מדריך אקסלרטורים לסטארט-אפים ישראלים

עו"ד רון הדר23 בפברואר, 2019

אנחנו ב-Ettorney עובדים מדי יום עם יזמים מתחילים ויזמים סדרתיים החולמים על החברה הבאה שלהם. המוצרים הפופולאריים עבור חברות סטארט-אפ הינם: רישום חברה בע"מהסכם מייסדיםהסכם סודיות. עבור סטארטאפיסטים המושג אקסלרטור מהווה יריית פתיחה, אם לפיתוח הרעיון למוצר ובניית החברה או הגעה לשלב הבא שהינו צמיחה מהירה של החברה ומימון. בעקבות כך, החלטנו לרכז עבורכם את רשימת האקסלרטורים המומלצים ביותר להגשת מועמדות עבור סטארט-אפים בישראל. בעמוד זה תוכלו למצוא מגוון של אקסלרטורים, החל מתוכניות כלליות ועד תוכניות המותאמות לנישה ספציפית של חברות. לכל אקסלרטור שברשימה קיימות דרישות קבלה שונות ותנאי תוכנית שונים, אנא בדקו מה הוא האקסלרטור המתאים ביותר עבור סוג החברה שלכם לפני הגשת מועמדות. אנו ממליצים לנסות ולהתייעץ עם חברות קודמות בוגרות התוכנית, ללמוד אודות התנאים ורק לאחר מכן להגיש מועמדות בצורה מסודרת.

האקסלרטורים המומלצים בישראל לשנת 2019:

Zell הבינתחומי הרצליה

Zell הבינתחומי

תכנית Zell ליזמות של המרכז הבינתחומי בהרצליה נותנת לסטודנטים את האפשרות להטמיע את לימודי היזמות שלהם ביצירת החזון העסקי שלהם. התוכנית מציעה פלטפורמה אחת להתפתחות העסקית משלב יצירת הקונספט ועד השקת המיזם והקמת החברה. לצד הקמת מיזם, ילמדו הסטודנטים קורסים וסדנאות בתחומים שונים, המשלבים הרצאות ומפגשים עם יזמים, משקיעים ובעלי תפקידים בתעשייה. זוהי השנה ה-16 לצליחת התוכנית כאשר היא מתקיימת בשפה האנגלית ונמשכת כשנה אקדמית.

אתר להגשת בקשה: http://portal.idc.ac.il/en/zell_entrepreneurship/welcome/pages/home.aspx


האקסלרטור של Microsoftהאקסלרטור של Microsoft

האקסלרטור של מיקרוספט נחשב לאחד המאיצים הגדולים בישראל. התכנית נמשכת 4 חודשים ומתקיימת במטה החברה בהרצליה. לחברות הסטארט-אפ יש גישה למוצרי מיקרוסופט, חונכים ומומחים מהתעשייה, משקיעים וכן הזדמנויות עסקיות ליצירת קשרים עם חברות מובילות מהעולם. החברות בתכנית לא נדרשות לתת הון עצמי תמורת ההשתתפות כך שבפועל התכנית היא חינמית. התכנית זכתה בפרס תכנית היזמות של השנה מטעם גיקטיים שנתיים ברציפות 2014 ו-2015.
בין בוגרי האקסלרטור: Appixia שנרכשה על ידי MusicSense ,Wix ו- KitLocat שנרכשו על ידי Yandex.

