הרשם לענייני ירושה: כיצד מגישים בקשה לצו ירושה מקוון

עו"ד רון הדר15 ביוני, 2020

הרשם לענייני ירושה: כיצד מגישים בקשה לצו ירושה מקווןכאשר אדם הולך לעולמו הוא לרוב מעוניין להוריש את רכושו לקרובים לו ובנוסף הוא מעוניין להורות על אופן חלוקתו. כתיבת צוואה היא הדרך המומלצת להוציא אל הפועל את רצונו של המנוח. לעיתים יבקש המנוח להוריש את כל רכושו לאדם אחד, אך לעיתים יהיה מעוניין להוריש את רכושו לקבוצה של אנשים או אפילו למוסד כל שהוא או למדינה.

מה עושים כשאין צוואה

במצבים שבהם לא נכתבה צוואה, הרי שרכושו של המנוח יחולק על פי הוראות חוק הירושה, קרי, ברכושו של המנוח יזכו קרובי משפחתו. אמנם לרוב עדיפה סיטואציה שבה קיימת צוואה חוקית שתמנע חיכוכים וסכסוכים בין היורשים, ובמצב דברים זה על היורשים ע"פ הצוואה להגיש בקשה לצו קיום צוואה מרשם הירושות, אך במקרים שבהם לא נכתבה צוואה, יהיה על היורשים הפוטנציאליים להגיש בקשה לצו ירושה.

התחל בבקשה לצו ירושה

כיצד ניתן לפנות אל הרשם לענייני ירושה

בקשה לצו ירושה יכולה להתבצע בכמה דרכים:

  • ניתן לפנות אל אחת הלשכות של הרשם אשר ממוקמות בערים שונות ברחבי הארץ. בלשכה יקבל את פניהם עורך דין מוסמך שיניע את ההליך. אל הפגישה עם עורך הדין יש להגיע מצוידים בתעודת פטירה של המנוח, אישור תשלום אגרות, תצהירים של יורשים שהחליטו לוותר על הירושה(אם קיימים) וייפוי כוח של עורך דין. ניתן להגיש את הבקשה גם אל בית הדין הרבני.
  • על מנת לחסוך זמן וכסף, ניתן היום להגיש בקשה לצו ירושה באופן מקוון. בחירה בשיטה זו היא הטובה ביותר מאחר וניתן לבצע אותה מהבית, בנוחות וללא בזבוז זמן ובירוקרטיה. הגשת בקשה לצו ירושה באופן מקוון גם חוסכת לכם כסף מאחר ותשלום האגרות מופחת באמצעות שיטה זו. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר, למלא את הפרטים, לצרף את תעודת הפטירה ותוך זמן קצר ייצור עימכם קשר עורך דין, יסביר לכם על ההליך ויתאם איתכם פגישה לחתימה על המסמכים כאשר בסוף הפגישה יגיש עבורכם את הבקשה.
  • כדאי להיוועץ בעורך דין מיומן שמבין בתחום, הוא יוכל לסייע לכם למלא את הטפסים באופן המדויק ביותר וישפר את סיכוייכם לטיפול מהיר ונוח.

מי יכול להגיש בקשה לצו ירושה?

אם אתם מתכוונים להגיש בקשה דרך האינטרנט, ישנם כמה תנאים שרק אם הם מתקיימים יהיה ניתן להגיש את הבקשה. אם יש בכוונתכם להגיש בקשה למינוי מנהל עיזבון או שבמידה ואחד מהיורשים הוא אחיו או אחותו של המנוח, הרי שלא ניתן להגיש את הבקשה באופן מקוון אלא יש לגשת ללשכת רשם הירושות.

כאמור, אם אין צוואה, יש צורך בהגשת בקשה לצו ירושה. מאידך בקשה לצו קיום צוואה תוגש רק אם קיימת צוואה כתובה שנמצאה אצל המוריש או שהופקדה ברשם הירושות.  בקשה  לצו ירושה יכולה להיות מוגשת על ידי כל אדם ללא כל קשר אישי או משפחתי אל המוריש, צו לקיום צוואה יוכל להיות מוגש רק על ידי האנשים אשר רשומים בצוואה עצמה. כמובן שכל אדם יוכל להתנגד לבקשה בטענה שהיא מזויפת או שנערכה בהשפעת לחץ בלתי הוגן.

היות ותחום דיני הירושה (צוואות + ירושות) הינו תחום רגיש, הרי שחשוב שילווה אתכם עורך דין המתמחה בתחום אשר יוכל להעניק לכם את השירות המקצועי ביותר ויעזור לכם להשיג גישה לכספים המגיעים לכם במהירות וביעילות הגבוהה ביותר.

התחל בבקשה לצו ירושה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    סניפי רשם לענייני ירושה בישראל

    הרשם לענייני ירושה הוא יחידה באגף האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים. תפקידו של הרשם לענייני ירושה הוא לטפל בכל הבקשות לצווי ירושה או לחילופין בקשות לצווי קיום צוואה המוגשות במדינת ישראל. הרשם לענייני ירושה עובד ביחד עם האפוטרופוס הכללי ובתי המשפט לענייני משפחה הפרוסים ברחבי הארץ, וזאת במקרים בהם הבקשות המוגשות אליו יותר "מורכבות" ונדרשות חוות דעת של האפוטרופוס הכללי או הכרעה בדין של ערכאה...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר09 במאי, 2020

    עלות הגשת בקשה לצו ירושה – מה צריך לדעת?

    כאשר אדם נפטר, במסגרת "הסידורים" להם דואגים בני משפחתו, עליהם בין היתר לטפל ברכוש ובנכסים אותם הותיר המנוח לאחר לכתו. במסגרת הטיפול באותם נכסים, יכול והמנוח דאג להסדיר את אופן חלוקתם מראש באמצעות צוואה ויכול ולא דאג לאופן חלוקת הנכסים ואז קרוביו צריכים לפעול על פי חוק הירושה של מדינת ישראל. אופן הסדרת חלוקת הנכסים של מנוח כפי שנזכר לעיל, קיימות 2 חלופות מרכזיות...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר05 בספטמבר, 2020
    Skip to content