הגשת בקשות רישום סימני מסחר אונליין – כל השלבים

עו"ד רון הדר13 בינואר, 2019

הגשת בקשות רישום סימני מסחר אונלייןסימן מסחר הוא סימן חזותי כלשהו שנועד לייצג מותג של עסק. הסימן יכול להיות מורכב מספרות, איורים, כיתובים וכדומה. חברות רבות מעוניינות ברישום סימן משלהן, היות שהוא מבדיל אותן מחברות אחרות. כמו כן, סימן מסחר ייחודי מונע בלבול בקרב הלקוחות, וכך הם יכולים לזהות את המוצר של החברה באופן מידי.

רישום סימן מסחר שלב אחר שלב

רישום סימני מסחר אינו פשוט, ומי שמעוניין בו צריך לעבור כמה שלבים.

השלב הראשון: החיפוש

בשלב הראשוני הזה יש לעצב את הסימן הרצוי. אבל לפני שאתם קוראים למעצב הגרפי ומכנסים ישיבה גדולה לצורך סיעור מוחות והעלאת רעיונות לסימן המסחר, חשוב לבצע חיפוש סימן מסחר, וזאת כדי לוודא כי אין לסימן המסחר הפוטנציאלי שלכם אחים תאומים. זכרו כי אם נמצא דמיון רב בין סימן המסחר שלכם לזה של חברה אחרת, הוא עלול להיפסל. ניתן להיכנס אל מאגר סימני המסחר המציג את הסימנים הקיימים היום. מעבר לכך, מומלץ להכין מראש כמה וריאציות של סימן המסחר שלכם, כך שאם אחד מהם ייפסל תוכלו להגיש סימן מסחר אחר.

התחל ברישום סימן מסחר

השלב השני: הגשת הבקשה

כשיש בידכם סימן מסחר פוטנציאלי (או כמה סימני מסחר), עליכם להגיש את הבקשה לצורך הגנת סימן המסחר והרישום שלו בפנקס סימני המסחר של ישראל או כל מדינה אחרת. יש למלא טופס בקשה ייעודי לסימני המסחר ולצרף את כל האישורים הדרושים. כמו כן, חשוב לשים לב לכך שהגשת הבקשה כרוכה בתשלום אגרת רישום סימן מסחר בגובה של 1,604 (נכון ל-2018) עבור כל סיווג. את הבקשה ניתן להגיש עבור סימן מסחר אחד בלבד, אך עבור כמה שירותים ומוצרים, כלומר, ניתן בבקשה אחת לסווג את סימן המסחר תחת כמה שירותים (גובה האגרה יהיה בהתאם למספר הסיווגים תחתם תרצו לרשום את סימן המסחר).

השלב השלישי: בוחנים את הסימן

לאחר שאתם מגישים את כל המסמכים, בודק הרשם את סימן המסחר שלכם. תהליך זה עשוי לקחת כמה חודשים, ובמהלכם בוחנים את כל סימני המסחר ובודקים אם אין סימנים זהים. אם הבקשה שלכם תקבל סירוב, תצטרכו להגיש  תגובה להשגה של רשם סימני המסחר לגבי הבקשה שלכן או לחילופים יהיה עליכם להגיש בקשה נוספת עבור סימן מסחר אחר.

השלב הרביעי: פרסום

אם הבקשה שלכם אושרה ע"י רשם סימני המסחר, ההודעה על דבר סימן המסחר החדש מתפרסמת ברשומות.. בדרך זו ניתן להגיש התנגדות במקרה שבו יש מתנגדים לבקשה שלכם. אם בתקופה זו לא הוגשה ההתנגדות, הסימן יעבור אישור – בחלק מהמדינות אין תוקף לסימן המסחר והאישור אינו מוגבל בזמן, ואילו במדינות אחרות חשוב לשים לב לתוקף שניתן לחברה עבור הסימן.

השלב החמישי: הסימן יוצא לדרך

בסיומו של התהליך הארוך יש לכם סימן מסחר רשום. כעת הוא עומד לרשותכם, אך חשוב לספק לו את כל ההגנה הדרושה. לא אחת קמים מתחרים אשר מנסים להעתיק את סימן המסחר על מנת ליצור בלבול בקרב הציבור. לפיכך, חשוב לעקוב אחריהם ובעת הצורך להיעזר בשירותיו של  עורך דין המתמחה בסימני מסחר.

רושמים את סימן המסחר באינטרנט

בעידן האינטרנט כדאי לבצע רישום סימן מסחר אונליין. כך תוכלו לחסוך לעצמכם התרוצצויות רבות ולהגיש את סימן המסחר ללא בעיות. אז איך עושים זאת? תחילה, ממלאים פרטים ראשוניים לגבי סימן המסחר שלכם וכן פרטים אישיים שלכם (ניתן ורצוי לצרף את סימן המסחר אותו אתם מעוניינים לרשום). אנשי המקצוע מבצעים חיפוש על מנת לבדוק אם אין סימן מסחר דומה. בסיום החיפוש תקבלו דו"ח מפורט על כל הממצאים. אם נמצא שסימן המסחר תקין ואינו דומה לאף סימן אחר, ממשיכים בתהליך. עורכי דין מיומנים מכינים עבורכם את כל המסמכים הדרושים, חותמים עליהם ושולחים לרשם המסחר. ניתן אף לבצע רישום סימן מסחר בהליך מהיר, כך שניתן לקבל תשובה תוך כ-4 חודשים בלבד, מבלי להמתין במשך כשנה או יותר.

התחל ברישום סימן מסחר

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    הגשת סימן מסחר אונליין – למה כדאי לעשות את זה עם עו"ד?

    לפי פקודת סימני המסחר, התשל”ב אשר נחקקה בשנת 1972 סימן מסחר מוגדר כאותיות, ספרות, מילים או דמויות בשני מימדים או שלושה. סימן מסחר הינה מתן אפשרות לקהל לזהות את מקור המוצרים הכוללים את הסימן וכך לאתר עסקים שונים. מה כולל הליך רישום סימן מסחר במטרה ליהנות ממהגנה על פקודת סימני המסחר קיימת חשיבות עליונה לביצוע רישום סימן מסחר אצל רשם סימני המסחר אשר מקומו...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר20 במאי, 2019

    הגנה על שם מסחר, רישום סימן מסחר

    סימן מסחר הוא מעין הגנה על שם, דמות, צליל או צבע כלשהוא שקשורים למוצר, סחורה, שירות או רעיון של בעליו. לא מדובר רק על לוגו מוכר, ובמקרים רבים אפשר להחשיב כל גורם ייחודי של המוצר שיסייע לצרכן לזהות אותו בין שלל המתחרים והמוצרים שקיימים בשוק. ניתן להחשיב סימן מסחר גם כצורת כיתוב, פונט מסוים, אות אחת בודדת וגם דמויות שמזוהות עם מוצר מסוים. חברות...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר03 ביוני, 2018
    Skip to content