כמה עולה לרשום סימן מסחר ב-2021?

עו"ד רון הדר09 בדצמבר, 2020

כמה עולה לרשום סימן מסחר ב-2018מספר העסקים הגדולים והקטנים שקיים בעולם בכל רגע נתון הוא עצום ומדובר על מיליוני עסקים שנוגעים בתחומים רבים ומגוונים. כל עסק כזה הוא בעל שם, מותג ולוגו אשר מלווים אותו מהרגע שבו הוא נולד, והם גם משקפים את הלך הרוח, העקרונות והאופי של החברה או המוצר. כל מי שהקים אי פעם עסק מכיר את הצורך להגן על השם של העסק כך שברבות הימים יוכל להפוך אותו למותג.

רישום סימני מסחר הינו הליך שיכול להתבצע אונליין או באמצעות חברות מקצועיות אשר עוסקות בנושא זה. הרישום למעשה מעניק לכם את הבעלות על הסימן הרשום כך שהוא יהפוך לנכס שלכם ואיש לא יוכל לעשות בו שימוש מבלי לקבל רשות מכם. כולנו מוקפים בסימני מסחר שאותם אנו פוגשים בחיי היומיום. כל מוצר שאנו עושים בו שימוש הוא בעל סימן רשום ולעיתים אין אנו מודעים לכך כלל.

מה הוא סימן רשום?

כאשר אנו מדברים על סימן רשום אז זה יכול להיות אות, צליל, דמות, מילה ועוד דברים שונים. כאשר אנו מעוניינים לקרוא לעסק בשם או לתת לו סימן עלינו לוודא ראשית שהוא לא תפוס על ידי עסק או חברה אחרת. כדי להיות בטוחים בכך, יהיה עליכם לבצע חיפוש סימן מסחר. אמנם ניתן לבצע חיפוש עצמאי בערת מנוע החיפוש של גוגל, אך במקרים רבים הוא לא יכסה את כל האפשרויות.

התחל ברישום סימן מסחר

מנוע החיפוש של גוגל יכסה רק את מה שקורה ברשת בזמן אמת ולא מודע כלל למקרים של בקשה שהוגשה ללשכת רישום סימני המסחר. על כן אין לסמוך על דרך זו וכדאי מאוד לנקוט בשיטות מתקדמות יותר שאמנם יעלו כסף אך יבטיחו הגנה משפטית על הסימן הרשום שלכם.

כמה זה עולה?

השאלה כמה עולה לרשום סימן מסחר תלויה בגורמים רבים. הגורמים אשר ישפיעו על המחיר הם המורכבות של ההליך שלא תמיד פשוט לביצוע, סוגי האגרות במדינות שונות וגם סוג הסימן המסחרי שאתם מבקשים לרשום. מאידך, ישנם כמה עקרונות בסיסיים שיכולים לשמש אותנו כאשר אנו מנסים לאמוד את מחיר פעולת הרישום.

  • השלב הראשון הוא כאמור חיפוש כללי של הסימן ברחבי הרשת האינטרנטית. ניתן לפסוח על שלב זה אך מומלץ שלא לעשות כן.
  • בשלב השני יש לערוך את הבקשה לרישום סימן. הפעולה כרוכה בהורדה של טופס מיוחד ומילוי שלו. כדאי להשתמש בסיוע של אנשי מקצוע התחום כך שהבקשה תהיה על פי כל מה שדרוש. הבקשה כרוכה גם בהפקת אגרת רישום סימן מסחר בגובה של מעט יותר מאלף ש"ח.
  • אם ישנה דרישה לרישום מהיר של סימן אז ניתן לבצע זאת על ידי הגשת בקשה לבחינה מהירה של הנושא. כמובן שגם בקשה זו כרוכה בתשלום אגרה, ומומלץ לבצע אותה בליווי עורך דין. עלות שלב זה הוא בערך 2000 ₪ לא כולל את שכר הטרחה לעו"ד.
  • הגשה של רישום סימן בחו"ל מתפצלת לשתי דרכים. ניתן להגיש את הבקשה דרך פרוטוקול מדריד שהיא גם עדיפה יותר, ואפשר לעשות זאת באמצעות עו"ד מהארץ.
  • כעת מתבצעת הבדיקה שעושיה לקחת גם חצי שנה.

רישום סימן מסחר באופן מקוון

רישום סימן מסחר אונליין ניתן לבצע על ידי חברה שמתמחת בנושא או עורך דין. מדובר על הדרך המהירה והפשוטה ביותר לרישום סימן מסחר. לא ניתן לבצע רישום אונליין בעבור כל מילה ולכן כדאי מאוד להתייעץ עם בעלי מקצוע בתחום.

רישום סימן מסחר בינלאומי סוגר את הפינה של כל סימן שאתם מעוניינים לשמור עליו. כדאי להיות בטוחים בכל מה שקשור לסימני מסחר ולא לקחת את צ'אנס שעלול להביא לצרות צרורות.

התחל ברישום סימן מסחר

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    שאלות ותשובות בנושא רישום סימן מסחר

    עסק פרטי או חברה משתמשים לא פעם בסימן מסחר כדי לסמל את המוצרים והשירותים שלהם. הסימן מאפשר להגן על זכויות המוצר ולמנוע בלבול מהלקוחות הפוטנציאליים שיקשרו אותו עם מוצרים דומים של חברות אחרות. קיימים שני סוגי סימנים מסחריים: האחד רשום והשני – לא. סימן מסחרי בלתי רשום יסומן כ- ™, בעוד סימן מסחרי רשום יסומן כ- ®. 1. אילו סוגי סימני מסחר ניתן לרשום...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר12 בדצמבר, 2017

    הגשת בקשות רישום סימני מסחר אונליין – כל השלבים

    סימן מסחר הוא סימן חזותי כלשהו שנועד לייצג מותג של עסק. הסימן יכול להיות מורכב מספרות, איורים, כיתובים וכדומה. חברות רבות מעוניינות ברישום סימן משלהן, היות שהוא מבדיל אותן מחברות אחרות. כמו כן, סימן מסחר ייחודי מונע בלבול בקרב הלקוחות, וכך הם יכולים לזהות את המוצר של החברה באופן מידי. רישום סימן מסחר שלב אחר שלב רישום סימני מסחר אינו פשוט, ומי שמעוניין בו...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר13 בינואר, 2019
    Skip to content