אגרת רישום חברה 2022

עו"ד רון הדר04 בדצמבר, 2020

אגרת רישום חברה 2022

עדכון אחרון: דצמבר 2020

אז הגעתם לרגע בו החלטתם כי ברצונכם להקים חברה בע"מ. חברה בע"מ היא אחת מתוך מספר צורות להסדר פעילות עסקית. מלבד חברה בע"מ ניתן להסדיר פעילות עסקית בדרך של עוסק פטור, עוסק מורשה, שותפות ועוד.

השלב הראשון בתהליך הוא רישום החברה ברשם החברות. רשם החברות היא יחידה במשרד המשפטים אשר אמונה על כל נושא החברות והתאגידים במדינת ישראל.

כל אדם במדינת ישראל אשר מעוניין רישום חברה, מחוייב בתשלום אגרה לרשם החברות. תשלום אגרה שנתית לרשם החברות הינה מתוקף סעיף 9(ב) לחוק החברות אשר קובע כי חובה על כל חברה הרשומה בישראל לשלם אגרה שנתית לרשם. גובה האגרה נקבע ע"י שר המשפטים.

התחל ברישום חברה

כמה עולה אגרת הרישום ב2021?

נכון לשנת 2022, גובה תשלום האגרה לרשם החברות לצורך רישום חברה עומד על סך של 2,167 ש"ח בעוד גובה האגרה השנתית עומד על סך של 1,511 ש"ח (עד ה31.3 הסכום הינו 1,137 ש"ח, הסכום הסופי יהיה ידוע בתחילת 2022).

חשוב לדעת – באם אתם מבצעים את רישום החברה אונליין ובאופן מקוון, ניתן לחסוך כ-500 ש"ח בתשלום האגרה לפתיחת חברה כך שתשלמו 2,167 ש"ח בלבד. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לשירות התשלומים הממשלתי, לסמן שהינכם מבצעים רישום מקוון ותראו שלצידו מופיע כי גובה האגרה הוא 2,167 ש"ח. על מנת להקל על ההליך, אם אתם מבצעים את רישום החברה דרכנו, לאחר התשלום עבור השירות, תקבלו מייל עם קישור ישיר לתשלום האגרה המופחתת.

 

מדוע יש לשלם אגרה לפתיחת החברה ואגרה שנתית?

אנחנו בטוחים שאתם תוהים מדוע יש לשלם אגרה לצורך פתיחת החברה, ומדוע מרגע שהחברה נפתחה יש לשלם אגרה שנתית קבועה. הסיבה לכך מתחלקת לשניים: 1. רשם החברות היא יחידה אשר מספקת שירותים שונים לחברות – הליך הרישום עצמו, מעקב אחר פרטי החברות הרשומות ובעלי המניות שלהם וכן שירותים נוספים כגון העברת מניות, הקצאת מניות דו"חות שנתיים וכו'. כל השירותים הניתנים ע"י רשם החברות מצריכים מערך טכנולוגי ואנושי על מנת לספק את השירותים הללו ולצורך כך אנשים המעוניינים לרשום חברה צריכים לשלם עבור השירותים הללו. 2. תשלום אגרת הפתיחה והאגרה השנתית נועדו להוות "חסם" בפני אנשים על מנת שלא יפתחו חברות סרק.

מדוע יש להירשם לפני תחילת שנת 2021?

האגרה שיש לשלם לרשם החברות הינה אגרה שנתית (קלנדרית), משמע, היא רלוונטית רק עבור השנה בה היא שולמה. כלומר, אם פתחתם את החברה בנובמבר/דצמבר 2021 תאלצו לשלם אגרת פתיחה בגובה של 2167 ש"ח (בהנחה וביצעתם את ההליך אונליין) ובשנת 2022 תאלצו לשלם אגרה שנתית נוספת בגובה של 1,511 ש"ח נוספים (המחיר הסופי יתפרסם בתחילת 2022).

על מנת להימנע מתשלום אגרה נוספת ושתוכלו לחסוך בעלויות הקמת החברה אנו ממליצים לציבור לקוחותינו להירשם כבר במהלך דצמבר לאתר Ettorney לשירות רישום חברה בע"מ וכך נדאג שכל המסמכים לצורך רישום החברה שלכם יהיו מוכנים וחתומים ע"י עורך דין לצורך הגשתם לרשם החברות. את האגרה תשלמו רק ב-1.1.22 באתר התשלומים הממשלתי (החברה תדאג לשלוח לכם מייל עם קישור ותזכורת לתשלום האגרה).

לאחר שכל המסמכים של החברה שלכם מוכנים – חתומים על ידכם וע"י עורך דין ולאחר ששילמתם את אגרת פתיחת החברה ב-1.1.21, נדאג ב- Ettorney לשלוח את החברה שלכם לרישום אונליין באתר רשם החברות זאת על מנת שהחברה שלכם תהיה בין הראשונות להירשם בישראל.

