עמוד הבית > בלוג > פתיחת חשבון בנק עסקי לחברה – מה צריך לדעת

פתיחת חשבון בנק עסקי לחברה – מה צריך לדעת

פתיחת חשבון בנק עסקי לחברההחלטתם להקים עסק ולצאת לדרך חדשה? גיבשתם כבר רעיון מבריק אשר יכבוש את השוק? אם כן, כעת יש להתעסק עם לא מעט פרוצדורות שלפעמים מעיקות אך הכרחיות. כדאי לדעת איך להתמודד עם פרוצדורות אלה לצורך חסכון בזמן וכסף וגם למטרת הצלחת העסק בעתיד. אחת הפרוצדורות נמצאת בטווח בין פתיחת החברה שלכם אונליין לבין פתיחת תיקים ברשויות מע"מ ומס הכנסה – פתיחת חשבון בנק לחברה בע"מ.

האם לעבור בנק או להישאר

השאלה הראשונה שנשאלת היא האם לפתוח חשבון בנק לחברה בע"מ בסניף בו אתם מנהלים את חשבון הבנק הפרטי שלכם או שמא לעבור בנק? במקרים מסוימים הדבר מומלץ. לדוגמא, במקרה של פתיחת חשבון בנק לחברת סטארט-אפ ישנם סניפי היי טק המתמחים בתחום ויכולים לספק הטבות כגון פתיחת חשבון מהיר יחסית, אפליקציות מתקדמות לפעולות, עמלות מופחתות בהעברת כספים בינלאומית, במט"ח, בהלוואות, ואפילו שרותי בנקאות בבנקים מעבר לים או קישורים למשקיעים פוטנציאלים. אם אתם מרוצים מהשירות ואין לכם טענות והוא עונה על כל הצרכים של החברה הרי זה מתבקש להישאר בבנק ולא לעבור לסניף אחר. כמובן שיש להתייחס לפרמטרים חשובים נוספים בהם גובה העמלות בשירותים השונים ודמי הניהול, מיקום סניף הבנק האם קרוב למקום המגורים שלכם או למשרד של החברה והכי בנאלי אך חשוב לדעתנו ולא תמיד מקפידים לוודא שאכן כך המצב בפועל – זמינות של בנקאי אישי באימייל ובנייד (אנחנו ב-2016 זה חובה).

מצב בעייתי מאוד אך ניתן לפתרון הינה העובדה שלבנקים שונים מסמכים/פרוטוקולים/אישורי עו"ד שונים לחלוטין שהם דורשים מהחברה בעת פתיחת החשבון. אפילו בסניפים שונים של אותו בנק ישנם לפעמים שוני במסמכי פתיחת החשבון. הפתרון שיחסוך לכם הכי הרבה זמן הוא אפילו לפני התחלת רישום החברה אונליין או תוך כדי לבקש מסניף הבנק שישלח לכם באימייל את סט המסמכים שהוא דורש ולהעביר ל-Ettorney על מנת שנכין את הכל לפי הדרישות וביום הקמת החברה כאשרח נקבל שם מאושר ומספר ח.פ מסמכי הבנק יהיו כבר מוכנים וכל מי שנשאר הוא ללכת לבנק ולפתוח את החשבון.

 מה כולל פתיחת חשבון עסקי לחברה

פתיחת חשבון עסקי לחברה כולל צירוף של מסמכים שונים כגון:

  • אישור עו"ד לפתיחת חשבון בנק על גבי נייר עם לוגו משרד עורך הדין.
  • אישור עו"ד לבעלי עניין בחשבון.
  • פרוטוקול ביצוע עסקאות בהוראה טלפונית/אינטרנט.
  • פרוטוקול פתיחת חשבון של סניף הבנק הספציפי.
  • פרוטוקול החלטת דירקטוריון לפתיחת חשבון בנק ומינוי מנהלים.
  • פרוטוקול מורשי חתימה/זכויות חתימה והרכבי החותמים (משמש גם לפתיחת התיקים במע"מ ומס הכנסה ולכל צורך שהוא לדוגמא ספקים (חברת אשראי, ליסינג לרכב וכו').
  • אישור עו"ד להנפקת כרטיס אשראי לחברה.
  • תעודות זהות: יש לצרף תעודות זהות של מורשי החתימה בחשבון.
  • דוחות כספיים: במידה ומדובר על חברה קיימת יש לצרף דוחות כספיים.

heshbonbank

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

* *

שינוי גודל גופנים