פתיחת תיק במע"מ

עו"ד רון הדר24 במאי, 2017

מילון מונחים > פתיחת תיק במע"מ.

כל אדם שעומד לפתוח עסק או חברה חייב לפתוח תיק במס ערך מוסף עוד לפני שהוא פותח את התיק במס הכנסה. מחויבים בכך כל מי שעומד להתפרנס ממכירת מוצרים וסחורות או מתן שירותים כחלק מהעסק שלהם. כל הכנסה מחויבת במס ערך מוסף ומשום כך יש לפתוח בו תיק ולדווח בנפרד מהדיווח למס הכנסה.

 

399₪ + מע"מ
פתיחת תיק במע"מ / מס הכנסה אונליין

עוסק מורשה לעומת עוסק פטור לעומת חברה בע"מ

יש כמה צורות רישום של עצמאי בישראל, כשעוסק פטור אינו משלם מע"מ ועוסק מורשה או חברה בע"מ כן. עוסק מורשה הוא מי שבגלל תחום עיסוקו או גובה הכנסותיו אינו יכול ליהנות מפטור על תשלום מע"מ והוא מחויב בכך. עוסק מורשה חייב להיות כל מי שהוא בעל מקצוע חופשי או עוסק באחד התחומים שמחויבים בכך לפי חוק. גם עוסק פטור חייב לפתוח תיק במע"מ אולם לא ישלם מע"מ. כולם חייבים להירשם במע"מ מיד עם תחילת פעילותם העסקית במקום שבו פועל העסק.

הליך ההרשמה

בעת הרישום יש להביא אתכם תעודת זהות, חוזה שכירות או קנייה של העסק, מסמכים שמצביעים על פעילות עסקית קיימת אם כבר הקמתם אותו. במקרים של הקמת שותפות או חברה יש להביא גם מסמכים כמו אישור חשבון בנק ורישום ברשם השותפויות. חברה בע"מ תביא גם אישור רשם החברות ומסמכים נלווים כמו פרוטוקול מורשה חתימה בחברה, תקנון, תעודת התאגדות ומסמכי זיהוי של כל חברי ההנהלה. בסוף הליך ההרשמה יקבלו הנרשם תעודת עוסק מורשה או עוסק פטור. מסמך זה חייב בהצגתו בבית העסק וגם לכל מי שאמור להעביר אליכם תשלומים וחייב לדעת שאתם רשומים כחוק במע"מ ובמס הכנסה.

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    רישום עוסק מורשה – איך כדאי להתחיל?

    מזל טוב! החלטתם לפתוח עסק חדש. הצעד הראשון הוא פתיחת עוסק מורשה, שיאפשר לכם לעמוד בקשרים עסקיים עם לקוחות ולהסדיר את הפעילות מול רשות המיסים. אז איך פותחים עוסק מורשה? מה ההבדל בין עוסק מורשה לחברה? מהן מדרגות מס לעוסק מורשה? איגדנו עבורכם כל מה שהעוסק המתחיל צריך לדעת. מיהו עוסק מורשה? עוסק מורשה הוא מי שהחליט לעבוד כעצמאי ולבצע פעילות עסקית (כמו למשל...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר16 באוגוסט, 2023

    בחירת רואה חשבון לפתיחת עוסק מורשה

    הקמתם עסק, אתם בתחילת דרככם, והבנתם כי אתם צריכים להפוך את הדבר ל"רשמי". כיום, קיימות מספר תצורות בהן אנשים יכולים להסדיר את פעילותם העסקית. בין הדרכים להסדרת פעילות עסקית ניתן לבצע: פתיחת עוסק פטור, פתיחת עוסק מורשה, רישום חברה בע"מ ועוד. במאמר זה נתרכז בהליך פתיחת עוסק מורשה, כיצד יש לבצע אותו ומי מבצע אותו. מרבית האנשים שמקימים עסק, לרוב פותחים עוסק פטור. עוסק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר19 ביולי, 2023
    Skip to content