איך מבצעים איתור סימן מסחר אונליין?

עו"ד רון הדר12 בפברואר, 2020

סימן מסחר הוא הסימן שבו משתמשת חברה על מנת ליצור אסוציאציה חיובית בקרב לקוחות, כך שבפעם הבאה שהם יראו את הסימן, הם ידעו לקשר את הסימן לחברה. הסימן יכול להיות מורכב מצורות, אותיות ומספרים, והוא נועד לבדל את החברה ממתחריה. אם חברה מסוימת מעוניינת לרשום בעלות על סימן מסחרי מסוים, עליה לבצע רישום סימן מסחר. רק כך היא תוכל להיות בעלים שלו ולמנוע ממתחרים או גורמים זרים מלבצע שימוש בסימן המסחר שלה.

דרוש סימן מסחר

בימינו קיימים סימני מסחר רבים ומגוונים. מכיוון שלא תמיד ניתן "להמציא את הגלגל" בתחום העיצובי, כל חברה בטרם תגיש בקשה לרישום סימן מסחר, כדאי שתבצע חיפוש סימן מסחר על מנת לוודא שהסימן המסחרי שברצונה לרשום אינו דומה לסימן מסחרי של חברה אחרת או לסימן מסחרי שהוגשה כבר בקשת רישום שלו ועדיין לא התקבלה תשובה בעניינו. הסיבה לכך הינה, שאם מתגלה דמיון בין סימן מסחר רשום לסימן מסחר חדש שמבקשים לרשום, עלול רשם סימני המסחר שלא לאשר את הבקשה לרישום סימן המסחר החדש ואז מדובר על הוצאות כספיות שירדו לטימיון.

תנו סימן

איתור סימן מסחר אינו פשוט כפי שנראה בתחילה. אם נשווה לרגע את חיפוש סימן המסחר לאיתור שם דומיין, נגלה כי איתורו של דומיין קיים קל יותר. מכיוון שהדומיין מורכב בעיקרו מאותיות בלבד, ניתן להקליד אותו בשורת החיפוש ולדעת באופן מידי אם הוא כבר קיים במאגר האינטרנט או לא. העניין עם סימן המסחר מורכב מעט יותר, שכן הוא כולל עיטורים וצורות גרפיות הנתונים לפרשנות. לפיכך, על מנת לוודא כי ניתן לרשום סימן מסחר חדש, יש צורך לפנות למשרד עורכי דין. עורכי דין מיומנים ומקצועיים מבצעים חיפוש מדוקדק, לפני שהם מציגים את התוצאה הסופית ללקוח.

התחל בחיפוש סימן מסחר

מחפשים סימן מסחר מבלי לצאת מהבית דרך האינטרנט

בעידן האינטרנט אפשר לבצע מגוון רחב של פעולות בלחיצת כפתור אחת: לערוך קניות לשבת, להזמין מתנה לחבר שחוגג יום הולדת ואפילו ללמוד מקצוע חדש. האינטרנט פתח בפנינו עולם ומלואו ובהקשר של רישום סימן מסחר הוא חוסך מאתנו את הצורך להתרוצץ בין משרדי עורכי דין. אז אחרי שעבדתם כל כך קשה על סימן המסחר שלכם והמעצב הגרפי שלכם עבד לילות כימים כדי לתקן את הקווים הסופיים של האות, מגיע לכם להתרשם משירות איתור סימן מסחר אונליין בכמה שלבים פשוטים:

  • אתם ממלאים שאלון היכרות שאורך 5 דקות בלבד ומצרפים את המסמך הכולל את סימון המסחר שלכם.
  • בשלב הבא אתם מבצעים תשלום ושולחים את הבקשה.
  • כעת הכדור עובר לידיהם של עורכי הדין. הם מבצעים חיפוש מדוקדק בכל המקורות העומדים לרשותם.
  • בסיום תהליך החיפוש תקבלו דוח מפורט ותוכלו לדעת אם סימן המסחר שלכם כבר קיים או לא ומה היא מידת הסבירות והסיכוי שסימן המסחר שלכם אכן יירשם.

להתכונן מראש לתוצאה שלילית

לא נעים לעבוד קשה על עיצוב סימן מסחר, לבצע סיעור מוחות, לגייס את כל המעצבים הטובים ביותר ולגלות בסופו של דבר שהסימן כבר תפוס. על מנת להקדים תרופה למכה, מומלץ להכין מראש 2-3 רעיונות לסימני מסחר. מומלץ כי עיצוב הסימנים יהיה שונה, שכן כך תוכלו להגדיל את הסיכויים לקבל היתר על סימן המסחר.

גם את הרישום מבצעים אונליין

כשם שביצעתם חיפוש סימן מסחר אונליין, כך אתם יכולים גם לבצע רישום סימן מסחר מקוון. לאחר שקיבלתם אור ירוק לצאת לדרך עם סימן המסחר החדש שלכם, עליכם למהר ולרשום אותו לפני שחברה אחרת תתפוס לכם את הרעיון. משום כך, כדאי לשלוח את הבקשה במהירות, על מנת שתוכלו לקבל תשובה סופית תוך 3-4 ימי עסקים.

כמה רישום סימן מסחר עולה?

רישום סימן מסחר כולל למעשה שני תשלומים – תשלום אגרת הרישום ותשלום שכר הטרחה של עורכי הדין. נכון להיום, גובה תשלום האגרה הוא 1,604 שקלים עבור סיווג של סימן מסחר אחד ו-1,205 שקלים נוספים עבור כל סיווג נוסף עבור אותו סימן מסחר. שכר הטרחה של עורכי הדין עולה כ-400 שקלים.

התחל בחיפוש סימן מסחר

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    השגות והתנגדויות לרישום סימן מסחר

    החלטתם להגיש בקשה לרישום סימן מסחר? נעזרתם בעו"ד לביצוע הליך הרישום? שילמתם את האגרות לרשם סימני המסחר? ביצעתם הליך רישום מהיר? מזל טוב! הדרך לסימן המסחר הרשום שלכם קרובה מתמיד. לפני שאתם דואגים למקום על הקיר לתלות את תעודת סימן המסחר שלכם, דעו לכם שיכולות לצוץ "הפתעות" בדרך. מהי השגה? - השגה הינה הליך חד צדדי בין מגיש הבקשה לרישום סימן מסחר אל מול הרשם לסימני...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר14 ביוני, 2018

    כמה עולה לרשום סימן מסחרי?

    כל בעל עסק מעוניין לשמור על זכויות היוצרים שלו, ולכן הוא משתמש בסימן מסחר כדי להגן על מוצריו. סימן מסחר הוא סימן שבו משתמש בעל העסק כדי לסמן את המוצרים והשירותים שאותם הוא מייצר. הסימן המסחרי יכול להתבטא בציור, איור, כיתוב או שילוב של כמה אלמנטים יחד. קיימים סימנים הרשומים כחוק ולצדם יופיע הסימן הזה - ® (R מלשון Registered). זהו סימן המסייע ללקוחות...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר02 באפריל, 2020
    Skip to content