אתר להגשת בקשה: https://www.microsoftaccelerator.com/locations/telaviv


citi אקסלרטורCiti Accelerator

האקסלרטור של ענקית הבנקאות הבינלאומית סיטי, אשר הוקם לפני כשנתיים וחצי, מציע תכנית שמטרתה לעזור לחברות סטארט אפ צעירות להתפתח ולהשיג אבני דרך משמעותיות. החברות מקבלות חשיפה ייחודית למקבלי החלטות מסיטי מרחבי העולם, מנטורים מומחים בתחומים שונים מהעולם הפיננסי, סיוע בפיתוח מוצר עבור תעשיית הפיננסים הגלובלית והיכרות אישית עם המנהלים הבכירים ביותר של הקבוצה בעולם. סיטי מעוניינת לגייס כ-10 חברות סטארטאפ למחזור החדש, המלווה חברות בתחום הפינטק בשלבים המוקדמים, בתחומי הטכנולוגיה הפיננסית, אבטחת מידע, הארנק הדיגיטאלי, טכנולוגיות למסחר, תשלומי מובייל, מטבעות וירטואלים ועוד. עד היום השתתפו בתכנית ההאצה של סיטי 53 חברות, ביניהן:   CallVU המפתחת טכנולוגית שרות לקוחות ויזואלית וזכתה במספר תחרויות בינלאומיות בתחום. כמו כן השתתפו החברות ,Finnovest, Wayerz, Athena, Minerva Forter, ThetaRay ועוד. עד כה גייסו החברות בוגרות האקסלרטור של סיטי סכום של כ-185 מיליון דולר.


NFX GuildNFX Guild

NFX הינה תוכנית לחברות סטארט אפ למוזמנים בלבד המיועדת לחברות בתחום ה-Marketplace וה-Networks. לתוכנית 2 מחזורים בשנה, נמשכת 3 חודשים בסן פרנסיסיקו ומשתתפות בה בין 15-20 חברות בשלבי גיוס שונים מ-Pre seed ועד Round A. במהלך התוכנית היזמים יעסקו בנושאים מגוונים כגון מאזן שוק ונזילות, טקטיקות ל-retention  צמיחה ואסטרטגיה ועוד.
מאחורי התוכנית עומדים המשקיעים ג'יימס קורייר וסטן צ׳דנובסקי מסן פרנסיסקו והאנג'ל הישראלי גיגי לוי וייס שהשקיע בין היתר בחברות כמו: SimilarWeb, MyHeritage, Zula, Playtika, Bizzabo ,Kenshoo, Realmatch  ועוד.

אתר להגשת בקשה: http://www.nfx.com/


sigma labs acceleratorSigma Labs

SigmaLabs, היא תכנית אקסלרציה פתוחה ליזמים בשלבים מוקדמים מגוונים. התכנית אורכת ארבעה חודשים ומתאפיינת במנטורינג עמוק, שוטף ואינטנסיבי, ע"י מנכ"לים ויזמים מצליחים, הכוללים את אבי אייל (יזם ומשקיע), דיויד ג'קסון (יזם מייסדSeeking Alpha) , עידו יבלונקה (יזם מייסד Claritiray ומנהל YAHOO תל אביב), עומרי מורן (יזם סדרתי ומייסד KitLocate שנרכשה ע"י Yandex), רועי נהיר (יזם מייסד Adienceשנמכרה לטדי שגיא), המלווים כל צוות באופן אישי על בסיס שבועי. התכנית כוללת את ה-CTO, אלכס ליברנט כמפתח מנטור בקבע, עומרי טופול CMO בקבע ובעלי ניסיון נוספים, הזמינים למייסדים. התכנית לא דורשת אחוזים או התחייבויות כלכליות מצד היזמים, והוקמה מתוך אג'נדה ציונית ויזמית של השותפים והמייסדים של SigmaLabs .האקסלרטור יפתח את ההרשמה שוב בשבועות הקרובים, ומחפש צוותים בשלבים מוקדמים, במשרה מלאה, הכוללים מפתח אחד לפחות. התכנית מעניקה מנטורינג עמוק ואישי, גישה למערכות Yahoo וקשר קרוב לקרן Entrée  Capital  הבינלאומית וליווי של קרנות נוספות, לצד תכנית גיוס פוטנציאלית ומרחב עבודה משותף לכל התקופה. התכנית מציעה לבוגרי התכנית לקבל לאחר הדמו-דיי אפשרויות מימון נוחות.

