הקמת חברת סטארט אפ מהצד המשפטי

עו"ד רון הדר05 במרץ, 2019

הקמת חברת סטארטאפ מהצד המשפטייש להיערך לשמירה על זכויות הקניין הרוחני

בעת ההחלטה להקים סטארט אפ יש להביא בחשבון מספר היבטים משפטיים אשר ילוו את הקמת הסטארט אפ בשלבים השונים החל משלב הרעיון ועד ההקמה.

בעת הקמת סטארט אפ קיימת חשיבות רבה להיערכות בקפידה לשמירה על זכויות הקניין הרוחני וכן יש להיערך בצורה נכונה לשלב גיוס הכספים המהווה שלב קריטי. אולם, הייחוד מבחינה משפטית בעת הקמת חברת סטארט אפ בא לידי ביטוי בעבודה לטווח ארוך של המשקיעים והעובדים במהלך השנים. אין מדובר על עסק בו בעלים יהיו בעלי המניות היחידים אלא יש בו להתנהל בצורה אשר תבחן על ידי שותפים אחרים בהמשך הדרך לטובת הצלחת המיזם.

התחל ברישום סימן מסחר

יש לבחור את צורת ההתאגדות

טרם ההחלטה על הקמת הסטארט אפ, יש חשיבות רבה לבחון את צורת ההתאגדות, לרבות עצמאי או הקמת חברה בע"מ. בעת ההחלטה על פתיחת מיזם הדבר מוביל להקמת חברה בע"מ אשר יש לנסח תקנון חברה מסודר וכן לבצע רישום חברה בע"מ אצל רשם החברות. מדובר בשלבים חיוניים במסגרת הקמת המיזם, כאשר אין לדלג על השלבים השונים אלא יש לבצע את השלבים תוך היוועצות עם עורך דין אשר יהיה ביכולתו לבחון את טיב התקנון לטובת הצלחת המיזם.

 החשיבות של רישום חברת סטארט אפ

אחת הפעולות הראשונות אשר יש לבצע במסגרת הקמת סטארט אפ היא רישום המיזם אצל רשם החברות, כאשר מדובר בפעולה המחייבת היערכות מוקדמת תוך בחינת הצרכים העתידיים של החברה במטרה למנוע התעסקות הכוללת בירוקרטיה רבה בעתיד. מכאן, יש לוודא רישום הון מניות.

 החשיבות של חתימה על הסכם מייסדים

הסכם מייסדים לסטראטאפ הינו חיוני לצורך הסדרת היחסים בין הצדדים עד לכניסת משקיעים לתמונה ואף מסייע במניעת ויכוחים בעתיד. במסגרת החתימה על הסכם מייסדים בין הצדדים יש לכלול את הפעילות העתידית של המשקיעים וכן היבטים נוספים הכוללים דילול של בעלי המניות הנוכחים והעתידיים וכן אפשרות של שינוי במבנה ההנהלה במטרה למנוע אי הבנות בעתיד. כמו כן, יש להסדיר את תחומי האחריות והעבודה של כל אחד ממייסדי החברה. אי קיומו שלהסכם מייסדים עלול להוות מכשול בהליך גיוס כספים עתידי של החברה.

בעת גיבוש הרעיון יש  להכין תוכנית עסקית

בבואם של היזמים לגבש את הרעיון, יש להכין תוכנית עסקית אשר בעלת חשיבות חשובה הן מבחינה משפטית והן מבחינה עסקית. תוכנית עסקית חשובה למייסדיה ולפעילותה התקינה של החברה וגם עצם היותה כלי חשוב לצורך גיוס משקיעים.

במסגרת הקמת סטארט אפ יש להנהיג הסכם סודיות

במסגרת הקמת סטארט אפ יש להנהיג הסכם סודיות אשר על פי ההסכם טרם מסירת מידע לצד ג יש להחתים את הצד השלישי על מסמך סודיות. לעיתים הקמת סטארט אפ עשויה להיות מלווה בחששות רבים מצד היזמים כאשר החשש המרכזי הוא חשיפת הרעיון בפני גורמים שונים.

בשל כך, היזמים חותמים על המסמך תוך דאגה להחתים גם את הגורמים השונים על ההסכם. מטרתו של הסכם הוא להגן על הרעיון העסקי וכן שמירה על מידע חיוני מפני החשיפה לציבור הרחב. עורך דין אשר ילווה את החתימה על ההסכם ידאג לנסח מסמך אשר אינו משתמע לשתי פנים אלא מסמך מקצועי הכולל את כל הסעיפים הדרושים אשר מטרתו להגן על הקניין הרוחני של הפרוייקט.

אין לדחות את הפנייה לעורך דין

יזמים רבים אשר מגלגלים רעיונות שונים ומעוניינים להביא את הרעיונות לידי ביטוי צריכים להבין כי סיוע מטעם עורך דין עשוי לסייע לכם להיחשף לסיכונים המשפטיים אשר הם עשויים להיות חשופים אליהם במסגרת המיזם ועל כן יש להקפיד על קבלת סיוע מטעם עורך דין כבר בשלבים הראשונים אשר יכלול בין היתר חתימה על חוזים ומסמכים.

התחל ברישום חברה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    מסמכים להקמת חברה בע"מ ב2021

    בדרך לאקזיט יש לעבור לא מעט מכשולים. אין ספק כי הקמת חברה מהווה אלטרנטיבה לא רעה בכלל עבור אנשים שלא חולמים לעבוד כשכירים, אך יש כמה תחנות חשובות בדרך. בשעה טובה ומוצלחת החלטתם להקים חברה, אתם בעיצומו של בניית המוצר והתאמה שלו לשוק ועובדים במרץ על בניית התוכנית הפיננסית והגעה לכל ה-milestones. כעת הגעתם לשלב של רישום המיזם שלכם כחוק ברשויות. הפרוצדורה של הקמת...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר08 באוקטובר, 2020

    5 טיפים לפתיחת חברה בע"מ

    חברה היא יישות משפטית נפרדת, אשר מהווה אגד של אנשים שהתאגדו לצורך מטרה אחת משותפת. מטרתה המרכזית של חברה היא לרוב השאת רווחים לבעלי מניותיה. חברה היא אחת מצורות ההתאגדות המרכזיות בתחום החברות, ולה יתרונות וחסרונות רבים לעומת שותפות. הרעיון העומד בבסיס המושג "חברה", הוא בעצם יצירת יישות משפטית לצורך פעילות עסקית (בין אם על ידי אדם אחד ובין אם על ידי כמה אנשים),...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר19 באוגוסט, 2018
    Skip to content