עמוד הבית > בלוג > פתיחת תיקים ברשויות המס – המדריך המלא

פתיחת תיקים ברשויות המס – המדריך המלא

פתיחת תיקים ברשויות המסכיום ניתן לראות כי מגוון רחב של בעלי מקצועות בוחרים לא לעבוד כשכירים אלא כעצמאיים בהתאם להעדפה האישית של כל אחד. לפי החוק, עליהם לדווח על הפעילות העסקית – משמעות הדבר כי עליהם לפתוח להכריז על פתיחת תיק ניכויים. טרם ההליך, יש להיוועץ עם בעל מקצוע בתחום (למשל, רואה חשבון) במטרה לקבל הכוונה על אופן הרישום ברשויות השונות במטרה להבטיח התנהלות תקינה ושוטפת לאורך זמן רב.

מהם השלבים בפתיחת תיק ברשויות המס

פתיחת תיק ברשויות המס כוללת מספר שלבים, כאשר בשלב הראשון חשוב להודיע על פתיחת העסק- יש להדגיש כי אי הודעה על פתיחת העסק עשויה להוביל לשורה של סנקציות החל מקנסות ועד אישום פלילי. לשאלה איך פותחים תיק במס הכנסה, התשובה היא כי בעת ההודעה על פתיחת התיק יש לציין בפני פקיד השומה את תעודת הזהות, השם המלא שלכם, הכתובת, כתובת העסק ומהותו וכן מספר עוסק במע"מ. כמה ימים לאחר פתיחת התיק תתבשרו על קבלת מכתב המורה על פתיחת התיק – במכתב תקבלו פירוט על הענף אליו העסק שלכם משתייך יקבעו מקדמות לתשלום וכן שיטת הנהלת חשבונות.

מה המשמעות של פתיחת תיק עוסק מורשה

רבים בישראל מוכרים כעוסקים מורשים. עוסק מורשה הינו איש מקצוע אשר זכאי להוציא חשבונית מס ללקוחותיו – משמעות הדבר כי הוא מחייב את הלקוחות שלו על עלות המוצר בתוספת מעמ בהתאם לקבוע בחוק.

פתיחת עוסק מורשה תתבצע באמצעות הגעה אל משרדי מע”מ כאשר יש להצטייד במספר מסמכים  כגון: תעודת זהות, אישור מהבנק על קיומו של חשבון בנק וכן מסמך מזהה של הנכס בו תתבצע הפעילות העסקית – אם החלטתם לשכור משרד לצורכי העבודה, יהיה עליכם להביא חוזה שכירות חתום. במידה והפעילות מתבצעת בדירה בבעלות העסק, אזי יש להביא חשבון חשמל או ארנונה.

אילו מסמכים חשובים יש להביא בעת  פתיחת תיק במס הכנסה עבור חברה

בעת פתיחת תיק במס הכנסה לחברה יהיה עליכם לגשת למשרדי מע"מ באזור בו מתנהלת הפעילות של החברה סמוך למועד פעילותה של החברה ולהצטייד במסמכים הבאים:

טופס 821 – רישום לצורכי מס ערך מוסף,תעודת התאגדות, תקנון החברה, פרוטוקול מורשה חתימה, חוזה שכירות (במידה הצורך) ואישור על ניהול חשבון בנק.

מה כולל הליך של רישום חברה בעמ

פתיחתו של עסק חדש מבשרת עבור בעלי העסקים תקופה חדשה ורבים מהם מתלבטים כיצד להגדיר את העסק. רבים בוחרים להגדיר את העסק כחברה בע"מ, דבר המאפשר להם ליצור הפרדה בין הישות העסקית ובין הישות הפרטית וכן מספקת הגנה ליזם הגנה משפטית במקרה בו הדברים אינם מתנהלים כמצופה.

רישום חברה בע"מ הינו הליך הנעשה באמצעות רשם החברות. במטרה לבצע את הרישום  יהיה עליכם להגיע עם 3 אפשרויות בחירה לשם החברה, זאת במידה והשם עליו חשבתם כבר תפוס על ידי חברה אחרת. באמצעות בדיקה באתר של רשם התאגידים תוכלו לבדוק האם השם תפוס או שמא פנוי. אם אתם בעלים יחידים של החברה יהיה עליכם למלא טופס בקשה במטרה להקצות לכם את כמות המניות הרצויה וכן לשלם את האגרה של רשם החברות. בעת הרישום, יהיה עליכם לחתום (עם אימות של עורך דין) על תקנון החברה הקובע מה מטרות הפעילות, הון המניות הרשום, הון המניות המוקצה ועוד.

מאידך, אם אינכם הבעלים היחידים של החברה וצפויים להיות בעלים נוספים, אזי יהיה עליכם לדאוג לתקנון מוסדר אשר יכלול בין היתר את פרטי בעלי המניות, מטרות החברה, הגבלת אחריות וכן לדאוג לחתימה של עורך דין על המסמך. נוסף על כך, יהיה עליכם למלא טופס בקשה לרישום חברה וכן טופס הצהרת בעלי מניות וטופס הצהרת דירקטורים.

עו

עו"ד רון הדר

מנכל at Ettorney
יזם סדרתי ועורך דין היי-טק. מייסד ומנכ"ל Ettorney - חברת הליגל טק הראשונה בישראל. הפלטפורמה המובילה לשירותים משפטיים אונליין.
עו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

* *

שינוי גודל גופנים