מתי כדאי לסגור חברה בע"מ? פירוק חברה מרצון

עו"ד רון הדר19 במרץ, 2020

מתי כדאי לסגור חברה בע"מ?בין השיקולים להקים חברה בע"מ או להישאר עצמאים במעמד של עוסק מורשה קיימים גם השיקולים של ראייה לרחוק ותכנון לעוד כמה שנים. הסיבות לכך מגוונות ונעוצות במטרות שלכם ובחזון שלכם לחברה כמו גם בכדאיות של כל סטטוס. בין הסיבות להקמת חברה תמצאו גם את הסיבות שיגרמו לכם להתחיל הליך פירוק חברה ולכן חשוב מאוד שתדעו לקראת מה אתם הולכים ומה נכון לכם לעשות מלכתחילה. כאשר הגיע הזמן הנכון מבחינתכם לסיים את פעילות החברה ולבצע הליך של פירוק מרצון, מומלץ לבצע סגירת חברה ברשם החברות כמו שנפתחה אצלו כמה שיותר מוקדם על מנת לחסוך בתשלומי אגרות מיותרות או עיצומים כספיים שיכולים להגיע לאלפי שקלים, וכמובן על מנת שלא יוטלו על בעלי המניות סנקציות כגון חסימת האפשרות לפתוח חברה חדשה.

ישנן כמה סיבות שבגללן מפרקים חברה מרצון:

פירוק חברה מרצון בגלל תום תקופת פעילות

זה יכול להיות משום שהיא הוקמה מלכתחילה למשך תקופת פעילות מסוימת לצורך מטרה ספציפית מאוד, וכאשר תמה תקופת הפעילות הזאת כפי שהוגדרה בתקנון או בהסכם המייסדים הגיע הזמן לסגור אותה. קחו בחשבון שבמקרה כזה עליכם להגדיר זאת בהסכם בתחילת הדרך בנוסף לכל המסמכים שנחוצים לכם להקמת חברה אותם אתם מגישים לרשם החברות. אין טעם להסתיר מטרות כדי לא לגרום למצב שבו אתם מפרקים חברה כפי שתכננתם מבלי ששאר בעלי המניות או דירקטורים או שותפים אחרים לדרך אינם יודעים על כך מראש.

התחל בפירוק חברה

 

פירוק חברה בגלל חדלות פירעון

חברה בע"מ מוקמת בדרך כלל כאשר יש לה הון התחלתי ויש לה אפשרות לעמוד בהתחייבויות שלה כחוק לבעלי המניות, ללקוחות ולספקים. בעת הליך הקמת חברה אתם מחויבים להגיש מסמכים הכוללים גם מסמך המאשר פתיחת חשבון בנק לחברה (בעת פתיחת תיקים במע"מ/מס הכנסה) והצהרת בעלי מניות ודירקטורים על כשירותכם לייסד חברה ואי מוגבלות לפי חוק הוצאה לפועל ופשיטת רגל (בעת רישום חברה מול רשם החברות). אחת הסיבות לפתיחת חברה בע"מ שרבים בוחרים בה בשל כך היא העובדה שקיימת הפרדה מוחלטת בין הון אישי לבין הון החברה. כלומר, אם אתם אינכם יכולים לפרוע חובות והחברה אינה עומדת בהתחייבויותיה ללקוחות ולספקים ובעלי מניות, אי אפשר לחייב אתכם ברוב המקרים לשלם מהכסף הפרטי שלכם, למעט מקרים שבהם מוכח חוסר תום לב וניצול לרעה של החברה בע"מ –הישות המשפטית הנפרדת.

 

הרמת מסך

הסיבה הזאת חשובה במיוחד משום שהליך פירוק החברה בגלל חדלות פירעון מעניק לכם יתרון כבעלי הון אישי מבלי להיות מחויבים לסכן את ההון שלכם מלכתחילה. ישנו מצב שהינו מחויב המציאות במקרים כאלה שנקרא הרמת מסך. אם הקמתם חברה מלכתחילה כדי לנצל את היתרונות הכספיים של הון ממניות אבל מבלי לסכן את ההון והנכסים האישיים שלכם בזכות ההפרדה מהחברה, חדלות פירעון תיחקר והיא עלולה לחשוף אתכם להליך של הרמת מסך שיוכרז על ידי בית המשפט והנושים. במקרים כאלה, בית המשפט יחייב אתכם להעמיד לרשות הנושים את הכסף שלכם ולפרוע חובות והתחייבויות שונות. לא תעמוד לכם הזכות של הפרדת מקורות ההון.

התחל בפירוק חברה

סגירת חברה לא פעילה או בגלל החלטת דירקטוריון

קורה שלעתים חברה בע"מ מתחילה את דרכה בצורה מבטיחה ונמרצת, אולם מסיבות שונות היא מפסיקה בהדרגה או בבת אחת את פעילות. אם בגלל סכסוכים שונים בין בעלי המניות או חובות ואי הצלחה מבחינה עסקית דירקטוריון החברה מחליט לסגור אותה. זה יכול לקרות בגלל חוסר רלוונטיות של החברה וחוסר יכולת להבריא אותה מחובות או מניהול כספי שגוי או שאין מי שמצליח להתמודד עם השוק הספציפי שבו החברה עובדת ולכן עדיף שהחברה תפורק כדי לצמצם כמה שאפשר את החובות שלה. במקרים כאלה ההליך מחייב סגירת חברה לא פעילה אצל רשם החברות בצורה רשמית, כאשר כל ההליך כולל כמה שלבים ואורך זמן בממוצע של 4 או 5 חודשים. בדיוק כפי שאפשר להקים חברה אונליין, יש גם דרך פשוטה וקלה יחסית של פירוק חברה אונליין, שחוסכת מכם בירוקרטיה, ריצות מיותרות והמון כסף.

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    עלות אגרת פירוק חברה

    ישראל כאומת הסטארט אפ מצליחה לשבור שיאים חדשים כאשר יזמים מקימים עוד ועוד חברות מדי שנה. הגידול הניכר בהכנסות הודות להפחתת מס החברות והפורמט המוצלח של הקמת חברה בע"מ מדרבנים ישראלים לפתוח חברות לכל מטרה, גם חברות יחיד. אולם בעולם היזמות קורה שחלומות אינם מתגשמים בכל זאת ויש צורך לפרק חברה. אם בשל העובדה שאינה עומדת בציפיות של מקימיה, אינה מגשימה את המטרה ואת...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר02 בפברואר, 2019

    מה זה בקשה לפירוק חברה ע"י נושה?

    חברה שהגיעה לשלביה האחרונים, כלומר, לסגירתה, נקראת חברה מפורקת, או חברה שעברה פירוק. במדינת ישראל, דיני הפירוק (חברות) מפורטים בפקודת החברות (נוסח חדש), התשמ"ג - 1983. סעיף 244 לפקודת החברות קובע כי קיימות 3 דרכים לפירוק חברה:   בידי בית משפט (נושים). מרצון. בפיקוח בית משפט. במאמר זה נסקור ונתמקד בהליכי פירוק של חברות באמצעות בית משפט, קרי, באמצעות נושים וזאת בניגוד להליך של...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר01 באוגוסט, 2018
    Skip to content