שאלות ותשובות בנושא רישום סימן מסחר

עו"ד רון הדר12 בדצמבר, 2017

שאלות ותשובות בנושא רישום סימן מסחרעסק פרטי או חברה משתמשים לא פעם בסימן מסחר כדי לסמל את המוצרים והשירותים שלהם. הסימן מאפשר להגן על זכויות המוצר ולמנוע בלבול מהלקוחות הפוטנציאליים שיקשרו אותו עם מוצרים דומים של חברות אחרות. קיימים שני סוגי סימנים מסחריים: האחד רשום והשני – לא. סימן מסחרי בלתי רשום יסומן כ- , בעוד סימן מסחרי רשום יסומן כ- ®.

1. אילו סוגי סימני מסחר ניתן לרשום בישראל?

האפשרויות לרישום סימני מסחר בארץ רבות למדי. ניתן לרשום סימני מסחר תוך שימוש באותיות, מספרים, דמויות, מילים או כל צורה אחרת שיש לה שניים או שלושה ממדים. בישראל סיווג סימני מסחר מעוגן בחוק ויכול להתבצע על מגוון רחב של מוצרים ושירותים. מבין המוצרים השונים ניתן להזכיר חומרי ניקוי לכביסה, חומרים כימיים, מוצרים לחקלאות, שמנים תעשייתיים, מוצרים רפואיים, כלי עבודה, מכשירים מדעיים, כלי רכב, מוצרי נייר ועוד. נוסף על כך, סימני המסחר נבחנים לפי סוגי המוצרים, כך שאם יש ממתק אשר רשום תחת סימן מסחרי, ניתן להשתמש בסימן מסחר דומה עבור מוצר רפואי והעניין לא ייחשב כעבירה על החוק.

2. איך צריך לסמן סימן מסחר בישראל?

אין חוק שקובע בארץ כי חייבים לסמן סימן מסחרי. הסימן הבין לאומי ™ יכול לשמש לשני סוגי סימני המסחר – הרשומים והבלתי רשומים. את הסימן  ®יכול לשאת רק סימן רשום. בעל עסק אשר יסמן כך מוצר בלתי רשום ייחשב לעבריין ויהיה צפוי לעונשים.

התחל ברישום סימן מסחר

3. מה כוללת בחינה של סימן מסחר לפני רישומו בישראל?

אם אתם מעוניינים לבצע רישום סימן מסחרי, עליכם לעבור תהליך ביורוקרטי ולקבל אישור ממשרד המשפטים. כל אדם המעוניין בסימן מסחר עבור המוצר או השירות צריך לשלוח בקשה לרישום סימן מסחר אונליין לרשם סימני המסחר והפטנטים. לאחר מילוי הטופס יש לצרף אליו את הדוגמה לסימן המסחר הנוכחי הקיים ברשותכם. רשם סימני המסחר בודק את הבקשה שלכם ובוחן את הסימן או הסימנים שעליהם אתם מבקשים את האישור. הרשם בודק מספר פרמטרים:

האם מדובר בסימן מבחין? כלומר, סימן שלא נראה כתיאורי או כגנרי.

האם הסימן מתאים לסוג הסחורה שתוארה בטפסים?

האם קיים דמיון בין סימן המסחר שעבורו מבקשים את האישור לבין מוצר אחר בשוק?

4. כמה זמן לוקח לבצע רישום סימן מסחר אונליין בישראל?

האינטרנט מאפשר לנו לבצע מגוון רחב של דברים מבלי לצאת מהבית ביום חורף סוער, וזה כולל גם ביצוע רישום סימן מסחר אונליין. מדובר בהליך קצר ומהיר שבחברה טובה ומקצועית יכול גם לקחת עד 4 ימי עסקים. הליך הרישום אונליין כולל כמה שלבים פשוטים. ראשית, ממלאים את שאלון הרישום. לאחר מכן, עו"ד מומחה לסימני מסחר מבצע חיפוש מדוקדק באתרי האינטרנט ומאגר הרשם כדי לבדוק אם אין סימנים זהים או דומים. בסיום החיפוש מקבל הלקוח דו"ח מפורט מעו"ד על הסימן בנוסף להמלצות שונות עבור הרישום. בסופו של דבר, החברה מגישה עבורכם את הבקשה לרשם ודואגת לאמת אותה באמצעות עורכי דין מקצועיים בעלי רקורד של רישום  אלפי סימני מסחר.

5. מדוע כדאי לרשום את הסימן אונליין?

רישום סימני מסחר אונליין הולך וצובר תאוצה לאורך השנים לא בכדי. מלבד היתרונות שבביצוע מרבית הפעולות מהבית, רישום זה משמש כגורם מרתיע עבור בעלי עסקים שמעתיקים סימני מסחר מאחרים, יכול לשמש כבסיס טוב עבור סימן מסחר בינלאומי ומאפשר לבעל העסק לצבור מוניטין בתחומו.

6. כמה עולה לבצע רישום סימן מסחר?

נכון להיום, עלות האגרה של סימן מסחרי עומדת על 1,617 שקלים על סימן מסחרי בסיווג אחד. עבור סימן בסיווג נוסף יש צורך לשלם 1,203 שקלים באותה הגשה בעוד התשלום עבור זירוז הבקשה ורישום מהיר הוא 751 שקלים. משום כך, חשוב לבצע חיפוש סימן מסחר אונליין ע"י עו"ד מומחה בתחום וכן את הרישום מול רשם סימני המסחר כדי למנוע מצב של בקשות חוזרות ונשנות ולבצע רישום שמתאים למוצר/שירות של העסק שלכם שאכן יעניק לו את ההגנה המרבית מול מתחרים פוטנציאלים.

התחל ברישום סימן מסחר

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    הגשת סימן מסחר אונליין – למה כדאי לעשות את זה עם עו"ד?

    לפי פקודת סימני המסחר, התשל”ב אשר נחקקה בשנת 1972 סימן מסחר מוגדר כאותיות, ספרות, מילים או דמויות בשני מימדים או שלושה. סימן מסחר הינה מתן אפשרות לקהל לזהות את מקור המוצרים הכוללים את הסימן וכך לאתר עסקים שונים. מה כולל הליך רישום סימן מסחר במטרה ליהנות ממהגנה על פקודת סימני המסחר קיימת חשיבות עליונה לביצוע רישום סימן מסחר אצל רשם סימני המסחר אשר מקומו...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר20 במאי, 2019

    הגנה על שם מסחר, רישום סימן מסחר

    סימן מסחר הוא מעין הגנה על שם, דמות, צליל או צבע כלשהוא שקשורים למוצר, סחורה, שירות או רעיון של בעליו. לא מדובר רק על לוגו מוכר, ובמקרים רבים אפשר להחשיב כל גורם ייחודי של המוצר שיסייע לצרכן לזהות אותו בין שלל המתחרים והמוצרים שקיימים בשוק. ניתן להחשיב סימן מסחר גם כצורת כיתוב, פונט מסוים, אות אחת בודדת וגם דמויות שמזוהות עם מוצר מסוים. חברות...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר03 ביוני, 2018
    Skip to content