איך מנהלים הליך גישור גירושין?

עו"ד רון הדר22 בספטמבר, 2019

איך מנהלים הליך גישור גירושין?ההחלטה לפרק זוגיות הינה החלטה קשה ולא פשוטה כלל וכלל. ההחלטה טעונה ומעורבות בה תחושות ורגשות רבים שישפיעו רבות על המשך החיים שלכם, ובמקרה ומעורבים גם ילדים, היא תשפיע גם עליהם.

על כן, בשנים האחרונות יותר ויותר זוגות מחפשים אלטרנטיבות להליך הגירושין וזאת על מנת שלא להתמודד עם הליך משפטי ארוך ומייגע בבתי המשפט, אשר טומן בחובו עלויות גבוהות מאד ובאופן כללי הרבה פעמים מקשה על הצדדים להליך להגיע להסכמות וזאת לאור המעורבות הרגשית.

התחל בהסכם גירושין

מהו גישור גירושין?

גישור אחרי גירושין הוא הליך חלופי להליך הגירושין שמרבית הזוגות עוברים היום. במקום שבני הזוג ינהלו את ההליך בביהמ"ש לענייני משפחה, הם בוחרים באופן מוסכם על לפנות להליך גישור וכן על זהות המגשר ומנהלים את כל התהליך מולו כאשר בסופו הם חותמים על הסכם הגירושין.

חשוב לציין – העיקרון שעומד בבסיס כל הליך גישור, לרבות הליך גישור גירושין הוא עיקרון ההסכמה. כלומר, שני הצדדים יחד צריכים להסכים לנהל את ההליך שכן רק הסכמה של שניהם תאפשר את קיומו. אם בטרם תחילת התהליך או אפילו במהלכו, אחד הצדדים מחליט שלא להמשיך בתהליך, התהליך ייפסק.

איך מנהלים הליך גישור גירושין?

כאשר בני הזוג מחליטים כי ברצונם לפנות להליך גישור גירושין ובנוסף הם החליטו על זהות המגשר והיא מוסכמת על שניהם, יחתמו בני הזוג עם המגשר על הסכם גישור. תפקידו של ההסכם הינו להסדיר את מערכת היחסים בין בני הזוג לבין המגשר, לוודא שהצדדים מודעים ומבינים את ההליך ועוד.

לאחר חתימה על ההסכם, התנהלות הליך הגישור גירושין מתחיל בכך שהצדדים והמגשר מתכנסים לפגישה הראשונה. הפגישה מתחילה בנוכחות שני הצדדים ואילו בהמשכה המגשר יושב עם כל אחד מהצדדים בנפרד על מנת להבין את הצד שלו בהליך, את דרישותיו וציפיותיו מההליך וכן מההסכם.

לאחר הפגישה הראשונית מתקיימת הפגישה השנייה – בד"כ מתקיימת בנפרד כאשר במהלכה מנסה המגשר להבין מה חשוב לכל אחד מהצדדים – אילו הוא דברים הוא רוצה להשיג, מה חשוב לי שיושג עבורו בהסכם – כלומר, מהן הזכויות והאינטרסים שלו עליהם הוא ירצה להגן בהסכם הגירושין. המגשר מנסה להבין איזו סוגיות עומדות במחלוקת בין בני הזוג – רכוש (מגורים, כספים, קופ"ג ועוד), אם מעורבים ילדים אז סוגיות שקשורות אליהם כגון: חינוך, הסדרי ראיה, משמורת וכו'. לאחר הבנה של המגשר מהן הדרישות והרצונות של כל אחד מהצדדים, תפקידו להתחיל ולעבוד ולהציע פתרונות במקומות שבהן יש מחלוקת בין הצדדים.

במהלך הפגישות הבאות, תפקידו של המגשר להמשיך ולנסות להבין מהצדדים את דרישותיהם, ובמקביל להציע פתרונות אשר יהיו מוסכמים על ידי שני הצדדים יחד (מספר הפגישות ייקבע בהתאם למשך ההתקדמות של הצדדים ובגיבוש הסכם הגירושין).

ככל שהתהליך מתקדם ומתקיימות עוד ועוד פגישות, המחלוקות לאט לאט נעלמות ומגיעים לתוואי אשר מוסכם על ידי הצדדים כאשר בסופו של דבר מגיעים למעמד בו גובש הסכם הגירושין הסופי.

בפגישה האחרונה עם המגשר, יוצג בפני הצדדים ההסכם עליו עמלו הצדדים והמגשר במשך כל הזמן, עליו הם יצטרכו לעבור ויוודאו שהם מבינים ומסכימים על התוכן של ההסכם. לאחר שעשו זאת, יחתמו הצדדים מול המגשר על ההסכם.

התחל בהסכם גירושין

תוקפו של הסכם הגירושין

הסכם הגירושין עליו חתמו הצדדים יקבל את תוקפו כאשר בני הזוג יאשרו אותו בבית המשפט לענייני משפחה. מדובר בהליך פורמלי בעיקרו, בו השופט מוודא כי הצדדים מבינים ומסכימים על תוכנו של ההסכם, ולאחר מכן הוא חותם עליו ונותן לו תוקף משפטי.

חשוב לציין – הסכם הגירושין והסוגיות הנידונות בו תוקפן הינו אזרחי בלבד. במדינת ישראל, על מנת לשנות את הסטאטוס שלכם לגרושים, עליכם עדיין לפנות לבית הדין הרבני ולבצע בו את התהליך וזאת על מנת שהמדינה תכיר בכם כגרושים באופן רשמי ופורמלי.

בעידן המודרני, כמו שירותים רבים, ניתן גם לערוך הסכם גירושין אונליין, וזאת במטרה להקל ולייעל את כל התהליך.

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    בקשה לרישום צו ירושה בשנת 2021

    מהו צו ירושה? ראשית כל, יש להבין מה צו ירושה ומה ניתן לעשות באמצעותו. במקרה בו אדם לא ערך צוואה מסודרת במהלך חייו, חלוקת העזבון של הנפטר תעשה על פי הוראותיו של חוק הירושה, תשכ"ה-1965 על ידי הגשת בקשה לרישום צו ירושה. במאמר מוסגר יוער כי במקרה בו אדם אכן ערך צוואה במהלך חייו, יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה. כיצד מבוצעת חלוקת עזבון...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר06 בדצמבר, 2020

    עלות אגרת צו קיום צוואה ב-2021

    מהו צו קיום צוואה? הוראות החוק והכללים הנוגעים לירושות, צוואות ועיזבונות נמצאים בחוק הירושה. ס' 39 לחוק קובע כי על מנת לקבל את הירושה שהותיר אחריו אדם שהלך לעולמו יש צורך בצו קיום צוואה. צו זה משמש מעין אישור לנוסח הצוואה, כך שהיא מקבלת תוקף של פסק דין. רק לאחר קבלת הצו ניתן יהיה לחלק את עזבון המצווה בין היורשים. כיצד מגישים בקשה לצו...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר02 בדצמבר, 2020
    Skip to content