כיצד מבצעים הפקת נסח חברה באופן מקוון?

עו"ד רון הדר24 ביולי, 2020

כיצד מבצעים הפקת נסח חברה באופן מקווןמהו השירות של הפקת נסח חברה?

זהו שירות המוצע על ידי משרד המשפטים ומאפשר לכל אדם לעיין במסמך המכונה נסח חברה. מסמך זה מכיל פרטים משפטיים על חברה שרשומה אצל רשם החברות. השירות כרוך בתשלום. 

מה כולל נסח חברה?

פרטים כללים על החברה 

  • סוג החברה – למשל האם החברה היא חברה ציבורית או חברה פרטית
  • כתובת החברה
  • מטרת החברה – כפי שהוגדרה כאשר החברה הוקמה והתאגדה
  • *פרטים על מיזוג חברות – מידה והחברה מורכבת משתי פירמות שמוזגו

פרטים על הדירקטורים של החברה

לכל חברה יש דירקטוריון שתפקידו להתוות את מדיניות החברה ולפקח על פעולותיו של מנכ"ל החברה. בנסח החברה יכולים להופיע פרטים על הדירקטורים ומספר הדירקטורים בחברה. כדאי לדעת שבחברת יחיד אפשר שהדירקטוריון ימנה אדם אחד בלבד.

פרטים בנוגע לבעלי המניות של החברה

כל חברה נדרשת לנהל מרשם של בעלי מניותיה, כאשר בחברה ציבורית יש לציין במרשם גם את בעלי המניות המהותיים (כלומר בעלי מניות המחזיקים בחמישה אחוזים או יותר מהון המניות המונפק של החברה או מזכויות ההצבעה בה). 

סך ההון הרשום וחלוקת הון המניות

כל חברה מחויבת לקבוע בתקנון את הון המניות הרשום שלה ואת מספר המניות לסוגיהן השונים. בנסח ניתן לקבל מידע אודות פרטים אלו.

פרטים על חובות החברה לרשם החברות

האם לחברה יש חובות אגרה ותשלומים שטרם שילמה לרשם החברות?

פרטים על שיעבודים שיש לחברה

חברה זכאית לשעבד חלק מנכסיה כבטוחה לקיומו של חוב שיש לה כלפי נושיה (למשל אם החברה קיבלה הלוואה). קיימים סוגים שונים של שיעבודים, הנבדלים זה מזה גם בגובה הבטוחה וגם בוודאות שאכן תשמש כבטוחה במצב של סיום חיי החברה.

שינוי שם חברה

חברה רשאית לשנות את שמה. לאחר שהגישה בקשה לעשות כן, רשם החברות ירשום את שמה החדש ויתן לה תעודת שינוי שם. בנסח החברה ניתן לראות פרטים על שינוי השם, אם בוצע כזה.

הגדלת הון

האסיפה הכללית של בעלי המניות בחברה רשאית להגדיל את הון המניות הרשום של החברה. 

דו"חות שנתיים והחלטות שונות

ניתן לקבל פרטים שונים על הדו"חות השנתיים שהחברה הגישה והחלטות שקיבלה. 

הפקת נסח חברה באופן מקוון – איך עושים את זה?

כיום ניתן לבצע פעולות רבות מתחום דיני החברות באמצעות האינטרנט. כך למשל קיימים שירותים של רישום חברה מקוון, פתיחת חברה בע"מ, שינוי שם חברה ואף הוצאת נסח חברה אונליין.

הפקת נסח חברה באינטרנט תעשה בשלבים הבאים:

  1. נכנסים למערכת המקוונת של שרת התשלומים הממשלתי. מזינים את מספר התאגיד שרוצים להוציא לו נסח. אם לא יודעים את מספר התאגיד אפשר לערוך בדיקת שם חברה ולנסות לאתרו על פי שמו.
  2. מזינים את כתובת המייל שאליה יישלח הנסח המוכן.
  3. בעד הפקת נסח חברה יש לשלם אגרה, ולכן יש למלא פרטי התקשרות ולשלם באתר.
  4. לאחר התשלום נסח החברה יישלח לכתובת המייל שהוזנה. 

בשבועיים שלאחר התשלום ניתן לבצע הורדה חוזרת של נסח החברה ללא תשלום. 

מתי כדאי להפיק נסח חברה ומי יכול לעשות זאת?

כל אדם זכאי לפנות לרשם החברות, לשלם את התשלום הנדרש ולהוציא נסח חברה. כלומר לא חייבים להיות בעלי עסק או חלק מחברה בשביל לקבל את הנסח. מי שמוציא נסח חברה הוא מי שזקוק למידע משפטי אודות החברה, למשל בשל הליך משפטי שמתנהל מולה או לחלופין לצורך שיתוף פעולה אפשרי בינו לבין החברה. 

מידע בסיסי על החברה – שירות חינמי

כדאי לדעת שרשם החברות מציע גם קבלת מידע בסיסי על חברה בחינם. כך, ניתן להגיש בקשה ולקבל מידע אודות מספר החברה, שמה, סוגה, הסטטוס המשפטי שלה, האם החברה מוגבלת או לא, מטרתה, תיאורה, האם לחברה יש חובות אגרה ועוד. 

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    הפקת נסח חברה מרשם החברות אונליין

    נסח חברה הוא למעשה תקציר מידע על רקע החברה ועל פעילותיה. על פי רוב, הנסח כולל נתונים כמו שם החברה, סוג החברה, כתובת החברה, השמות של בעלי המניות שלה, המטרות העסקיות של החברה או האם החברה בעלת חובות ושיעבודים. ניתן לצפות בנסח החברה ברשם החברות, אך חשוב לשים לב לכך שהנסח מציג מידע חלקי בלבד על החברה. איך מפיקים נסח חברה ב2019? הפקת נסח...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר18 בספטמבר, 2019

    עלות הקמת חברה בע"מ ב-2021

    אתם מתקרבים לקראת החלום הגדול שלכם – להקים עסק משלכם, בין אם מדובר במשרד עורכי דין עצמאי או חנות לשמלות כלה. לאחר שנים שבהן עבדתם כדי להגשים את דרישותיהם ורצונותיהם של המעסיקים שלכם, הגיע הרגע לצאת לדרך העצמאית שלכם. כעת, עומדת בפניכם השאלה אם לפתוח עוסק מורשה, עוסק פרטי או חברה בע"מ. כל פתיחת עסק כרוכה במילוי מסמכים והתנהלות מול רשויות המס, ולכן חשוב...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר03 בדצמבר, 2020
    Skip to content