בחירת רואה חשבון לחברה בע"מ? צ'ק ליסט לדברים החשובים

עו"ד רון הדר04 במאי, 2020

בחירת רואה חשבון לחברה בעמאין ספק שלפעילותה התקינה של חברה בע"מ נדרש ליווי רציף של רואה חשבון לחברה. עולה השאלה איך בוחרים את רואה החשבון באופן המתאים ביותר לצרכי החברה ולמה חשוב לשים לב. ערכנו עבורכם צ'קליסט לדברים החשובים.

עלות הנהלת חשבונות לחברה בע"מ ומחיר שירותי הרו"ח

אחד הדברים שחשוב לבדוק בעת בחירת רואה חשבון לחברה בע"מ הוא כמה השירותים שלו יעלו. עלות השירותים מושפעת ממספר דברים:

  • כמות העבודה – כל עסקה שבוצעה בעסק היא זמן עבודה נוסף עבור רואה החשבון. לכן מספר העסקאות או הפעולות המסחריות הקורות בעסק הן פרמטר מרכזי בקביעת העלות
  • תחזוקה של נכסים קבועים שנמצאים בבעלות החברה
  • מספר העובדים בחברה ומספר הספקים עימם החברה עובדת
  • השקעות שהחברה מבצעת
  • האם החברה מחזיקה ברכבים בעבור העובדים או לצורך העבודה עצמה

כאשר בוחרים רואה חשבון יש להביא לידיעתו את כלל המאפיינים הנ"ל ובאמצעות זאת לקבוע את התמחיר הנכון ביותר בעבור החברה.

שירותי משרד בוטיק או משרד רו"ח גדול?

לשתי האפשרויות יש יתרונות ברורים, ומובן שכדאי להתאים את אופי המשרד המלווה לאופי החברה ובעיקר לגודלה. אם מדובר בחברה קטנה, הרי שנהלה חשבונות לחברה תהיה מסורבלת פחות, ויש מקום בה מקום ליחס אישי שאפשר לקבל ממשרד בוטיקי.

בחברה גדולה, לעומת זאת, ההסכם למתן שירותי הנהלת חשבונות יהיה מסועף ומורכב בהרבה: כאשר מדובר על עסק שפועל במימון רחב, שמערב גורמים בינלאומיים רבים ומתאפיין בתנועות רבות בחשבון כדאי להסתייע בשירותים של משרד גדול. מלבד ניסיון, למשרדים גדולים יש כוח אדם ואמצעים שיכולים לתמוך בפעילותה של החברה.

המלצות וסקר שוק

הטיפ הזה רלוונטי לקשרים עסקיים רבים במהלך חיי החברה: לפני שבוחרים רואה חשבון שילווה את פעילות החברה וייחשף לפרטים הרגישים ביותר שלה, כדאי למצוא המלצות על רואה החשבון האופציונלי ולדבר עם לקוחות קודמים. בנוסף, כדאי לבחון דברים כמו הוותק של רואה החשבון או המשרד, הניסיון (האם יש למשרד ניסיון רלוונטי בתחום שבו אתם עוסקים? אם כן, מובן שרואה החשבון רלוונטי יותר עבורכם).

התנהלות טכנולוגית

כיום, בעולם של ריבוי נתונים ועבודה יומיומית במרחב הדיגיטלי (קשר עם לקוחות, ספקים, הזמנות ציוד מקוונות ועוד), בדקו האם רואה החשבון מספק תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט. תוכנה כזו תאפשר ניהול אקטיבי של כלל העניינים החשבונאיים של העסק. יש לכך יתרונות מובהקים גם באיסוף החומר בהצגתו (דבר שיכול לסייע לחברה למשל בהיבטי מס ועריכת דו"חות שנתיים), וגם בשליפת הנתונים.

חברות סטארט-אפ? עבדו אם רואה חשבון מומחה

אם אתם מחפשים רואה חשבון לצורך ליווי חברת הזנק, בדקו מראש האם המשרד שאליו פניתם מעניק שירותי הנהלת חשבונות לסטארט אפ. רואי חשבון בתחום מכירים את המהירות והאינטנסיביות שבה חברות הסטארט-אפ עובדות (ומגיבים בהתאם), מפעליים מערכות כספים שמספקות דו"חות בזמן אמת ויודעים להכין תוכניות ודיווחים לגורמים בינלאומיים שונים, לפי הדרישות הבינלאומיות. 

כימיה ומערכת יחסים בין-אישית

אולי זה נדמה כמו דבר מובן מאליו, אולם רבים מפספסים את העובדה שרואה החשבון הוא אדם שהחברה תהיה איתו בקשר רציף, לפעמים אפילו יומיומי. לכן, מומלץ לבחור רואה חשבון שהאינטראקציה איתו נעימה, שנתפס בעיניכם כאדם אמין ונוח לעבודה.

באילו היבטים של החברה רואה החשבון יכול לתת שירות וסיוע?

  • אחריות על ספרי החברה והמאזן הכספי שלה
  • הכנת משכורות לעובדים
  • הגשת דו"חות כספיים וביקורת עליהם  
  • ניהול חשבונות שוטף
  • ביקורת פנים
  • ועוד…

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    עלות הנהלת חשבונות לחברה בע"מ

    הקמת חברה בע”מ מחייבת התייחסות שונה בכל הנוגע לנושא של הנהלת חשבונות. לפי חוק החברות 1999, סעיף 172 א, נקבע כי חברה בע”מ דרש לערוך אחת לשנה דוחות כספיים אשר יכללו את המאזן לסיום השנה וכן דוח הכולל רווח והפסד לתקופה של שנה אשר הסתיימה בסוף חודש דצמבר. עוד יצויין כי סעיף 154 לחוק החברות קובע כי על החברה למנות רואה חשבון לחברה בע”מ...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר31 במרץ, 2019

    פתרונות להנהלת חשבונות לחברה חדשה – כל מה שצריך לדעת!

    פתרונות להנהלת חשבונות לחברה חדשה הוא מושג שמטרתו לייעל את הנהלת החשבונות בכל עסק, ארגון, מפעל או חברה. למנהל החשבונות יש תפקיד חשוב ומרכזי בעסק. מלבד הדיווח החודשי או השנתי לרשויות המס, מנהל החשבונות יוכל לתת לבעל העסק בכל רגע נתון את תמונת המצב הפיננסית של בית העסק, לדעת האם העסק מתנהל נכון, האם ההכנסות עולות על ההוצאות, ואם יש ליקויים בהתנהלות העסק איך...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר27 באוקטובר, 2016
    Skip to content