איך לחסוך שכר טרחה עורך דין צו ירושה?

עו"ד רון הדר28 במאי, 2019

איך לחסוך שכר טרחה עורך דין צו ירושהצו ירושה הוא צו שניתן ע"י רשם הירושות (או לחילופין ע"י בית המשפט לענייני משפחה במידה והתיק מתנהל בבית המשפט). תפקידו של הצו הוא להורות לגופים הנוגעים בדבר (טאבו, בנק, קרנות פנסיה וכו'), כי היורשים הם אלו שנכנסים בנעליו של המוריש והם הזכאים לכל הזכויות והחובות של האדם שנפטר.

צו ירושה ניתן מכוח חוק הירושה שקובע כי אדם שלא הותיר לאחר לכתו צוואה, עזבונו יחולק על פי הוראות חוק הירושה. חוק הירושה קובע כי אדם שנפטר, עזבונו מחולק באופן הבא: 50% מהעיזבון עובר לבן/בת זוגו, כאשר היתרה מחולקת שווה בשווה בין ילדיו. כמובן שחלוקה זו היא הפשוטה והקלה ביותר ובמקרים מעט יותר מורכבים חוק הירושה נותן מענה גם להם.

אם חס וחלילה קרוב אליכם נפטר, ולא הותיר אחריו צוואה וברצונכם לגשת לכספים המגיעים לכם מכוח חוק הירושה, תחילה עליכם לבצע בדיקת סטטוס ירושה. הבדיקה בעצם מאפשרת לכם לדעת האם הוגשה בעבר בקשה לצו ירושה ע"י מי מקרוביו האחרים של אדם. בהנחה והבדיקה מעלה כי מעולם לא הוגשה בקשה לצו ירושה, הרי שאתם יכולים להתקדם.

התחל בבקשה לצו ירושה

הגשת בקשה לצו ירושה

נתחיל ונאמר, בקשה לצו ירושה ניתן להגיש גם באופן עצמאי ולבצע אימות חתימה ע"י עורך דין שאתם מכירים או שמטפל בכם באופן שוטף. יחד עם זאת, אנו מאמינים כי בקשה לצו ירושה או בקשה לצו קיום צוואה יש להגיש באמצעות עורך דין מומחה בתחום שכן צריך לדעת איך וכיצד להגיש את הבקשה וזאת על מנת שלא תיתקלו בבעיות וטעויות שעלולים לגרום לכם לעיכוב בקבלת הגישה שלכם לכספים המגיעים לכם.

בין הפרטים שיש למלא בבקשה לצו ירושה ניתן למצוא: פרטי המוריש (המנוח), פרטי היורשים, העתק של תעודת הפטירה של המוריש ועוד.

לאחר הגשת הבקשה לצו ירושה

לאחר שהזנתם את הפרטים בבקשה, בין אם בעצמכם ובין אם באמצעות עורך דין, ניתן להגיש את הבקשה אונליין באתר רשם הירושות וזאת לאחר ששילמתם את האגרות הנדרשות לצורך הגשת הבקשה.

כמה זמן לוקח לממש צו ירושה?

הגשת בקשה לצו ירושה מתבצעת אונליין. הבקשה מוגשת באתר רשם הירושות ולאחר מכן מועברת לרשם במחוז בו היה מקום מגוריו של המנוח. הזמן שלוקח ממועד הגשת הבקשה ועד למועד קבלת צו הירושה תלוי במחוז אליו הוגשה הבקשה זאת מאחר וישנם מחוזות עמוסים יותר (מחוז תל אביב למשל) ומחוזות עמוסים פחות (מחוז נצרת לדוגמא).

כמה עולה להוציא צו ירושה?

מחיר צו ירושה מורכב ממספר גורמים בניהם: שכ"ט עורך דין, אגרות ועוד.

שכר טרחה עורך דין צו ירושה יכול לנוע בין 1000-3000 ש"ח וזאת לצורך הגשת הבקשה אונליין בלבד. במקרים בהם הבקשה "מסתבכת" והתיק מועבר להתדיינות בביהמ"ש לענייני משפחה (במקרים שמעורבים קטינים, אפוטרופוס, סכסוך משפחתי ועוד), שכר טרחת עורך הדין יכול לעלות משמעותית.

מלבד עלות שכר טרחת עורך דין, אתם נדרשים גם לשלם אגרות. אגרת פתיחת בקשה בגובה של 428 ש"ח(נכון לשנת 2019) ואגרת פרסום ברשומות בגובה של 130 ש"ח.

הגשת בקשה אונליין

כפי שנזכר לעיל, כיום ניתן להגיש בקשה לצו ירושה או בקשה לצו קיום צוואה אונליין באתר רשם הירושות. הגשת הבקשה אונליין מקצרת את משך זמן הטיפול כמו גם חוסכת לכם בעלות האגרות, שכן הגשת בקשה באופן ידני הינה בעלות של 503 ש"ח (נכון לשנת 2019) בעוד שהגשת אונליין היא בעלות של 428 ש"ח בלבד.

התחל בבקשה לצו ירושה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    עלות הגשת בקשה לצו ירושה – מה צריך לדעת?

    כאשר אדם נפטר, במסגרת "הסידורים" להם דואגים בני משפחתו, עליהם בין היתר לטפל ברכוש ובנכסים אותם הותיר המנוח לאחר לכתו. במסגרת הטיפול באותם נכסים, יכול והמנוח דאג להסדיר את אופן חלוקתם מראש באמצעות צוואה ויכול ולא דאג לאופן חלוקת הנכסים ואז קרוביו צריכים לפעול על פי חוק הירושה של מדינת ישראל. אופן הסדרת חלוקת הנכסים של מנוח כפי שנזכר לעיל, קיימות 2 חלופות מרכזיות...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר05 בספטמבר, 2020

    כמה עולה עריכת צוואה?

    עודכן בינואר 2020 כפי שסקרנו בעבר את נושא הצוואות, צוואה הינה מסמך משפטי מחייב שאדם כותב (בין אם בעצמו ובין אם באמצעות עו"ד) ומנחה מה ייעשה ברכושו ובנכסיו לאחר מותו, מי הם יורשיו וכיצד תתבצע חלוקת הרכוש והנכסים אותם צבר במרוצת השנים. את עריכת הצוואה רצוי שיבצע עו"ד המתמחה בדיני ירושה, מאחר ועליה להיות מפורטת ככל הניתן ועליה לשקף בצורה ברורה את רצונותיו של...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר14 בינואר, 2020
    Skip to content