השגות והתנגדויות לרישום סימן מסחר

עו"ד רון הדר14 ביוני, 2018

החלטתם להגיש בקשה לרישום סימן מסחר? נעזרתם בעו"ד לביצוע הליך הרישום? שילמתם את האגרות לרשם סימני המסחר? ביצעתם הליך רישום מהיר? מזל טוב! הדרך לסימן המסחר הרשום שלכם קרובה מתמיד. לפני שאתם דואגים למקום על הקיר לתלות את תעודת סימן המסחר שלכם, דעו לכם שיכולות לצוץ "הפתעות" בדרך.

מהי השגה? –

השגה הינה הליך חד צדדי בין מגיש הבקשה לרישום סימן מסחר אל מול הרשם לסימני מסחר. כאמור, משהוגשה בקשה לרישום סימן מסחר לרשם ישנם כ-3-4 חודשים בהם עליו להגיש תגובתו לבקשת הרישום (בהליך המקוצר התגובה תינתן תוך 4 ימים בלבד!).

במידה ולרשם סימני המסחר ישנה הסתייגות כזו או אחרת לבקשה לרישום, עליו לפרט למגיש הבקשה במכתב המיועד לכך – מהי עילת ההשגה ומדוע היא הוגשה. לאחר שרשם סימני המסחר הגיש השגה, על מגיש הבקשה להגיב בכתב או בעל פה להשגות הרשם ולנסות לשכנעו מדוע דווקא עליו כן לרשום סימן המסחר המבוקש.

התחל ברישום סימן מסחר

סוגי השגות: טכניות ומהותיות –

השגות רשם סימני המסחר מתחלקות לשני סוגים שונים אותן נמנה להלן:

א. השגה טכנית – מדובר על השגה "קלה" יותר מבין סוגי ההשגות. לרוב מדובר בהשגה של רשם בדבר סיווג לא נכון של סימן המסחר או בבקשה לשנות (להוסיף או להחסיר) את פירטת הסחורות/השירותים תחתן מגיש הבקשה רוצה לרשום סימן המסחר. משך הטיפול בהשגה מסוג זה קצר יחסית וסיכויי ההצלחה יחסית גבוהים.

ב. השגה מהותית – מדובר בהשגה "קשה" יותר מבין סוגי ההשגות. במקרים של השגה מהותית לרשם סימני המסחר יש קושי עם "מהות סימן המסחר". מה הכוונה? למשל – יש שימוש במילה בעייתית או עיצוב בעייתי ללוגו. סימן המסחר מכיל בתוכו מילה "תיאורית", קרי "הטוב ביותר" (בין אם מדובר בשפה המקומית ובין אם מדובר בשפה זרה). פעמים רבות, רשם סימני המסחר מגלה כי סימן המסחר כבר רשום תחת בעלים אחרים ולא יאפשר רישום של סימן המסחר תחת בעלים אחרים (בין אם סימן המסחר זהה או בין אם סימן המסחר דומה עד לכדי הטעיית הציבור). מכך ניתן להבין, כי משך הטיפול בהשגה מסוג זה ארוכה יותר וסיכויי ההצלחה נמוכים יותר.

התנגדויות –

בניגוד להליך השגות, אשר הינו הליך חד צדדי בין מגיש הבקשה לרשם סימני המסחר, הרי שבהליך של התנגדות לרישום סימן מסחר, מדובר בהליך דו – צדדי, קרי שני צדדים "מתעמתים" בינם לבין עצמם מול רשם סימני המסחר בדבר הגשת הבקשה.

אדם יכול להגיש בקשה לרישום סימן מסחר, ומכוח תקנות סימני המסחר, יש לכל אדם אחר 3 חודשים להביע את התנגדותו לבקשה (תקנה 35 לתקנות סימני המסחר, 1940). הליך התנגדות לרישום סימן מסחר הינו הליך משפטי לכל דבר ועניין – הן לעניין משך הזמן, הן לעניין כתבי הטענות, הן לעניין הראיות וסדרי הדין והן לעניין העלויות.

התחל ברישום סימן מסחר

השירות הטוב ביותר From Start To Finish –

בקשה לרישום סימן מסחר היא הליך שעל פניו נראה יחסית פשוט, קל ובעלות נמוכה. יחד עם זאת, מהרגע בו הגשתם את הבקשה לרישום סימן המסחר ועד לרגע בו הרישום אושר, ישנן מספר משוכות שעליכם לקוות שלא תפגשו בהן וגם אם פגשתם בהן, הרי שצריך לבחור בעורכי הדין המקצועיים שיטפלו בכם.

אנחנו ב-Ettorney מלווים את לקוחותינו בכל השלבים השונים של הליך רישום סימן המסחר – החל מחיפוש סימן המסחר, דרך הגשת הבקשה בפועל וכלה בהתמודדות עם השגות של רשם סימני המסחר והתנגדויות מצד מתחרים.

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    הגשת סימן מסחר אונליין – למה כדאי לעשות את זה עם עו"ד?

    לפי פקודת סימני המסחר, התשל”ב אשר נחקקה בשנת 1972 סימן מסחר מוגדר כאותיות, ספרות, מילים או דמויות בשני מימדים או שלושה. סימן מסחר הינה מתן אפשרות לקהל לזהות את מקור המוצרים הכוללים את הסימן וכך לאתר עסקים שונים. מה כולל הליך רישום סימן מסחר במטרה ליהנות ממהגנה על פקודת סימני המסחר קיימת חשיבות עליונה לביצוע רישום סימן מסחר אצל רשם סימני המסחר אשר מקומו...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר20 במאי, 2019

    הגנה על שם מסחר, רישום סימן מסחר

    סימן מסחר הוא מעין הגנה על שם, דמות, צליל או צבע כלשהוא שקשורים למוצר, סחורה, שירות או רעיון של בעליו. לא מדובר רק על לוגו מוכר, ובמקרים רבים אפשר להחשיב כל גורם ייחודי של המוצר שיסייע לצרכן לזהות אותו בין שלל המתחרים והמוצרים שקיימים בשוק. ניתן להחשיב סימן מסחר גם כצורת כיתוב, פונט מסוים, אות אחת בודדת וגם דמויות שמזוהות עם מוצר מסוים. חברות...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר03 ביוני, 2018
    Skip to content