מה זה תעודת עוסק מורשה?

עו"ד רון הדר03 באוקטובר, 2019

תעודת עוסק מורשהכמות העסקים הנפתחים מידי שנה במדינת ישראל היא מהגבוהות בעולם המערבי, וזאת יחסית לגודלה. ניתן להבחין כי כמעט בכל יום נפתחים עסקים חדשים במדינת ישראל – מסעדה, חנות, משרד עורכי דין סטארט אפים ועוד.  באופן כללי, במדינת ישראל "עסק" יכול להירשם ברשויות תחת 3 סוגי רישום: עוסק פטור, עוסק מורשה או להתאגד לחברה.  על מנת שעסק יוגדר כ"עוסק פטור", סך הכנסותיו צריך להגיע עד לתקרת סכום של 100,187 ₪ (נכון לשנת המס של 2019) בעוד שעוסק מורשה יוגדר ככזה, כאשר סך הכנסותיו בעסק יעברו את תקרת הסכום לעיל.

מדוע כדאי להיות עוסק מורשה

בעלי עסקים רבים מעוניינים להירשם ברשויות תחת "עוסק מורשה" ולא בכדי. עוסק מורשה נהנה ממספר יתרונות, בניהם: 1. עוסק מורשה רשאי לקזז את המע"מ עבור המוצרים והשירותים אותם הוא רכש במסגרת עסקיו (אך הוא חייב לחייב את לקוחותיו במע"מ). 2. עסק המוגדר "עוסק מורשה" נהנה מדימוי מוצלח, איכותי ומקצועי יותר כלפיי לקוחותיו. 3. בניגוד לעוסק פטור שחלה לגביו תקרה של הכנסות שאסור לו לעבור אותה (שכן אם יעבור אותה כבר לא יהיה עוסק פטור אלא עוסק מורשה), הרי שעוסק מורשה לא חלה עליו כל מגבלה לגבי סך הכנסותיו והוא יכול להמשיך לצמוח ולגדול.

התחל בפתיחת עוסק מורשה

מהי תעודת עוסק מורשה ואיך מקבלים אותה

תעודת עוסק מורשה היא למעשה תעודה הנשלחת לבעל העסק על ידי מס ערך מוסף (מע"מ) לאחר הרישום. תעודה זו מהווה אישור לעסק לפעול כעוסק מורשה וליהנות מהיתרונות של היותו עוסק מורשה. הנפקת תעודת עוסק מורשה היא הליך פשוט למדיי ונעשית מיד לאחר פתיחת התיקים ברשויות.

איך פותחים תיק עוסק מורשה

פתיחת עוסק מורשה מצריכה מילוי טפסים ארוכים ובנוסף הליכה פיזית מצדו של בעל העסק ל-3 רשויות שונות:

  • מע"מ – כדי לפתוח תיק במע"מ, יש צורך למלא טופס 821, לצרף את חוזה השכירות שבו מצוי העסק, צילום תעודת זהות וכן אישור המאפשר לבעל העסק לעסוק בתחומו.
  • ביטוח לאומי – בנוסף לתשלומים לביטוח הלאומי שמשלם כל אזרח בישראל, יש למלא טופס 6101, או בשמו "דין וחשבון רב שנתי".
  • מס הכנסה – כדי לפתוח תיק במס ההכנסה, חשוב למלא טופס 5329, וכן לצרף צילום תעודת זהות, העתק של חוזה השכירות וטופס 2542, שהוא טופס בקשה לניקוי מס.

קבלה מהירה

לרוב נדרש בעל העסק להציג את תעודת העוסק המורשה שברשותו באופן מידי, אך לפעמים לתעודה לוקח זמן להגיע. במצב זה, ניתן לבקש ממע"מ שיונפק עבורו העתק תעודת עוסק מורשה. ניתן לבקש מרואה החשבון המטפל להזמין את התעודה, והוא יוכל לשלוח אותה מידית אל כתובת הדואר האלקטרוני.

כיצד מתבצע רישום עוסק מורשה אצלנו באתר אונליין וללא צורך בהגעה פיזית לרשויות השונות הנ"ל?

נכנסים לעמוד המוצר כאן, ממלאים מספר פרטים (זה לוקח בדיוק 5 דק'!) ולאחר מכן ייצור אתכם קשר רו"ח מטעמנו אשר יסביר לכם על התהליך הפשוט. לא תידרש מכם הגעה למשרדי הרשויות, בזבוז מיותר של זמן וכסף והתמודדות עם הבירוקרטיה. כמו כן, רישום לשירות פתיחת עוסק מורשה מעניק לכם גם טיפול חודשי שוטף ע"י רו"ח אשר מתמחה גם בייעוץ מס כולל דו"ח שנתי לרשויות בסוף השנה.

התחל בפתיחת עוסק מורשה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    טיפים לניהול עוסק מורשה 2020

    להיות שכיר או לא להיות שכיר? זו השאלה. שאלה זו צצה במוחם של אנשים רבים אשר תוהים האם עליהם להמשיך בדרך "הבטוחה" של להיות שכיר ולקבל משכורת קבועה בכל חודש או שמא כדאי להם לצאת לדרך עצמאית. פתיחת עסק והסדרתו מול רשויות המדינה היא בגדר חובה על פי החוק במדינת ישראל ומי שלא יפעל בהתאם להוראות החוק צפוי לעונשים. קיימות מספר "שיטות" לעקוף את...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר28 בינואר, 2020

    בחירת רואה חשבון לפתיחת עוסק מורשה

    הקמתם עסק, אתם בתחילת דרככם, והבנתם כי אתם צריכים להפוך את הדבר ל"רשמי". כיום, קיימות מספר תצורות בהן אנשים יכולים להסדיר את פעילותם העסקית. בין הדרכים להסדרת פעילות עסקית ניתן לבצע: פתיחת עוסק פטור, פתיחת עוסק מורשה, רישום חברה בע"מ ועוד. במאמר זה נתרכז בהליך פתיחת עוסק מורשה, כיצד יש לבצע אותו ומי מבצע אותו. מרבית האנשים שמקימים עסק, לרוב פותחים עוסק פטור. עוסק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר19 ביולי, 2023
    Skip to content