עלות עריכת צוואה באינטרנט

עו"ד רון הדר28 בפברואר, 2020

עלות עריכת צוואה באינטרנטצוואה הינה מסמך משפטי מחייב. את הצוואה עורך אדם, המכונה "המוריש", בה הוא כותב הוראות מה ייעשה ברכושו לאחר לכתו – איזה רכוש יחולק, כיצד יחולק ולמי יחולק. על מנת שלא תהיינה בעיות לאחר לכתו של המוריש, ותהיינה אי בהירויות בדבר אופן חלוקת הנכסים, על הצוואה להיות מפורטת, ברורה ובצורה כזו שהוראותיה לא יוכלו להתפרש לשתי פנים. צוואה צריכה להיות כתובה בצורה כזו שתשקף כמה שניתן את רצונו של המוריש.  

סוגי צוואות

צוואות באופן כללי, הן מסמך משפטי אשר באמצעותו המוריש נותן הנחיות כיצד יש לנהוג בנכסיו. צוואה סטנדרטית לרוב תכלול רשימה של מי הם היורשים וכן את הנכסים שאותם ברצונו של המוריש להוריש. מלבד צוואה "סטנדרטית" שכזו, קיימות סוגי צוואות נוספות כגון:

א. צוואה הדדית – עריכת צוואה הדדית זהה בעיקרון לעריכת צוואה רגילה. צוואה הדדית הינה צוואה אשר חתומים עליה שני בני זוג שמעוניינים שבמקרה ואחד מהם הולך לעולמו, כל רכושו יועבר לבן זוגו שנותר בחיים. במידה ובן הזוג שנותר בחיים ילך לעולמו הוא, הרכוש המשותף יועבר לילדים. העיקרון העומד בבסיס הצוואה ההדדית הוא עיקרון ההדדיות וההסתמכות.

ב. צוואה ביולוגית – מדובר בצוואה, כביכול רגילה, כאשר המייחד אותה הוא "הנכס" המועבר. צוואה ביולוגית מטרתה היא מתן הוראות של אדם מה לעשות עם החומר הביולוגי שלו לאחר לכתו (זרע, ביצית, עוברים ועוד).

התחל בעריכת צוואה

כיצד עורכים צוואה בעידן החדש?

עד היום, אנשים רבים ביצעו עריכת צוואה אצל עורך דין. בעידן המודרני בו אנו חיים, ניתן לבצע עריכת צוואה אונליין. עריכת צוואה ניתן לבצע באחת מ-4 דרכים:

א. צוואה בכתב יד – במדינת ישראל ניתן לערוך צוואה באופן עצמאי, בלי התערבות של עורך דין ובלי חתימה של עדים או אף אחד אחר. החוק קובע כי הצוואה צריכה להיכתב בכתב ידו של עורך הצוואה, תאריך וחתימת עורך הצוואה.

ב. צוואה בפני עדים – כאשר מדברים על עריכת צוואה, במרבית המקרים מתכוונים לצוואה בפני עדים. מדובר בצוואה סטנדרטית עליה חתום המוריש בצירוף חתימתם של שני עדים נוספים.

ג. צוואה בפני רשות – במדינת ישראל ניתן לערוך צוואה גם בפני רשות – בית משפט, בית דין רבני, נוטריון ועוד. במידה ובחרתם בעריכת צוואה בפני רשות, חשוב שהצוואה תהיה כמובן עם חתימתו של המוריש ושל הרשות בפניה נערכה הצוואה. כמו כן, יש להפקיד הצוואה בפני הרשות מולה היא נחתמה.   

ד. צוואה בעל פה – החוק במדינת ישראל מאפשר לאדם להוריש את כל רכושו ונכסיו בעל פה. במקרה זה, על המוריש לומר את צוואתו בפני שני עדים שתפקידם הוא להעלות אותה על הכתב בצירוף מועד עריכת של הצוואה. את הצוואה שנאמרה בעל פה ונכתבה, יש להגיש לרשם הירושות בסמוך למועד הקראתה ע"י המוריש.

כפי שנזכר לעיל, הסוג הנפוץ ביותר של צוואות הן צוואות שנערכות בפני עדים. לרוב, צוואות אלו נערכות על ידי עורך דין שלאחר פגישה או שתיים עם הלקוח, מזמן אותו ואת שני העדים לחתום בפניו על הצוואה. חשוב לציין – אין דרישה בחוק שהצוואה תהיה חתומה ע"י עורך הדין שערך את הצוואה. מכיוון שכך, כיום בעידן המודרני, ניתן לערוך צוואות אונליין.

עלות עריכת צוואה ב2020

אנשים רבים המעוניינים לערוך צוואה, תוהים מהו מחיר עריכת צוואה. אצלנו ניתן לבצע עריכת צוואה אונליין בעלות של 1200 ש"ח + מע"מ.

מה עושים עם הצוואה?

לאחר שסקרנו מה היא צוואה, כיצד עורכים עורכים אותה ומה המחיר, נותר לענות על השאלה – מה עושים עם הצוואה? אנו נוטים להמליץ ללקוחותינו להפקיד את הצוואה שערכתם או אצל הגורם שבפניו ערכתם את הצוואה או לחילופין ניתן להפקיד את הצוואה ברשם הירושות.

חשוב לציין, כל עוד המוריש לא נפטר, לצוואה אין כל משמעות. כאשר המוריש הולך לעולמו, היורשים על פי הצוואה צריכים להגיש בקשה לצו קיום צוואה לרשם הירושות במחוז שבו היה מקום מגוריו של המנוח.

התחל בעריכת צוואה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    כמה עולה עריכת צוואה?

    עודכן בינואר 2020 כפי שסקרנו בעבר את נושא הצוואות, צוואה הינה מסמך משפטי מחייב שאדם כותב (בין אם בעצמו ובין אם באמצעות עו"ד) ומנחה מה ייעשה ברכושו ובנכסיו לאחר מותו, מי הם יורשיו וכיצד תתבצע חלוקת הרכוש והנכסים אותם צבר במרוצת השנים. את עריכת הצוואה רצוי שיבצע עו"ד המתמחה בדיני ירושה, מאחר ועליה להיות מפורטת ככל הניתן ועליה לשקף בצורה ברורה את רצונותיו של...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר14 בינואר, 2020

    מהי צוואה הדדית? כל המידע על צוואה הדדית

    צוואה הדדית כשמה כן היא, צוואה שנחתמת על ידי שני בני זוג כאשר עיקרון ההדדיות הוא העיקרון המנחה והמרכזי בה. צוואות הדדיות כיום הן ה-Main business לעורכי דין העוסקים בתחום הצוואות והירושות, ומרבית הצוואות שאנשים חותמים עליהן כיום, הן צוואות הדדיות. העיקרון המנחה בתחום דיני הצוואות במדינת ישראל הוא עיקרון קיום רצונו של המת. כלומר, המערכת צריכה לעשות הכל על מנת שרצונו של המת...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר17 במרץ, 2019
    Skip to content