טיפים לסטארט-אפ לפני רישום חברה בע"מ

עו"ד רון הדר23 ביולי, 2016

טיפים לסטארט-אפ לפני רישום חברהחושבים להקים סטארט-אפ? קיבלתם כבר פידבק חיובי מהחברים? אם בניתם מוצר עם טכנולוגיה פורצת דרך או יש לכם מודל עסקי חדשני לא בטוח שכדאי לכם לחלוק את כל המידע שבידכם עם שותפים פוטנציאלים. מומלץ לדאוג להסכם סודיות מותאם אישית למיזם שלכם ולגורם אתו אתם רוצים לחלוק את אותו מידע רגיש – מסמך שיוכל להגן עליכם ועל המיזם שלכם כמה שיותר. לפני שאתם ממהרים לכבוש את העולם עם הסטארט-אפ שלכם, ישנם כמה טיפים חשובים שמומלץ לדעת אודות רישום חברה.

בעשר שנים האחרונות נרשמו מדי שנה בין 13,000 ל-17,000 חברות חדשות בישראל. רק בשנת 2015 נרשם שיא חדש כאשר נרשמו 16,799 חברות.

אין ספק כי היציאה לדרך אינה פשוטה וכוללת לא מעט לבטים וחששות. לצורך כך ריכזנו עבורכם כמה טיפים שכדאי לדעת לפני רישום חברת סטארט-אפ.

 לא למהר

כיום זה קל ופשוט לבצע רישום של חברה – ניתן לעשות כמעט הכול באינטרנט ודרך מיילים. רישום חברה באינטרנט עשוי לחסוך לכם לא מעט זמן, אך מומלץ להמתין לפני הליך הרישום ולעשות זאת רק שקורה תרחיש ספציפי שבאמת דורש זאת. מצב בו יש לרשום את החברה הוא מצב בו החברה נמצאת בתנופה מבחינת הפעילות העסקית דבר היכול לבוא לידי ביטוי בגיוסי הון ממשקיע או בנק, רישום פטנטים וכן העסקה של עובדים.

עם זאת.. אל תחכו זמן רב מדי

אמנם בסעיף הראשון ההמלצה הייתה לא למהר, אבל מצד שני לא כדאי לחכות זמן רב על מנת להימנע ממצב של תשלום מס גבוה בגין העברה של הקניין הרוחני של המיזם מהיזמים לחברה. (תוכלו לקרוא בהרחבה בפוסט שלנו: מתי לרשום חברה לסטארט-אפ?)

הקפידו לא להירשם בסוף חודש דצמבר

ההמלצה היא לא להירשם בסוף חודש דצמבר. במידה ואתם מתכננים לרשום את החברה לקראת סוף חודש דצמבר, כדאי לחכות לתחילתה של השנה האזרחית כך תהיה לכם אפשרות לחסוך את האגרה השנתית שהינה קלנדרית.

מה באשר להון מניות

לא מעט עורכי דין עוסקים ברישום חברות, אך לעיתים ישנם כאלה העושים טעויות לא במכוון. במקרה בו התקבלה החלטה על פתיחת חברת סטארט-אפ, הרי יש לרשום הון מניות רשום גדול יותר מההון המוקצה לדוגמא 1,000,000 (מיליון) מניות ובהמשך להקצות למייסדי החברה 100,000 מניות, זאת על מנת שתהיה אפשרות להשאיר מניות במאגר עבור משקיעים עתידיים, עובדים, שותפים ובעלי מניות נוספים. במידה והדבר לא נעשה היזמים יצטרכו בעתיד לבזבז זמן וכסף בכינוס אסיפת בעלי מניות להגדלת הון ודיווחים מיותרים לרשם החברות.

