בחירת עורך דין לפשיטת רגל כתוצאה ממשבר הקורונה

עו"ד רון הדר17 במאי, 2020

בחירת עורך דין לפשיטת רגל כתוצאה ממשבר הקורונהמשבר הקורונה שינה את השוק העולמי בכלל ואת המשק הישראלי בפרט: אחוזי האבטלה עלו משמעותית, עסקים וחברות נאלצו להיסגר או לכל הפחות לשנות את מתכונת העבודה שלהם ועצמאים רבים נדרשו לחשב מסלול מחדש.

בשל הקיפאון הזה בשוק רבים נדרשים לפתוח בהליכי פשיטת רגל. מדוע? הדבר נובע מבעיות תזרימיות והיעדר ההכנסות של עסקים שיצרו אצלם חובות או לחלופין מכך שאנשים פרטיים, שכירים, הוצאו לחל"ת או פוטרו, אבל החובות שלהם לנושים מסוגים שונים (שכר דירה, שמירה על ילדים וכו') ממשיכים להיערם. 

במדריך זה אספנו עבורכם את כל מה שצריך לדעת על בחירת עורך דין שיתמודד עם פשיטת רגל בקורונה.

החל בהליך פשיטת רגל אונליין

מדוע צריך עורך דין בהליכי חדלות פירעון?

הליכי חדלות פירעון הם תהליך משפטי ממושך שאורכו כ4 שנים. למען האמת, שירותיו של עורך דין בתהליך רלוונטיים כבר מהרגע הראשון: עורך הדין יכול להגיש בשם הלקוח בקשה לצו פתיחת הליכים ולמלא את כל המסמכים הנדרשים מול ההוצאה לפועל או הממונה על הליכי חדלות פירעון (תלוי בגובה החוב של החייב). אם משום מה הבקשה לא תאושר עורך הדין יהיה זה שיערער על כך וימלא את הבקשה מחדש עד לאישורה. 

לאחר שתהליך פשיטת הרגל (חדלות פירעון) ייפתח תחל תקופת הביניים. תקופה זו אורכת כשנה, ובמסגרתה החייב נדרש לעמוד בתנאי הצו לפתיחת הליכים. לפי סעיף 142 לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי, בתקופה זו חלות על החייב הגבלות שונות:

  • מגבלות על קבלה, החזקה או הארכה של דרכון ישראלי
  • עיכוב יציאה מהארץ
  • מגבלות על הקמת תאגיד חדש
  • מגבלות על שימוש בכרטיסי אשראי
  • הגדרה של החייב כלקוח מוגבל מיוחד

עורך הדין יכול לסייע לחייב להגיש בקשה להסרת מגבלה כזו או אחרת. בסוף התקופה יינתן לחייב צו שיקום כלכלי.

באופן עקרוני מומלץ להסתייע בעורך דין המתמחה בהליכי חדלות פירעון לאורך כל התהליך. עורך הדין יכול לתת ייעוץ, להסדיר עניינים בירוקרטיים וכן להיות אמון על מילוי המסמכים והתצהירים הרבים הנדרשים בהליך.

לשיחת ייעוץ חינם עם עו"ד מומחה לפשיטות רגל, הוצאה לפועל והליכי חדלות פירעון התקשר כעת לטלפון מספר – 0737695347 או פנה להליך פשיטת רגל.

בחירת עורך דין לפשיטת רגל (להליכי חדלות פירעון) – למה צריך לשים לב?

זריזות ויעילות הן שם המשחק – הגשה מקוונת של פתיחת הליכים

מלבד ההשפעה העצומה על עצמאים, שכירים ובעלי עסקים, הקורונה נתנה את אותותיה גם בגופים המדינתיים. כיום יש לא מעט עומס על הממונה על הליכי חדלות פירעון ולשכות ההוצאה לפועל, שהם הגופים המטפלים בבקשה לחדלות פירעון. לכן כדאי לפנות לעורך דין מנוסה בהליכי פשיטות רגל שיגיש את הבקשה לקבלת צו פתיחת הליכים (בקשה לפשיטת רגל) בהקדם האפשרי. כיום עורכי דין יכולים לעשות זאת באופן מקוון, והאישור אמור להתקבל בתוך 30 ימים.

