יתרונות בבקשה מקוונת לצו ירושה

עו"ד רון הדר27 בפברואר, 2018

יתרונות בבקשה מקוונת לצו ירושהכאשר אדם מגיע לגיל מתקדם בחייו, מומלץ מאד כי יכתוב צוואה. צוואה נועדה להסדיר את אופן חלוקת רכושו של כותב הצוואה בין יורשיו, וזאת על מנת למנוע חיכוכים ומריבות בין היורשים ובעיקר כי הרכוש יחולק על פה רצונו של כותב הצוואה. על מנת להוציא את הצוואה מהכוח אל הפועל, כאשר המוריש נפטר, על יורשיו להגיש לרשם הירושות בקשה לצו קיום צוואה. במקרים בהם אדם נפטר ולא ערך צוואה, הרי שעל יורשיו להגיש בקשה לצו ירושה על מנת לרשת את רכושו ונכסיו.

מהי בקשה לצו ירושה?

בקשה זו נועדה להסדיר את אופן חלוקת הנכסים והכספים של המנוח על פי חוק, וזאת כאמור במצב שבו המנוח לא הסדיר  את אופן חלוקת נכסיו באמצעות צוואה. חשוב להדגיש שהבקשה והצו אינם עוסקים בפירוט נכסיו ורכושו של המנוח, אלא באופן חלוקתם בין יורשיו של המנוח על פי דין.

מגישים את הבקשה

הגשת בקשה לצו ירושה יכולה להתבצע בשתי דרכים. הדרך האחת היא להגיש את הבקשה באופן פיזי על ידי עורך דין באחת מ-5 לשכות הרשם לענייני ירושה הפזורות ברחבי הארץ (תל אביב, ירושלים, באר שבע, חיפה ונצרת) והדרך השנייה היא הגשה באופן מקוון דרך אתר האינטרנט של הרשם לענייני ירושה. אם החלטתם להגיש בקשה לירושה באופן בלתי מקוון, חשוב לצרף אליה כמה טפסים דוגמת שוברי תשלום, תעודת הפטירה המקורית של המוריש, תצהירי הסתלקות במקרה של יורשים המוותרים על חלקם בירושה, ייפוי כוח מצד עורך הדין וכדומה. כמו כן, הבקשה עצמה מוגשת אל הרשם לענייני ירושה או לבית הדין הרבני.

לא זזים מהבית – כל היתרונות בבקשה מקוונת אחת

כיום, ניתן להגיש בקשה לצו ירושה באופן מקוון (אונליין) ולחסוך את כל הבירוקרטיה, ההגעה הפיזית והעמידה בתורים. אם אינכם מעוניינים לקחת יום חופש מהעבודה לצורך הטיפול בבקשה, הכינו את העכבר והמקלדת שבבית ופנו לכם מספר דק' בלבד לצורך הטיפול בהליך. הגשת הבקשה באמצעות אתר האינטרנט אינה חוסכת רק זמן, אלא גם כסף (תשלום אגרות מופחת) ומגדילה את הסיכויים לקבל גישה לכספים ולרכוש שלכם ללא עיכובים מיותרים.

מומלץ לבצע את הגשת הבקשה אונליין בעזרתו של עורך דין מקצועי ולקבל ממנו הנחייה בכל שלבי הטיפול בהליך כאשר מכם "נדרש" מינימום מאמץ והשקעה.

כמו כן, כפי שפורט לעיל, הגשת הבקשה באופן מקוון, מזכה את מגיש הבקשה בהנחה של 15% בגין תשלום האגרה.

התחל בבקשה לצו ירושה

מי רשאי להגיש את הבקשה המקוונת

קיימים מספר תנאי סף על מנת שתוכלו להגיש את הבקשה לצו ירושה באופן מקוון (אונליין) ובניהם:

  • למוריש יש צאצאים או בן/בת זוג.
  • למוריש יש צאצאים בלבד.
  • למוריש יש בן/בת זוג בלבד והוריו עדיין חיים.
  • למוריש אין צאצאים או בת זוג, אך הוריו חיים.

על כל פנים, מומלץ להתייעץ עם עורך דין מקצועי לגבי בקשת צו ירושה באמצעות האינטרנט.

מה ההבדל בין צו ירושה לבין צו קיום צוואה?

בניגוד לצו הירושה המוגש בהיעדר צוואה שנכתבה על ידי המוריש בטרם פטירתו, הרי שבקשה לצו קיום צוואה תוגש באם קיימת צוואה כתובה אצל המוריש, אצל עורך דינו או באם הופקדה אצל הרשם לענייני ירושה. צו קיום צוואה עוסק באופן מדוקדק בחלוקת הרכוש בין היורשים. לרוב, בצוואה מפורטים נכסיו ורכושו של כותב הצוואה ואת אופן החלוקה המדויק של הרכוש בין יורשיו. בניגוד לבקשה לצו ירושה שיכול להגיש אותה כל אדם, הרי שבקשה לצו קיום צוואה יכולים להגיש רק מי שמנויים בצוואה עצמה (אין זה פוסל אפשרות שבה אדם שאינו כתוב בצוואה, יגיש התנגדות לבקשה שכן הוא יכול לטעון שהצוואה מזויפת או שנכתבה תחת השפעת לחץ וכו').

בוחרים את עורך הדין

חלוקת הירושה בין היורשים היא נושא רגיש וטעון. לא זו בלבד שיש צורך להתמודד עם האבל בעת לכתו של אדם קרוב ואהוב, אלא שלא פעם חלים סכסוכים על רקע חלוקת הירושה, סכסוכים אשר הולכים ומתגברים בייחוד אם המנוח לא השאיר צוואה מפורטת. משום כך, בבואכם להגיש את הבקשה כדי לקבל את חלקכם בנכסיו וברכוש של המנוח, חשוב לפנות לעורך דין מנוסה ומקצועי. גם אם אתם מגישים את הבקשה באופן מקוון, חשוב לוודא כי מי שמטפל בעבורכם בהגשת הבקשה הוא מקצועי ואמין. יחד עם זאת אין סיבה לשלם שכ"ט גבוה מידי עבור השירות, שכן הוא פרוצדוראלי ברובו.

התחל בבקשה לצו ירושה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    סניפי רשם לענייני ירושה בישראל

    הרשם לענייני ירושה הוא יחידה באגף האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים. תפקידו של הרשם לענייני ירושה הוא לטפל בכל הבקשות לצווי ירושה או לחילופין בקשות לצווי קיום צוואה המוגשות במדינת ישראל. הרשם לענייני ירושה עובד ביחד עם האפוטרופוס הכללי ובתי המשפט לענייני משפחה הפרוסים ברחבי הארץ, וזאת במקרים בהם הבקשות המוגשות אליו יותר "מורכבות" ונדרשות חוות דעת של האפוטרופוס הכללי או הכרעה בדין של ערכאה...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר09 במאי, 2020

    איך לחסוך שכר טרחה עורך דין צו ירושה?

    צו ירושה הוא צו שניתן ע"י רשם הירושות (או לחילופין ע"י בית המשפט לענייני משפחה במידה והתיק מתנהל בבית המשפט). תפקידו של הצו הוא להורות לגופים הנוגעים בדבר (טאבו, בנק, קרנות פנסיה וכו'), כי היורשים הם אלו שנכנסים בנעליו של המוריש והם הזכאים לכל הזכויות והחובות של האדם שנפטר. צו ירושה ניתן מכוח חוק הירושה שקובע כי אדם שלא הותיר לאחר לכתו צוואה, עזבונו...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר28 במאי, 2019
    Skip to content