התחל ברישום חברה

חשיבותו של התקנון והסכם מייסדים

בעת ההחלטה על פתיחת חברה חשוב מאד לרשום הסכם מייסדים לסטארט-אפ המסדיר את היחסים מבחינה עסקית ומשפטית בין היזמים השותפים וכמו כן להקפיד על כתיבת תקנון בעת רישום החברה. בעת כתיבת התקנון הנשלח לרשם החברות אין צורך לבצע הגבלה ולרשום את עיסוק החברה אלא אפשר פשוט לרשום כל עיסוק חוקי על מנת שהחברה תוכל אם תרצה לשנות את עיסוקה בעתיד.

בנוסף, ניתן להסתפק בהסכם מייסדים מפורט שידבר על כל התרחישים האפשריים בחברה (מנגנוני הגנה בעזיבת שותפים, מכירת מניות ועוד) ולא להשקיע את הזמן בכתיבת תקנון מורכב אלה להסתפק בתקנון סטנדרטי המוצע ע"י הרשם. לא לשכוח לרשום בהסכם המייסדים שהינו המסמך הקובע את מדיניות החברה והוא גובר על כל מסמך אחר כולל התקנון.

האם שם החברה קיים במאגר

יש לבדוק האם השם שבחרתם לחברה קיים במאגר של רשם החברות. ישנם מקרים בהם רשם החברות מסרב לרשום את שמה של החברה אם השם מזכיר קצת חברה אחרת.

על מנת להימנע מסחבת ובזבוז זמן גדול, ניתן לחפש במאגר של Ettorney האם השם שבחרתם קיים או דומה לשם קיים. חיפוש במאגר יחסוך לכם לא מעט עוגמת נפש ויגרום לכם לזירוז של הרישום.

 חסכו זמן יקר בעת הליך פתיחת חשבון בנק

הליך פתיחת חשבון בנק של חברה בע"מ כולל לא מעט פרוצדורות מפרוטוקולים שונים ועד לאישורי עו"ד וכן פרוטוקול הכולל זכויות חתימה של בעלי המניות. סניפי בנקים שונים דורשים מסמכים ואישורי עו"ד שונים (אפילו באותו סוג של בנק) לכן מומלץ לבקש קודם מהסניף הספציפי את סט המסמכים ולאחר מכן להעביר ל-Ettorney על מנת שעו"ד יכין את כל המסמכים הדרושים ותסיימו את הפרוצדורה ללא ריצות מיותרות הלוך ושוב אל סניף הבנק.

לסיכום

אין ספק כי הליך הקמת סטארט-אפ ורישום חברה כולל לא מעט שלבים, אבל חשוב מאד להיות קשובים לאנשים בעלי ניסיון על מנת לחסוך זמן יקר וכסף בפרוצדורות הנ"ל אותם תוכלו להשקיע בדברים חשובים יותר לצמיחת החברה שלכם.

התחל ברישום חברה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    טופס הגשת מסמכים לרישום חברה

    החלטתם להיות יזמים ולצורך זה נחוצה פתיחת חברה בישראל. יש לכם רעיון נהדר ואתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים לעשות עם החברה שלכם. בהנחה שכבר קיבלתם ייעוץ עסקי מה לעשות ואיך להתייחס לתכנית עבודה שנתית, כל שנותר לכם כעת הוא לעסוק בטופסולוגיה שכרוכה בהקמת חברה כחוק, ולפי כל כללי רשם החברות. זה חשוב, לא רק בשביל המדינה ורשויות המס, למעשה, זה חשוב גם בשבילכם...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר09 ביוני, 2019

    טיפים להקמת חברת יחיד באינטרנט

    מהפכת האינטרנט אשר מתרחשת לנגד עינינו בשנים האחרונות מאפשרת ליזמים צעירים להקים חברת יחיד באינטרנט ולצאת לדרך במהירות. אם בעבר היה צורך לעבור תהליך די ארוך ויקר על מנת להקים חברה, הרי כיום ניתן לחסוך המון בירוקרטיה זמן וכסף ותוך זמן קצר להיות בעליה של חברת יחיד. הכניסה לעולם היזמות אינה פשוטה, בייחוד לאור העובדה כי כיום ניתן לראות כמות אדירה של מידע העשוי...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר17 במאי, 2020
    Skip to content