טיפים לניהול עוסק מורשה 2020

עו"ד רון הדר28 בינואר, 2020

טיפים לניהול עוסק מורשה 2019להיות שכיר או לא להיות שכיר? זו השאלה.

שאלה זו צצה במוחם של אנשים רבים אשר תוהים האם עליהם להמשיך בדרך "הבטוחה" של להיות שכיר ולקבל משכורת קבועה בכל חודש או שמא כדאי להם לצאת לדרך עצמאית.

פתיחת עסק והסדרתו מול רשויות המדינה היא בגדר חובה על פי החוק במדינת ישראל ומי שלא יפעל בהתאם להוראות החוק צפוי לעונשים. קיימות מספר "שיטות" לעקוף את החוק, בניהן, הוצאת חשבוניות עבור פעילותכם באמצעות עסק אחר. רשויות המס רואות בעין לא יפה שיטה זו מאחר והן מעוניינות שכל עסק ידווח עבור פעילותו שלו. כמובן שקיימות דרכים נוספות חוקיות להסדרת פעילות עסקית, אך במאמר זה נתמקד בפתיחת עוסק מורשה.

במדינת ישראל קיימות מספר צורות בהן ניתן להסדיר פעילות עסקית בצורה עצמאית, כאשר המרכזיות שבהן הינן: בעלים (לבד או במשותף) של חברה בע"מ, עוסק מורשה או עוסק פטור. במאמר זה נתרכז בהסדרת פעילות עסקית במסגרת עוסק מורשה.

ההחלטה האם לפתוח חברה בע"מ או לחילופין עוסק פטור/מורשה תלויה במספר גורמים בניהם: היקף ההכנסות של העסק, הרצון להבחין בין העסק לבין הבעלים שלו, סוגיה של יוקרה ועוד. קיימת הבחנה ברורה בין עוסק מורשה מול חברה בע"מ כאשר השוני המרכזי הוא האבחנה בין העסק לבין הבעלים. בעוד שבעוסק מורשה רואים את בעל העסק והעסק עצמו כישות משפטית אחת, הרי שבחברה בע"מ קיימת אבחנה מאד ברורה בין החברה לבין בעלי המניות שלה. נתון זה חשוב מאד שכן אם בחרתם להסדיר את פעילותכם העסקית בחברה בע"מ והיא נקלעת לקשיים, הרי שייראו את חובות החברה כחובות של החברה בלבד ולא שלכם בעלי המניות בה. בניגוד לאמור, כאשר עוסק מורשה נקלע לקשיים, הרי שייראו את בעליו כמי שאחראי על חובות העסק – בין אם מדובר בחובות כספיים ובין אם מדובר בחבות משפטית כזו או אחרת.

התחל בפתיחת עוסק מורשה

רשימת טיפים לניהול עוסק מורשה ב2020:

1. פתיחת עוסק מורשה מתבצעת תחילה ע"י פתיחת תיקים ברשויות

מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי כאשר ניתן לבצע זאת באמצעות רואה חשבון או לחילופין באופן עצמאי. לאחר פתיחת העוסק מורשה תקבלו לידכם תעודת עוסק מורשה אותה תוכלו לתלות בגאון במשרדכם או בעסק. בסיום תהליך פתיחת עוסק מורשה, יוכלו הלקוחות הקיימים שלכם ואף לקוחות פוטנציאליים עתידיים, לבצע בדיקת עוסק מורשה באתר רשות המיסים ולאתר את העסק שלכם, פרטיו, מספרכם ועוד.

2. ניהול עוסק מורשה

רוב העסקים בתחילת דרכם הינם "One man show", כלומר, הכל תלוי על הכתפיים שלכם. ייצור, שיווק, ניהול העסק, לקוחות, ספקים, משכורות (במידה וישנם עובדים) דיווחים לרשויות וכו'. על מנת שהעסק שלכם יצליח וישגשג עליכם לטפל ולנהל גם בצדדים הפחות אטרקטיביים כגון: פיקוח וניהול הצד המשפטי והכלכלי/חשבונאי של העסק.

ניהול ופיקוח הצד הכלכלי/חשבונאי של העסק היא אבן יסוד להצלחתו. מרבית העצמאיים אינם בקיאים בחובות הדיווח של עסקים לרשויות השונות, כמו כן, הם לרוב אינם מצליחים להבין האם העסק שלהם ריווחי. על כן, אנו ממליצים בחום שכאשר אדם מחליט להפוך לעצמאי, עליו להיעזר בשירותיו של רואה חשבון לעוסק מורשה.

3. רואה החשבון שלכם יהיה אחראי על כל הפן החשבונאי של העסק

דו"חות רווח והפסד, דיווחים לרשויות המס, ביטוח לאומי, הצהרות הון (במידה ותידרשו להם) ועוד. יש להבחין בין רואה חשבון למנהל חשבונות. מנהל חשבונות אחראי על רישום כל הפעולות החשבוניות בעסק שלכם, משכורות וכו', ואילו רואה חשבון אחראי בין היתר על הדיווח לרשויות המס.

לסיכום, באם החלטתם לפתוח עוסק מורשה, על אף שניתן לעשות זאת באופן עצמאי, אנו ממליצים בחום להיעזר באנשי מקצוע לצורך פתיחת התיקים ברשויות כמו גם בניהולו השוטף של העסק בפן החשבונאי/כלכלי.

התחל בפתיחת עוסק מורשה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    איך מבצעים פתיחת תיק במס הכנסה לעוסק מורשה

    פתיחת תיק במס הכנסה לעוסק מורשה נחשבת לצעד משמעותי ביותר. ההגדרה כעוסק מורשה מעידה על הכוונה של בעל העסק לפתח את העסק ולהגדיל את מחזור העסקאות. סטטוס זה מתאים בעיקר לבעלי עסקים קטנים עד בינוניים אשר להם מחזור שנתי אשר היקפו גבוה ממאה אלף שקלים בשנה. עוסק מורשה מחוייב על פתיחת תיק במס הכנסה וכן רשויות המע"מ וביטוח לאומי. מה כולל פתיחת תיק במע"מ...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר14 באוקטובר, 2020

    כמה עולה הנהלת חשבונות לעוסק מורשה?

    כל עוסק מורשה זקוק לשירותי הנהלת חשבונות מקצועיים. ניהול החשבונות כולל חישובים רבים כמו ההוצאות השוטפות של החברה, משכורות עובדים, הוצאת חשבוניות ללקוחות, דו"ח רווח והפסד ודוחות שנתיים בסוף שנת המס. בנוסף לשירותי הנהלת חשבונות לעוסק מורשה באופן שוטף, מומלץ גם לקבל ייעוץ מקצועי בתכנון מס על מנת להפחית את המיסים שתשלמו ככל שניתן במסגרת החוק. בעל העסק עסוק במרבית הזמן בטיפול בקידום העסק...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר16 באוקטובר, 2019
    Skip to content