פירוק חברה אונליין לאחר פירוק שותפות?

עו"ד רון הדר30 באפריל, 2018

פירוק חברה אונליין לאחר פירוק שותפותבישראל מוקמות מדי שנה חברות רבות. כמו החיים עצמם, גם חייה של חברה לעיתים נגמרים והיא צריכה לעבור הליכי פירוק. העילות לפירוק חברה רבות ומגוונות הן. לעתים מדובר בחברה שנקלעה לחובות ובמקרים אחרים בעליה של החברה מחליט לסגור אותה מהסיבות שלו. על כל פנים, הליך הפירוק של חברה הוא הליך ארוך למדיי שדורש לא מעט סבלנות.

נמצאים בשבילכם 24/7

אם הגעתם למסקנה שאתם מעוניינים להתחיל בהליכי פירוק לחברה שלכם, תגלו עד מהרה כי מדובר בהליך בירוקרטי ופרוצדוראלי הטומן בחובו טיפול והתעסקות עם ניירת. אם לא די בכך, הרי שאתם עלולים לשלם קנסות מיותרים אם לא תשלמו את האגרה בזמן. פירוק חברה אונליין הוא שירות מקצועי שמספקים עורכי הדין מהשורה הראשונה. השירות חוסך זמן יקר, שכן את כל הסידורים ההכרחיים ניתן לבצע בשלט רחוק:

  • יש למלא שאלון מקוון קצר ולהעביר לגורם המטפל את המידע רלוונטי.
  • הגורם המטפל מקבל אליו את הטופס, הוא מבצע תחקיר קצר על מצבה של החברה ומכין עבורכם את כל המסמכים הנדרשים לפירוק החברה.
  • בסיום התהליך תקבלו טלפון מעורך דין מוסמך.
  • השירות רלוונטי עבור בעלי חברות המעוניינים לפרק חברת רבים (כמה בעלי מניות) או חברת יחיד (בעל מניות יחיד שאינו חברה בע"מ).

התחל בפירוק חברה

להבדיל בין שני המקרים

כאשר מדברים על פירוק שותפות בחברה בע"מ, נהוג להבדיל בין פירוק חברה לבין פירוק של שותפות. חברה בע"מ כוללת רישום ברשם החברות, והיא מקבלת מעמד של ישות משפטית הנפרדת מהבעלים של החברה. כך, במקרה של צבירת חובות מצד החברה, בעלי המנויות אינם מחויבים לפרוע אותם. חברת שותפות, מצד שני, אינה כוללת הליכים מורכבים מבחינה ביורוקרטית, אך אם השותפות נקלעת לחובות, לא חלה עליה ההגנה המשפטית ושותפיה יאלצו לפרוע את החובות מכיסם הפרטי. נוסף על כך, מכיוון שחברה בע"מ מהווה אישות משפטית נפרדת מהאישות המשפטית של בעליה, הליך הפירוק שלה מורכב וארוך יותר מזו של השותפות.

השלבים העיקריים שבפירוק החברה

פירוק חברה מרצון היא תהליך מורכב. אלה 4 מבין השלבים המרכזיים ביותר:

  1. חתימה על תצהיר כושר פירעון – הדירקטורים של החברה העומדת בפני פירוק חותמים על טופס מיוחד ובו הם מצהירים כי הם בחנו את מצב החברה, וכי ביכולתה לפרוע את כל חובותיה בתקופה שאינה עולה על 12 חודשים ממועד תחילת הליך הפירוק.
  2. אסיפה כללית – במסגרת האסיפה הכללית, ו מתקבלת ההחלטה לפרק את החברה. במהלך האסיפה ממנים מפרק שיהיה אחראי על הליכי הפירוק ופרטיו מועברים לרשם החברות.
  3. מממשים את הנכסים – מפרק החברה מתחיל לערוך את כל הסידורים הדרושים: לסלק את כל חובותיה של החברה ולערוך דו"ח מסודר ומאורגן אשר בו יצוין במפורש כי כל חובותיה של החברה סולקו.
  4. זימון לאסיפה כללית – לאחר שדו"ח המפרק הושלם, מזמן המפרק את כל המעורבים בדבר לאסיפה כללית כדי להכריז באופן רשמי על פירוק החברה. הנוכחים באסיפה מאשרים כי הדו"ח תקין, וכל שנותר לעשות הוא לחכות לאישורו הסופי של רשם החברות לגבי פירוק החברה.

להבדיל בין מסלולי הפירוק

כאמור, קיימים שני מסלולים עיקריים במסגרתם ניתן לפרק את החברה: המסלול המקוצר והמסלול הרגיל. המסלול המקוצר מיועד עבור חברה שרק אדם (ולא חברה בע"מ) אחד עומד בראשה (חברת יחיד), והוא מתבצע במהירות רבה יותר בהשוואה למסלול הרגיל. המסלול הרגיל מיועד לחברות שאינן עונות לקריטריונים של חברת יחיד (קרי, חברת רבים), ולכן התהליך שלהן מורכב יותר.

בין אם אתם עומדים בפני פירוק חברת יחיד ובין אם בפני פירוק חברה עם כמה בעלי מניות, מומלץ להשתמש בשירותי פירוק חברה אונליין. כך תוכלו להתייעץ עם עורכי דין מקצועיים ולדעת שהליכי הפירוק מתקתקים כמו שעון.

התחל בפירוק חברה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    מה זה הסכם פירוק שותפות?

    פעילות עסקית ניתן להסדיר בכמה צורות - עוסק פטור, עוסק מורשה, חברה בע"מ ועוד. מלבד הצורות הנ"ל, קיימת צורה נוספת שבאמצעותה ניתן להסדיר פעילות עסקית והיא - שותפות (יכולה ותהיה שותפות רגילה ויכול ותהיה שותפות מוגבלת). מה היא שותפות? שותפות היא יישות משפטית המורכבת מהתאגדות של מספר אנשים לצורך הקמתו וניהולו של עסק למטרת השאת רווחים לבעליו. שותפות היא אחת מיני צורות התאגדות של...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר20 בנובמבר, 2018

    איך לבצע פירוק שותפות עסקית?

    בתחילת דרכו של העסק, אנשים רבים מעוניינים לבצע שותפות עסקית, מתוך גישת "טובים השניים מן האחד". שני שותפים ויותר יכולים להשקיע סכומי כסף גבוהים יותר בפרויקט ההתחלתי, וכל אחד מהם מביא את ניסיון החיים שלו ואת תחום התמחותו. אך לא פעם, מגיעים השותפים למסקנה שיש צורך לפרק את השותפות, בין אם משום שהיא כבר אינה רווחית או שבעלי העסקים הסתכסכו זה עם זה ומעוניינים לפנות...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר18 ביוני, 2020
    Skip to content