כמה עולה לפתוח עסק אונליין?

עו"ד רון הדר04 ביוני, 2019

כמה עולה לפתוח עסק אונלייןהמעבר מלהיות שכיר ללהיות עצמאי, טומן בחובו לבטים וחששות רבים. פתיחת עסק עצמאי אינו מהלך של מה בכך ונדרש מהלך ארוך של קבלת החלטות ויצירת רשימה של יתרונות מול חסרונות בבואו של אדם להחליט האם הוא מעוניין לצאת לדרך עצמאית או לחילופין להישאר שכיר.

בין השאלות הראשונות העומדות בפני אדם הנמצא בצומת דרכים זו, היא – כמה עולה לפתוח עסק? התשובה לשאלה זו מורכבת ותלויה במספר גורמים. במאמר זה נתרכז בעלויות ראשוניות להקמת עסק בעיקר בפן המשפטי בירוקרטי.

עלות פתיחת עסק מורכבת ממספר גורמים בניהן: רישום העסק, שכ"ט לאנשי מקצוע, שכר עובדים, פרסום ושיווק, מלאי ועוד, כאשר כל אחד מגורמים אלו משתנה בהתאם לסוג הפעילות, היקף הפעילות והתחום בו אתם מעוניינים לעסוק.

פתיחת עסק אונליין – עלויות משפטיות ואגרות:

בין ההחלטות הראשונות שצריך לקבל הינה – באיזו מסגרת נרצה להסדיר את פעילותנו העסקית? האם ברצוננו לבצע הקמת חברה בע"מ או שמא לבצע פתיחת עוסק מורשה? דיברנו רבות על ההבדל שבין עוסק פטור, עוסק מורשה וחברה בע"מ כאשר השוני המרכזי בין צורות פעילות אלו הוא העובדה שבעוסק מורשה/פטור אין אבחנה בין בעל העסק לעסק עצמו בעוד שבחברה בע"מ רואים אבחנה בין החברה לבין בעלי המניות שלה. שוני נוסף הוא בסוגיית תשלומי המס – פעילות במסגרת עוסק פטור/מורשה תמוסה על פי מדרגות מס ליחיד, כלומר, על פי מדרגות המס הקבועות בחוק לאדם יחיד בשל הכנסתו ממשלח יד. בעוד מיסוי חברה בע"מ נעשה במסגרת חוק החברות ועל פי מס החברות הקבוע בחוק. עסקים עצמאיים מגיעים פעמים רבות למדרגות מס שכבר לא משתלם להם לפעול במסגרת עוסק פטור/מורשה אלא הם כדאי להם לפתוח חברה בע"מ על כל המשתמע מכך.

הבדל נוסף הוא בעלויות הקמת העסק – בעוד פתיחת עוסק פטור/מורשה מסתכמת בעיקר בפתיחת תיקים ברשויות המס – מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי, הרי שאם רוצים להסדיר את הפעילות העסקית במסגרת חברה בע"מ הרי שיש לרשום את החברה ברשם החברות, לאחר מכן לפתוח חשבון בנק לחברה ובסוף לפתוח תיקים ברשויות על שם החברה – מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. כלומר, ניתן להבין כי עלויות פתיחת עסק במסגרת חברה בע"מ גבוהות משמעותית (לפחות בתחילת הדרך) מפתיחת עסק במסגרת עוסק פטור/מורשה.

פתיחת עוסק מורשה (באמצעות רו"ח) כמה מאות שקלים בודדים כאשר המחיר הזה (במרבית המקרים) אינו כולל את עלות הטיפול השוטף בעסק ואת הגשת הדו"חות השנתיים הנדרשים מהרשויות על פי חוק.

פתיחת חברה בע"מ (באמצעות עו"ד) מורכבת ממספר שלבים – הגשת בקשה לרישום חברה ברשם החברות הינה בעלות של מאות שקלים בודדים כאשר מלבד זאת נדרש לשלם אגרה בגובה של 2176 ש"ח (כעת הרישום מתבצע אונליין נכון לשנת 2019). מלבד זה, נדרש לבצע פתיחת חשבון בנק עסקי נפרד בעלות של מאות שקלים וכן פתיחת תיקים ברשויות (באמצעות רו"ח). כלומר, פתיחת חברה בע"מ מא' ועד ת' הינה בעלות של מעל אלף שקלים.

