המקצועות החופשיים המפורטים בחוק (למשל: רואה חשבון, רופא, פסיכולוג) מחויב להירשם כעוסק מורשה.

מהי תעודת עוסק מורשה?

כדי להירשם כעוסק מורשה ולפעול כעצמאי יש להירשם במשרדי מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי. עם תום הליך הרישום מקבלים את תעודת העוסק המורשה. התעודה היא האישור הרשמי מטעם מדינת ישראל לכך שהעצמאי הוא עוסק מורשה. בנוסף, היא מקנה יתרונות מס למחזיקים בה (כך למשל העוסק המורשה רשאי לקזז מס תשומות ובכך 'להקטין' את הכנסתו החייבת במס).

מדוע לתרגם את תעודת העוסק המורשה לאנגלית?

תרגום מסמכי חברה לאנגלית ותרגום תעודת העוסק המורשה מאפשרת לעוסק לפעול בחו"ל עם לקוחות או גופים מחוץ לישראל, ולהנפיק להם קבלות וחשבוניות. בנוסף לכך, לעיתים עסקים נדרשים להתנהל מול רשויות המס בחו"ל, ולצורך כך עליהם להחזיק בתעודת עוסק מורשה או תעודה המספקת אשרור עיסוקו של עסק תקף. חשוב לשים לב שאת המסמכים ניתן לתרגם גם לשפות אחרות שאינן אנגלית, אולם לרוב זוהי השפה השימושית ביותר.

תרגום תעודת עוסק מורשה לאנגלית – איך עושים את זה?

כדי לתרגם את תעודת העוסק המורשה או כל מסמך רלוונטי אחר של העסק, יש לפנות לשירותי תרגום מסמכים באנגלית. ישנם שירותי תרגום מקצועיים המתמחים בתרגום מסמכים משפטיים לאנגלית לעוסק מורשה, שמקפידים שלא יתבצעו טעויות בתרגום המסמך.

אישור התרגום באמצעות נוטריון

נוטריון הוא עורך דין בעל הכשרה מיוחדת, שבסמכותו לאשרר מסמכים משפטיים. לא מעט הליכים ומסמכים במדינת ישראל דורשים אישור נוטריון, ואישור כזה מעיד על האותנטיות של המסמך ועל כך שהוא התקבל בידי בעל סמכות. מסמך החתום בידי נוטריון אשר מקבל אפוסטיל מוכר גם כראיה בבית משפט בישראל וגם מחוצה לה.

בהקשר של תעודת עוסק מתורגמת, תרגום נוטריוני אשר מקבל אפוסטיל, מאשר כי תעודת העוסק המורשה אכן תורגמה כדין, וכי היא משמשת כמסמך רשמי במדינת ישראל ושהיא הונפקה על ידי הרשויות המוסמכות לכך. 

תרגום מסמכים נוספים לשפות זרות

לא רק עסקים קטנים ובינוניים נדרשים לתרגם את המסמכים שלהם לאנגלית או לשפה זרה אחרת, אלא גם חברות גדולות שמתחזקות קשרים עסקיים בכל רחבי העולם. זאת משום שמסמכי ההתאגדות של חברות ישראליות נערכות בעברית. כך, חברות התרגום בשוק יודעות להציע היום תרגומים גם לתקנון החברה (שהוא מסמך ההתאגדות הבסיסי בעת הקמת החברה), מסמכי השקעה, תזכירים ומסמכי יסוד נוספים.

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    רישום עוסק מורשה – איך כדאי להתחיל?

    מזל טוב! החלטתם לפתוח עסק חדש. הצעד הראשון הוא פתיחת עוסק מורשה, שיאפשר לכם לעמוד בקשרים עסקיים עם לקוחות ולהסדיר את הפעילות מול רשות המיסים. אז איך פותחים עוסק מורשה? מה ההבדל בין עוסק מורשה לחברה? מהן מדרגות מס לעוסק מורשה? איגדנו עבורכם כל מה שהעוסק המתחיל צריך לדעת. מיהו עוסק מורשה? עוסק מורשה הוא מי שהחליט לעבוד כעצמאי ולבצע פעילות עסקית (כמו למשל...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר16 באוגוסט, 2023

    בחירת רואה חשבון לפתיחת עוסק מורשה

    הקמתם עסק, אתם בתחילת דרככם, והבנתם כי אתם צריכים להפוך את הדבר ל"רשמי". כיום, קיימות מספר תצורות בהן אנשים יכולים להסדיר את פעילותם העסקית. בין הדרכים להסדרת פעילות עסקית ניתן לבצע: פתיחת עוסק פטור, פתיחת עוסק מורשה, רישום חברה בע"מ ועוד. במאמר זה נתרכז בהליך פתיחת עוסק מורשה, כיצד יש לבצע אותו ומי מבצע אותו. מרבית האנשים שמקימים עסק, לרוב פותחים עוסק פטור. עוסק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר19 ביולי, 2023
    Skip to content