עמוד הבית > בלוג > טופס פתיחת עוסק מורשה

טופס פתיחת עוסק מורשה

טופס פתיחת עוסק מורשהלהקים עסק זה להגשים חלום. אם מגיל צעיר אהבתם למתג דברים, ייתכן שבבגרותכם תגיעו לעבוד במשרד פרסום גדול. אבל אם אתם חושבים על עבודה עצמאית בתור פרילנסרים, יש עוד דרך להקמת העסק. כעת אתם צריכים לטפל בכל הניירת שמסביב הכוללת גם פתיחת עוסק מורשה.

מיהו עוסק מורשה

עוסק מוגדר כעוסק מורשה אם מחזור העסקאות שלו גבוה מ-99,000 שקלים (הסכום המדויק משתנה מעת לעת). אם מחזור העסקאות נמוך מסכום זה, יכול העוסק להגדיר את עצמו כעוסק פטור. על פי חוק, בעל עסק המקבל רווחים מהעסק הפרטי שלו חייב לדווח על העניין לרשות המס. גם שכירים מחויבים לעשות זאת כמובן, אך הם פטורים מלדווח ישירות – המעסיק מטפל בעניין במקומם. הדיווחים מתחלקים לכמה סוגים. כל בעל עסק צריך לדווח על ההכנסות שלו, על הצפי של ההכנסות האלה, כמו גם להפריש בעת הצורך סכומים מסוימים לרשויות המס: מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי.

ממלאים את הטופס לפתיחת העסק

כדי לפתוח עוסק מורשה, יש צורך להצטייד בשורה ארוכה של מסמכים: אישור על ניהול חשבון בנק, צילום עדכני של תעודת הזהות, חוזה שכירות, תעודת הכשרה מקצועית והסכם התקשרות עם לקוח. טופס פתיחת עוסק מורשה – טופס 821 – הוא חלק בלתי נפרד מפתיחת התיק אף הוא. הטופס כולל פרטים חיוניים וחשובים על בעל העסק ועל העסק הפרטי שלו. אלה כמה מבין הפרטים שתמצאו בטופס זה:

  • מילוי פרטים אישיים – שם העסק, שמו המלא של העוסק, כתובת בית העסק, מספר טלפון של העוסק ושל בית העסק.
  • תיאור העסק – על בעל העסק לתאר בקצרה את תחומי פעילותו.
  • מחזור שנתי – יש צורך לציין מה יהיה הצפי למחזור השנתי.
  • פרטי חשבון – על המעסיק לציין את הפרטים המדויקים של חשבון הבנק שלו.
  • פרטי הנכס – המעסיק צריך לעדכן בטופס פתיחת עוסק מורשה את הפרטים המדויקים על בית העסק שלו: האם מדובר במבנה כמו חנות או משרד? האם הנכס מצוי בבעלות בעל העסק או בהשכרה?
  • על בעל העסק למלא את הפרטים שלו ושל שותפו, אם קיים.
  • בסיום מילוי הטופס על בעל העסק לחתום על נכונות דבריו.

הרשויות והטפסים

כאמור, הקמת עוסק מורשה כרוכה בפתיחת תיקים בשלוש רשויות מרכזיות. כדי לפתוח את התיקים ברשויות יש צורך להצטייד בטפסים רלוונטיים עבור כל רשות. לפתיחת עוסק מורשה במע"מ, למשל, חשוב להצטייד בטפסים כמו צילום תעודת זהות, צילום חוזה שכירות של מקום העסק, טופס 821 ותעודת הסמכה המעידה על כישורים בתחום. לפתיחת תיק במס הכנסה יש צורך לצרף טפסים כמו טופס 5329 וטופס בקשה לפטור מניקוי מס (בנוסף לצילום מסמכים כמו חוזה שכירות ותעודת זהות). ולבסוף, עבור פתיחת תיק בביטוח הלאומי חשוב למלא טופס 6101. לצורך פתיחת כל התיקים בכל הרשויות יש למלא את כל הטפסים הנ"ל ולהגיע פיזית למשרדי כל רשות. ההמתנה במשרדי מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי עד שניתן להגיש את הטפסים היא סיוט כמו כל בירוקרטיה אחרת במדינה. ניתן לחסוך את כאב הראש ושריפת זמן שלכם בהמתנה במשרדי הרשות ע"י פתיחת עוסק מורשה אונליין עם רו"ח ויועץ מס שעושה זאת עבורכם תוך יום עסקים אחד.

איש המקצוע שיעמוד לצדכם

מלבד היתרון של פתיחת התיקים ברשויות אונליין יש להיות מיוצגים ע"י רו"ח שיבצע דיווחים דו חודשיים לרשויות עבור העסק שלכם ויספק שירותי הנהלת חשבונות, יעזור בהקטנת תשלומי מס והזדכות על הוצאות מוכרות, יעניק ייצוג מול הרשויות במקרה של ביקורת פתע, יפיק תלושי שכר אם ישנם עובדים ואף יערוך ויגיש את הדוח השנתי שמחויבים להגיש בסוף כל שנת מס. מסיבה אלו ונוספות, אם יש לכם עסק חדש, כדאי לבחור רו"ח מייצג מנוסה, אמין ומקצועי. כך תוכלו להבטיח לעצמכם שקט כלכלי בעודכם מנהלים את ענייני העסק. עם Ettorney תוכלו לבצע פתיחת עוסק מורשה אונליין בצורה המהירה ביותר ובמחיר אטרקטיבי כולל שירותיו של רו"ח ויועץ מס מקצועי.

openosekmurshe

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

* *

שינוי גודל גופנים