התחל ברישום חברה

מדוע עליי לדאוג להכנת המסמכים לפני תחילת השנה החדשה?

צאו מנקודת הנחה שכולם, כמוכם, מעוניינים לחסוך תשלום אגרה נוספת לרשם החברות ומשכך כולם ממתינים לרישום החברה שלהם לתחילת השנה הקלנדרית. ע"י הכנת כל המסמכים וחתימה עליהם מראש, מאפשרת לכם ב-1.1.22 בבוקר לשלם את האגרה אונליין, ול-Ettorney מיד לאחר מכן לשלוח את החברה לרישום. ככל שתקדימו להכין את המסמכים כך החברה שלכם תהיה בקדימות לרישום לפני שאר החברות.

איך עובד שירות רישום החברה אונליין?

בעולם בו אנו חיים, ניתן כמעט לבצע כל פעולה אונליין באינטרנט – גם רישום חברה אונליין. כל שעליכם לעשות הוא להיכנס לאתר, למלא את פרטיכם האישיים (זה לוקח 5 דק' בלבד!), לשלם עבור השירות ועורכי דין מהשורה הראשונה מבצעים את הכל היתר עבורכם. לא נדרש מכם למלא טפסים, לא נדרש מכם לעשות שום דבר נוסף. מלבד רישום החברה, ניתן לבצע אונליין גם פתיחת חשבון בנק, פתיחת תיקים ברשויות (מס הכנסה/מע"מ/ביטוח לאומי) ואפילו שתמתין לכם חותמת חברה עם שם החברה החדשה שלכם ומספר ח.פ.

מה כולל הליך רישום חברה אונליין?

כפי שכבר ציינו, כיום ניתן לבצע רישום חברה אונליין. בין הטפסים שצריך למלא ולשלוח לרשם החברות ניתן למצוא – תקנון החברה, הצהרת בעלי מניות, הצהרת דירקטורים ראשונים, טופס עם שמות החברה (3 שמות אופציונאליים לרישום). לאחר הכנת ומילוי הטפסים, נדרש לבצע אימות חתימה על המסמכים ע"י עורך דין. לצורך אימות החתימה, נדרש מכם לתאם פגישה קצרה של 5 דק' לצורך זיהוי וחתימה. לאחר שכל הטפסים חתומים, הם נשלחים אונליין לרשם החברות ותוך ממוצע של 2.5 ימי עסקים – החברה שלכם תירשם. תקבלו מייל מסודר עם תקנון, תעודת התאגדות ומספר ח.פ. חתומים ומאושרים ע"י רשם החברות. לאחר שהחברה רשומה ברשם החברות, נותר לכם לפתוח חשבון בנק ותיקים ברשויות, שכאמור גם אותם ניתן לבצע אונליין.

עם מי לבצע רישום חברה אונליין?

Ettorney, היא הפלטפורמה הראשונה והגדולה בישראל לרישום חברות אונליין. החברה הוקמה ב-2015 ובמהלך השנים נרשמו באמצעותה אלפי חברות בישראל. אנו ממליצים בחום להיכנס לעמוד המוצר ולראות בעצמכם פידבקים וביקורות מהלקוחות שלנו לאורך השנים שמדברים בעד עצמם. מאחלים לכם רישום מהיר, קל וללא בירוקרטיה וכמובן שנת 2021 מוצלחת ביזמות ובעסקים.

התחל ברישום חברה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    טופס הגשת מסמכים לרישום חברה

    החלטתם להיות יזמים ולצורך זה נחוצה פתיחת חברה בישראל. יש לכם רעיון נהדר ואתם יודעים בדיוק מה אתם רוצים לעשות עם החברה שלכם. בהנחה שכבר קיבלתם ייעוץ עסקי מה לעשות ואיך להתייחס לתכנית עבודה שנתית, כל שנותר לכם כעת הוא לעסוק בטופסולוגיה שכרוכה בהקמת חברה כחוק, ולפי כל כללי רשם החברות. זה חשוב, לא רק בשביל המדינה ורשויות המס, למעשה, זה חשוב גם בשבילכם...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר09 ביוני, 2019

    מסמכים להקמת חברה בע"מ ב2021

    בדרך לאקזיט יש לעבור לא מעט מכשולים. אין ספק כי הקמת חברה מהווה אלטרנטיבה לא רעה בכלל עבור אנשים שלא חולמים לעבוד כשכירים, אך יש כמה תחנות חשובות בדרך. בשעה טובה ומוצלחת החלטתם להקים חברה, אתם בעיצומו של בניית המוצר והתאמה שלו לשוק ועובדים במרץ על בניית התוכנית הפיננסית והגעה לכל ה-milestones. כעת הגעתם לשלב של רישום המיזם שלכם כחוק ברשויות. הפרוצדורה של הקמת...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר08 באוקטובר, 2020
    Skip to content