התחל ברישום חברה

שימוש בשירותים משפטיים/פיננסיים

כל עסק עצמאי חייב להיעזר בשירותים של אנשי מקצוע בתחומי המשפט והפיננסים. אם החלטתם להקים עסק עצמאי, עליכם לקחת בחשבון שתיאלצו (בין אם באופן קבוע ובין אם באופן חד פעמי) להיעזר בשירותיהם של עורכי דין ורואי חשבון על מנת לוודא שהעסק שלכם פועל כדין וכחוק. עלויות של עורכי דין ורואי חשבון משתנים מעסק לעסק ותלויים בצרכים ובהיקף הפעילות של העסק.

עלויות פרסום ושיווק

מזל טוב! הקמתם את העסק שלכם. עכשיו כל שנותר לכם לעשות הוא לספר עליו לעולם כולו ולהצליח להביא לפתחו של העסק לקוחות. עלויות פרסום ושיווק צריך לקחת בחשבון שכן עלויות אלו מגיעות לאלפי ואף עשרות אלפי שקלים בחודש תלוי באופי העסק ודרך הפרסום והשיווק. עליכם לקחת בחשבון האם אתם מפרסמים את העסק שלכם בעצמכם באמצעות רשתות חברתיות וגוגל (למשל) או לחילופין שוכרים את שירותיו של איש מקצוע שיבצע עבורכם את הפרסום בין אם ברשתות חברתיות ובין אם במדיה "רגילה" (עיתונות, רדיו, טלוויזיה ועוד).

פתיחת עסק אינטרנטי

בעולם המודרני בו אנו חיים, עסקים רבים בוחרים לפתוח לעסק חנות אינטרנטית (ולפעמים אף לסגור את החנות הפיזית ולפתוח חנות אינטרנטית בלבד). קיימות מגוון רחב מאד של פלטפורמות בהן ניתן לפתוח חנות אינטרנט – אתר אינטרנט עצמאי של העסק או לחילופין להשתמש באחת מהפלטפורמות הקיימות – Amazon, Ebay, Etsy ועוד.

עלויות הקמת חנות אינטרנטית משתנות ותלויות באופי הפעילות של העסק, כמות המכירות ההסכמים שסוגרים עם אותה פלטפורמה ועוד. לא משנה באיזו דרך תבחרו בסופו של דבר להקים את החנות האינטרנטית של העסק שלכם, קחו בחשבון שתהיינה לכך עלויות שעליכם לקחת אותן בחשבון בעת הקמת העסק.

פתח עוסק מורשה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    עלות הנהלת חשבונות לחברה בע"מ

    הקמת חברה בע”מ מחייבת התייחסות שונה בכל הנוגע לנושא של הנהלת חשבונות. לפי חוק החברות 1999, סעיף 172 א, נקבע כי חברה בע”מ דרש לערוך אחת לשנה דוחות כספיים אשר יכללו את המאזן לסיום השנה וכן דוח הכולל רווח והפסד לתקופה של שנה אשר הסתיימה בסוף חודש דצמבר. עוד יצויין כי סעיף 154 לחוק החברות קובע כי על החברה למנות רואה חשבון לחברה בע”מ...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר31 במרץ, 2019

    עלות הקמת חברה בע"מ ב-2021

    אתם מתקרבים לקראת החלום הגדול שלכם – להקים עסק משלכם, בין אם מדובר במשרד עורכי דין עצמאי או חנות לשמלות כלה. לאחר שנים שבהן עבדתם כדי להגשים את דרישותיהם ורצונותיהם של המעסיקים שלכם, הגיע הרגע לצאת לדרך העצמאית שלכם. כעת, עומדת בפניכם השאלה אם לפתוח עוסק מורשה, עוסק פרטי או חברה בע"מ. כל פתיחת עסק כרוכה במילוי מסמכים והתנהלות מול רשויות המס, ולכן חשוב...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר03 בדצמבר, 2020
    Skip to content