המטרה: סגירת חובות

כאשר בוחרים עורך דין שילווה אתכם בתהליך חדלות הפירעון, חשוב לתאם ציפיות כבר מהפגישה הראשונה. ככלל, מטרתם של הליכי חדלות פירעון צריכה להיות שיקום מצבו הכלכלי של החייב, כך שבסופו של דבר הוא יוכל להחזיר את חובותיו בהתאם ליכולותיו הכספיות. 

לכן כדאי לבחור עורך דין להסדר חובות. מדובר בהסכם שנערך בין החייב לבין הנושים שלו. בליווי עורך הדין הצדדים ידונו מחדש בחובות של החייב ובאופן שבו הוא יחזיר את הכסף. במרבית הפעמים, במסגרת הסדר חובות הצדדים יסכימו על צמצום ההחזר של החייב לנושה, או לחלופין על דרכים שונות שיבטיחו את החזרת החוב בעתיד. למשל דחיית מועד הפירעון של החוב. 

היתרון של עורך דין בעל הבנה בהסדר חובות הוא שביכולתו להפוך את התהליך לנעים יותר ובעל אופי הסכמי. כלומר, הצעדים לשינוי החוב ייעשו בלי כפייה על החייב, אלא לאחר מו"מ שיביא לתוצאה הטובה ביותר בעבור שני הצדדים.

משרד גדול או משרד בוטיק?

בשוק עריכת הדין ניתן למצוא המון סוגי משרדים: ממשרדים גדולים המייצגים חברות ענק בישראל ועד למשרדים קטנים שמופעלים על ידי עורכי דין בודדים. נראה שכדאי להתאים את המצב שלכם לסוג המשרד או עורך הדין שתשכרו את שירותיו: אם מדובר בהליך מסובך, יכול להיות שכדאי להשתמש בשירותיו של משרד גדול ומנוסה. אם מדובר בהליך שכיח יחסית או לחלופין בהליך רגיש מאוד אפשר להיעזר במשרד בוטיקי וקטן יותר בעל אופי אישי.

החל בהליך פשיטת רגל אונליין

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    הליך פשיטת רגל בזמן משבר הקורונה

    מגפת הקורונה גרמה למשבר כלכלי ברחבי העולם. במדינות רבות הוטלו מגבלות על תנועה והתקהלות, מה שהוביל לסגירת עסקים כמו מסעדות, חנויות, מלונות ועוד. רבים ספגו מכה כלכלית קשה, ויש מי שנאלצים לפנות להליך פשיטת רגל בזמן משבר הקורונה. לצורך כך ריכזנו עבורכם כל מה שצריך לדעת על הליך פשיטת רגל, במיוחד בימים כאלה. פשיטת רגל - כל השלבים מא' ועד ת' שלב ראשון –...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר19 באפריל, 2020

    טיפים לסגירת עסק בעקבות משבר הקורונה

    הישרדות עסקית בימי קורונה – מתרגלים למציאות חדשה מגפת הקורונה טלטלה את השוק העולמי והציבה בפני חברות ובעלי עסקים מציאות כלכלית חדשה: חנויות, נותני שירותים ובעלי עסקים נאלצו להפסיק את פעילותם או לצמצמה באופן משמעותי. חשוב לזכור שהמשק הישראלי והשוק הבינלאומי כבר ידעו משברים כלכליים, דוגמת משבר הסאב פריים של 2008. גם אז עצמאיים ובעלי עסקים קטנים וגדולים נתקלו בחוסר וודאות ובלחץ יום יומי,...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר12 באפריל, 2020
    Skip to content