עיכוב יציאה מהארץ לחייב

עו"ד רון הדר14 ביוני, 2020

מילון מונחים > עיכוב יציאה מהארץ לחייב

מהו עיכוב יציאה מהארץ?

עיכוב יציאה מהארץ הוא אחת המגבלות שניתן להטיל על חייב (למשל חייב הנמצא בהליכי חדלות פירעון, חייב שנדרש לשלם סכום כלשהו מכוח פסק דין, הסכם מזונות וכיוצא באלה). צו עיכוב יציאה מהארץ יינתן לחייב על ידי ערכאה משפטית או על ידי ההוצאה לפועל.

עיכוב יציאה מהארץ לחייב בהוצל"פ

זוכה בהוצאה לפועל יכול להגיש בקשה להטלת מגבלות על החייב או לעיכוב יציאתו מן הארץ. לבקשה יצורף תצהיר ובו עובדות המקרה הרלוונטיות שבגינן מבקש הזוכה להטיל מגבלות על החייב.

כאשר הממונה על ההוצאה לפועל חושד שקיים סיכוי סביר שחייב שמתנהל נגדו תיק בהוצאה לפועל אכן עומד לצאת מהארץ מבלי לפרוע את חובו או לחלופין מבלי לבצע פעולות שעשויות להבטיח את פירעונו של החוב, הוא רשאי להגביל את יציאתו מן הארץ. המטרה של ההגבלה הזו היא להבטיח שהחוב אכן יוחזר כדין.

כחלופה לעיכוב מוחלט של היציאה מן הארץ ולדרישה להפקיד את דרכונו של החיי, רשם ההוצאה לפועל יכול להתנות את היציאה מהארץ תשלום החוב של החייב.

התחל בהליך פשיטת רגל

עיכוב יציאה מהארץ לחייב בהוצאה לפועל בתיק מזונות

רשם ההוצאה לפועל יכול להטיל את מגבלת היציאה מהארץ גם בתיק מזונות, אם מתקיימים שלושת התנאים הבאים:

  1. לחייב יש יכולת כלכלית לשלם את תשלום המזונות המוטל עליו, ולא ניתן הסבר סביר לסיבה שבגינה הוא אינו משלם את חובו.
  2. החוב נובע ממזונות שהחייב נדרש לשלם לילדיו, לבן או בת זוגו או להוריו (לא כולל חוב מזונות שגובה הביטוח הלאומי).
  3. החייב הוא בעל יכולת שמתחמק מתשלום החובות שלו, ומתרחש אחד מהמצבים הבאים: עברה חצי שנה מהיום שבו הומצאה לחייב אזהרה מההוצאה לפועל וחובו גדול מ-2500 שקלים או עברה שנה מהיום שבו הומצאה האזהרה והחוב גדול מ-500 שקלים.

בדיקת צו עיכוב יציאה מהארץ

קיימים שירות מקוון וכן שירות טלפוני שבאמצעותם חייב יכול לברר האם הוטל עליו צו עיכוב יציאה מהארץ. כדי להשתמש בשירות מומלץ להכין מראש פרטים כמו מספר דרכון, תאריך הוצאת דרכון ושנת לידה. חשוב לשים לב: המבקש יכול לברר את המידע רק לגבי עצמו. כלומר לא ניתן להתקשר ולקבל פרטים על עיכוב יציאתו מהארץ של אדם אחר. 

חשוב להכיר כי חייב שהוצא נגדו צו עיכוב יציאה מהארץ רשאי לנסות ולבטל את הצו. מומלץ לעשות זאת באמצעות מומחה להליך פשיטת רגל, המנוסה בביטול הגבלות ועיכובים מעין אלה.

התחל בהליך פשיטת רגל

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    רישום עוסק מורשה – איך כדאי להתחיל?

    מזל טוב! החלטתם לפתוח עסק חדש. הצעד הראשון הוא פתיחת עוסק מורשה, שיאפשר לכם לעמוד בקשרים עסקיים עם לקוחות ולהסדיר את הפעילות מול רשות המיסים. אז איך פותחים עוסק מורשה? מה ההבדל בין עוסק מורשה לחברה? מהן מדרגות מס לעוסק מורשה? איגדנו עבורכם כל מה שהעוסק המתחיל צריך לדעת. מיהו עוסק מורשה? עוסק מורשה הוא מי שהחליט לעבוד כעצמאי ולבצע פעילות עסקית (כמו למשל...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר16 באוגוסט, 2023

    בחירת רואה חשבון לפתיחת עוסק מורשה

    הקמתם עסק, אתם בתחילת דרככם, והבנתם כי אתם צריכים להפוך את הדבר ל"רשמי". כיום, קיימות מספר תצורות בהן אנשים יכולים להסדיר את פעילותם העסקית. בין הדרכים להסדרת פעילות עסקית ניתן לבצע: פתיחת עוסק פטור, פתיחת עוסק מורשה, רישום חברה בע"מ ועוד. במאמר זה נתרכז בהליך פתיחת עוסק מורשה, כיצד יש לבצע אותו ומי מבצע אותו. מרבית האנשים שמקימים עסק, לרוב פותחים עוסק פטור. עוסק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר19 ביולי, 2023
    Skip to content