אתר להגשת בקשה: http://sigmalabs.co


the bridge by coca colaCoca Cola – the bridge

The Bridge של חברת קוקה קולה היא תכנית סטארט-אפים ייחודית בתחום ה-Commercial – תוכנית המסחור הראשונה בישראל המקשרת בין יזמים לבין שווקים גלובליים הכוללים את ארצות הברית, אירופה, אפריקה והפסיפיק. התוכנית מחשיבה את עצמה כ-Post accelerator  מכיוון שרוב החברות שמגיעות אליה נמצאות בשלבים מתקדמים יותר של A round. התוכנית מחפשת סטארט-אפים שיכולים לספק פתרונות תוכנה בתחומים של: Consumer Engagement, Consumer Retail, Supply Chain, Marketing Innovation and Health & Wellness. התכנית נמשכת כ-6 חודשים ומספקת ליווי ומטורים עסקיים ממגוון תחומים וקשרים עם כלל הספונסרים של חברת קוקה קולה ומספקת הזדמנות בלעדית לבצע פיילוט בתוך החברה. התוכנית אינה לוקחת equity או בעלות על הקניין הרוחני של הסטארט-אפ. בנוסף, האפשרות היחידה להתקבל לתוכנית הינה באמצעות המלצה מגורם שהתוכנית מכירה.

אתר להגשת בקשה: http://thebridgebycocacola.com/


hubanana אקסלרטור רעננהHubanana רעננה

פרויקט "HUBANANA" החל באוגוסט 2013 על ידי עיריית רעננה ונולד מתוך צורך של אחד הסטארטאפים בעיר. חזון הפרויקט הוא להיות מרכז היזמות המוביל של אזור השרון ובתוך כך לסייע ליזמים בתחילת הדרך לעשות את הצעד הבא – כל אחד בדרכו.
Hubanana מציעה ליזמיה מגוון רחב של שירותים ביניהם: ליווי מקצועי, גישה קלה למגוון שותפים ומשקיעים פוטנציאליים, הרצאות וסדנאות על ידי בכירי התעשייה בישראל וכן חלל עבודה משותף ומאובזר.

אתר להגשת בקשה: http://www.hubanana.com


cockpit innovation אקסלרטור אל עלCockpit אלעל

האב סטארטאפים מיוחד מאחוריו עומדת חברת אל על ומטרתו לחשוף את החברה לטכנולוגיות חדישות בתחום ה-Digital travel  ו – Aviation (תעשיית התעופה והתיירות). קוקפיט השיקה לאחרונה את תוכנית ה- Navigator בשיתוף עם JetBlue Technology Ventures התוכנית שתתקיים 3 חודשים בתל אביב וחודש אחד בסיליקון וואלי ממוקדת תעופה ותיירות כמובן, אך גם סטארטאפים שמציעים טכנולוגיה ופתרונות בעולמות אחרים ומעוניינים להיכנס לתעשיית ה- AirTravel בהחלט מוזמנים להגיש בקשה לתוכנית.לכל סטארט-אפ שמתקבל לתכנית, מתאפשרת גישה וממשקים למערכות אל על לצורכי פיתוח ואינטגרציה Beta Site  כמו כן, אל על תעניק מימון ראשוני, מתחם עבודה, ליווי ויעוץ בתחומים עסקיים שונים, לרבות בתחום  מסחרי, טכנולוגי, משפטי. התוכנית מיועדת לחברות בשלבים שונים החל משלב מוקדם של אב-טיפוס ועד לחברות בשלב צמיחה. מנכ"ל התוכנית הינו הנרי חן ויינשטיין, שבין היתר ייסד פלטפורמות ליזמות כגון  Hello Tomorrow Israel, TLV StartUp Challenge וכן האקסלרטור Vertical Engine. בתפקידו האחרון שימש כיועץ במרכז היזמות של אוניברסיטת תל אביב בתחום יזמות ואינקובציה.

