איך מבצעים העברת מניות בחברה פרטית?

עו"ד רון הדר09 ביולי, 2020

העברת מניות בחברה פרטיתשוק ההון מהווה זירת מסחר למיליוני בני אדם ברחבי העולם אשר מבצעים סחר (מכירה וקנייה) של מניות מהאחד לשני. המניה היא למעשה "נייר ערך" אשר מאפשר לחברה מסוימת להתפתח ולצמוח. המשקיעים במניותיה של החברה (אנשים פרטיים או בעלי עסקים) נהנים מהרווח של המניה, כאשר מדובר בחברה חזקה אשר מצליחה להחזיק מעמד לנוכח התחרות האינטנסיבית בין החברות השונות. העברת מניות פשוטה כמשמעה – העברה של מנייה מבעלות אחד לשני (בין אם אדם לפרטי לאדם פרטי אחר, ובין אם מחברה לחברה אחרת ובין אם מחברה לאדם פרטי).

כיצד מתבצעת העברת מניות

העברת מניות מתבצעת בין בעלי מניות בחברה או מחוצה לה. העברת מניות בחברה פרטית יכולה להתבצע בדרכים שונות. על פי רוב, מנוסח חוזה בין שני הצדדים אשר מסכימים להעברת מניות ביניהם. המעוניינים לבצע העברת מניות צריכים לדווח על כך לרשם החברות בתוך 14 ימים באמצעות טופס מיוחד להעברת מניות.

התחל בהעברת מניות

אילו בדיקות יש לבצע לפני העברת מניות

לפני שחותמים על הסכם העברת מניות בחברה יש צורך לבדוק היטב את ההסכם, המגבלות שבביצוע עסקה זו (זכות וטו בחברה, זכות סירוב) וכמובן לקבל את כל האישורים הרלוונטיים הקשורים לעסקה. מרבית העסקאות מצריכות אישורים של הדרג הגבוה דוגמת אישור הדירקטוריון של החברה או אישורם של עורכי הדין האחראיים על ליווי העסקה והוצאתה לפועל. כמו כן, על מנת להעביר את המניות כחוק, על בעל המניות להחזיק במניות אלה בפועל. ולבסוף, חוסר התחשבות במגבלות המניה עלול להוביל לסכסוכים משפטיים ממושכים.

היום ניתן לבצע העברת מניות אונליין ובכך נחסך זמן רב וטרחה רבה. ניתן לעשות זאת בכמה שלבים פשוטים:

  • אתם נרשמים לשירות ומשאירים פרטים דרך אתר האינטרנט.
  • נציג מקצועי חוזר אליכם, מסביר לכם על השירות בהרחבה ומעביר לכם במייל את כל הטפסים הנחוצים לחתימה.
  • עליכם למלא את הטפסים ולשלוח אותם בחזרה. עורכי דין מקצועיים יעברו על הטפסים, יבדקו את תקינותם ויחזירו לכם אותם כאשר הם חתומים.
  • לאחר שאתם מקבלים את הטפסים, ניתן לשלוח אותם לרשם החברות.

איך מבצעים הקצאת מניות

הקצאת הון מניות היא פעולה דומה להעברת מניות אך הקצאת מניות נעשית תמיד מהחברה לאדם פרטי או לחברה אחרת. במקרה זה מעבירים מניות מהון המניות הרשום של החברה לאדם פרטי או לחברה אשר מעוניינים להיכנס כמשקיעים בחברה המקצה. ניתן להעביר את המניה כערך נקוב או כערך בלתי נקוב. על פי רוב, נהוג שהערך של כל מניה ומניה יהיה שקל אחד בלבד (אך ניתן גם לקבוע כי ערכה הנקוב של מניה יהיה אגורה אחת בלבד). הון מניות מוקצה בדרך כלל  הוא חלק מההון הרשום של החברה והוא נקבע על פי רוב במהלך רישום החברה. הון המניות הרשום הוא מעין בנק מניות המקצה סכומים לבעלי המניות ומאפשר להם להנפיק את ניירות הערך. מניות אשר אין להן הקצאה מיוחדת מטעם הון המניות הן מניות משוללות זכויות. כאשר שני הצדדים מעוניינים לבצע הקצאת מניות, הם חותמים על שטר להעברת מניות ומקבלים את האישור להקצאת מניות. חשוב לציין כי על מנת לבצע הקצאה או העברה של מניות מומלץ לפנות לעורך דין מקצועי.

לפרק חברה אונליין ב2020

בדומה להעברת מניות, ניתן לבצע גם פירוק חברה אונליין. החברה עלולה להכריז על פירוק מכמה סיבות. בין היתר: חדלות פירעון או לחילופין פשוט בעליה אינם מעוניינים להשאירה כחברה פעילה. על כל פנים, פירוק חברה דרך האינטרנט מעולם לא היה קל יותר. כבר אין צורך להתרוצץ בין הגופים השונים ולחפש את הטפסים הרלוונטיים. באמצעות כמה פעולות פשוטות ניתן לזרז את הפירוק. ממלאים שאלון מקוון בתוך 5 דקות ומבצעים שליחה. אנשי מקצוע, וביניהם עורכי דין מנוסים, עוברים על השאלון שלכם ואוספים את כל המסמכים הדרושים. לאחר מכן, עורכי דין מקצועיים יוצרים עמכם קשר להמשך התהליך. פירוק חברה אונליין רלוונטי הן לפירוק חברות עם כמה בעלי מניות והן עבור פירוק חברות יחיד במסלול המקוצר.

התחל בהעברת מניות

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    איך מבצעים פירוק חברה ברשם החברות במהירות

    כל חברה עלולה להיקלע לקשיים מסוימים שעשויים להביא לפירוקה, גם אם היא פועלת בתחומה במשך שנים רבות ומספקת מוצרים ושירותים ללקוחות רבים. מצב של פירוק חברה הוא בדרך כלל סופי ומגיע לאחר כמה שלבים של ניסיונות הבראה ותהליכים שונים שתפקידם להציל את החברה מפירוק. ישנם סוגים שונים של פירוקים ולעיתים מדובר אפילו על פירוק מרצון של החברה. כשמגיע הרגע לפרק את החברה פירוק חברה...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר16 בספטמבר, 2018

    הפיכת חברת רבים לחברת יחיד לצורכי פירוק

    דיני הפירוק עוסקים בסיום חייה של החברה בדרך של חלוקת הנכסים ופירעון החובות (באם יש) כלפי הנושים שלה וסיום חייה של החברה כישות משפטית נפרדת מבעלי המניות שלה. בפקודת החברות נקבעו 3 דרכים לפירוק חברה: פירוק מרצון. פירוק ע"י בית המשפט. פירוק בפיקוח בית המשפט. במאמר זה נתרכז בהליך פירוק מרצון של חברה. חברה רשאית להתפרק מרצונה במקרה שבו היא בעלת כושר פירעון (יש...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר25 באוגוסט, 2020
    Skip to content