אתר להגשת בקשה /strong>http://www.cockpitinnovation.com/>


HAC אקסלרטור הרצליהHAC האקסלרטור האורבני של עריית הרצליה

האקסלרטור האורבני הראשון בישראל ויוזמה של עיריית הרצלייה. המטרה העיקרית בתוכנית היא לעזור לסטארט-אפים בשלב early stage והיא עורכת כ-3 חודשים.ליזמים ניתנת גישה למאגרי המידע של העירייה והזדמנות ליצור פיילוט ראשון או POC ואפילו לגייס את העירייה כלקוח ראשון. האקסלרטור מתמקד בצוותים עם מיזמים בתחום התחדשות עירונית, ערים חכמות, IOT, תקשורת ולייף סטייל עירוני. במהלך התוכנית יפגשו היזמים עם מנטורים מובילים בתעשייה ויערכו סדנאות בדגש על פיתוח מוצר, הגדרת מודל עסקי ושיווק. עד היום נוצרו שיתופי פעולה בין עיריית הרצליה לכ-30 חברות מהתוכנית בנוסף, קיימת תוכנית בינלאומית המאפשרת להיפגש עם יזמים אחרים מהעולם כגון אוהיו, טאיוואן, גרמניה ועוד.

אתר להגשת בקשה: http://hac.org.il


Creators אקסלרטורCREATORS

CREATORS הינה תוכנית עצמאית ללא מטרות רווח העובדת עם קרנות הון סיכון מגוונות וממוקמת ב-Rise באחד העם ת"א. לתוכנית שת"פ אסטרטגי עם עיריית ת"א ומקבלת יזמים וחברות למחזור אחד בשנה. התוכנית מחולקת לשני חלקים כל אחד בין 3 חודשים. השלב הראשון בו היזמים בונים את הרעיון והשלב השני בניית המיזם/חברה בו משתתפים המיזמים הטובים ביותר. ישנה אפשרות גם לקבל מימון/השקעה מהתוכנית ושותפיה והיזמים מקבלים עזרה וקשרים עם קרנות הון סיכון מובילות. מטרת העל של התוכנית הינה לגייס יזמים סדרתיים שיצרו חברות מאפס בליווי ועזרה של תאגידים גדולים. בסופה של התוכנית היזמים יוצרים POC ופיילוט למיזם.

אתר להגשת בקשה: http://creators-0.launchrock.com/


 

מכירים תוכנית אקסלרטור מומלצת שאינה ברשימה? נשמח שתשלחו לנו פרטים אודות התוכנית באמצעות טופס צור קשר. אנא ציינו את פרטי התוכנית + המלצה שלכם מדוע תוכנית זו מתאימה להיכנס לרשימת המומלצים שלנו.

התחל ברישום חברה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    מענק מהמדען הראשי – מה צריך לדעת

    עבור סטארטאפים רבים עומדות מגוון אפשרויות מימון כאשר אחת מהאפשרויות הבולטות ביותר היא קבלת מימון באמצעות המדען הראשי. תעשיית ההייטק נחשבת לענף מרכזי בכלכלה בישראל ולכן קיימת חשיבות עליונה לקידום מיזמים. מזה שנים ארוכות ישראל ידועה כאומת הסטארטאפ ומכאן קידום תחום היזמות בישראל נחשב מרכזי כל כך וחשוב, זאת בשל העובדה כי יזמים רבים עשויים להיתקל בקשיי מימון. מהו הייעוד של לשכת המדען הראשי...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר07 באפריל, 2019

    הקמת חברת סטארט אפ מהצד המשפטי

    יש להיערך לשמירה על זכויות הקניין הרוחני בעת ההחלטה להקים סטארט אפ יש להביא בחשבון מספר היבטים משפטיים אשר ילוו את הקמת הסטארט אפ בשלבים השונים החל משלב הרעיון ועד ההקמה. בעת הקמת סטארט אפ קיימת חשיבות רבה להיערכות בקפידה לשמירה על זכויות הקניין הרוחני וכן יש להיערך בצורה נכונה לשלב גיוס הכספים המהווה שלב קריטי. אולם, הייחוד מבחינה משפטית בעת הקמת חברת סטארט...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר05 במרץ, 2019
    Skip to content