כמה עולה עריכת צוואה?

עו"ד רון הדר14 בינואר, 2020

עלות עריכת צוואה

עודכן בינואר 2020

כפי שסקרנו בעבר את נושא הצוואות, צוואה הינה מסמך משפטי מחייב שאדם כותב (בין אם בעצמו ובין אם באמצעות עו"ד) ומנחה מה ייעשה ברכושו ובנכסיו לאחר מותו, מי הם יורשיו וכיצד תתבצע חלוקת הרכוש והנכסים אותם צבר במרוצת השנים. את עריכת הצוואה רצוי שיבצע עו"ד המתמחה בדיני ירושה, מאחר ועליה להיות מפורטת ככל הניתן ועליה לשקף בצורה ברורה את רצונותיו של המוריש. עריכת הצוואה היא השלב הראשון של תהליך כאשר בסופו, כאשר עורך הצוואה נפטר, מגישים יורשיו לרשם הירושות בקשה לצו קיום צוואה על מנת להוציא את הצוואה מהכוח אל הפועל.

יודגש כי אם אדם לא ערך צוואה, אין זה אומר שאין הוראות מדוייקות מה ייעשה ברכושו ונכסיו, אלא זה אומר שבמידה ואותו אדם נפטר, הרי יורשיו יגישו בקשה לצו ירושה מרשם הירושות ומשינתן צו הירושה, הרי שנכסיו של המוריש יחולקו בין יורשיו על פי הוראות חוק הירושה.

איך מבצעים עריכת צוואה אונליין?

בעידן הטכנולוגי של ימינו, ניתן לבצע עריכת צוואה אונליין וזאת מבלי לצאת מהבית כלל. היתרונות בכך ברורים: הליך פשוט שכן לא נדרש לתאם ולקיים פגישות ארוכות עם עו"ד אלא הכל נעשה דרך המחשב. המוריש מעביר את פרטיו האישיים ואת פרטי הנכסים והרכוש שברצונו להוריש, ועו"ד מהצד השני עורך את הצוואה בהתאם להוראותיו של הלקוח.

התחל בעריכת צוואה

במדינת ישראל, קיימים מספר סוגים של צוואות שניתן לערוך. כאמור, קיימת הצוואה "הבסיסית" בא אדם כותב ומורה מה יש לעשות עם רכושו ונכסיו לאחר מותו ומי הם היורשים שלו. יחד עם זאת, קיימים סוגים נוספים של צוואות בניהן:

  1. צוואה הדדית – מדובר על עריכת צוואה משותפת של בני זוג, כאשר מטרתה היא הורשת כל הרכוש והנכסים של בני הזוג, מבן זוג אחד לבן הזוג השני וזאת במקרה שאחד מבני הזוג נפטר בטרם פטירתו של בן הזוג השני. העיקרון המנחה בצוואה זו הוא עיקרון ההדדיות וההסתמכות. כאשר בני הזוג חתמו על צוואה משותפת ואחד מהם נפטר, לא יכול בן הזוג השני להתנער מהוראותיה של הצוואה.
  2. צוואה ביולוגית – צוואה זו ייחודית לעניין "מה" שמורישים. צוואה ביולוגית היא צוואה אשר אדם מורה לקרובים לי מה לעשות עם החומר הגנטי שלו, קרי, זרע, ביצית או עוברים וכו'.

עלות עריכת צוואה ב2020

לאחר שסקרנו באופן כללי ביותר את תחום עריכת הצוואות, נותר לדון בנושא העיקרי לשמו התכנסנו – עלות עריכת צוואה. כאמור, כפי שנזכר לעיל, אדם יכול לערוך צוואה בעצמו וגם צוואה כזו יהא לה תוקף משפטי לכל דבר ועניין. יחד עם זאת, אנו ממליצים על עריכת צוואה על ידי עורך דין וזאת משום שמדובר בנושא בעל רגישות גבוהה מאד ומדובר בסכומים כסף ונכסים של אדם שצבר במשך כל חייו ועל כן ראוי שמי שידאג לאופן העברת הנכסים ולכתיבת ההוראות וההנחיות מה יש לעשות עם אותם נכסים, יהיה בעל הידע והמקצועיות הגבוהה ביותר וזאת על מנת להגן על האינטרסים של המוריש וכמובן ידאג לניסוח נכון של הצוואה על מנת שתהיה ברורה ופשוטה לביצוע.

עלות עריכת צוואה "בסיסית" הינה 1500 ש"ח + מע"מ, כאשר ככל שהצוואה תהיה מורכבת יותר, "ייחודית" יותר וכזו שתדרוש ניסוח ועבודה רבה יותר, הרי שהמחיר ייעלה בהתאם. חשוב לציין כי עלות עריכת הצוואה נפרדת מעלות צו קיום הצוואה לאחר לכתו של המוריש שכן מדובר על הליך נפרד לחלוטין.

התחל בעריכת צוואה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    עלות עריכת צוואה באינטרנט

    צוואה הינה מסמך משפטי מחייב. את הצוואה עורך אדם, המכונה "המוריש", בה הוא כותב הוראות מה ייעשה ברכושו לאחר לכתו - איזה רכוש יחולק, כיצד יחולק ולמי יחולק. על מנת שלא תהיינה בעיות לאחר לכתו של המוריש, ותהיינה אי בהירויות בדבר אופן חלוקת הנכסים, על הצוואה להיות מפורטת, ברורה ובצורה כזו שהוראותיה לא יוכלו להתפרש לשתי פנים. צוואה צריכה להיות כתובה בצורה כזו שתשקף...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר28 בפברואר, 2020

    צוואה הדדית – שליטה אחרי המוות?

    במדינת ישראל, תחום דיני הירושה מוסדר בחוק הירושה, תשכ"ה - 1965. עד לא מזמן, החוק הבדיל בין 2 אפשרויות בהן אדם יכול לרשת - מכוח צוואה או לחילופין מכוח צו ירושה. תחום דיני הירושות הוא תחום רווי אמוציות ורגשות ואנשים רבים מעדיפים לקבוע מראש את החלוקה של נכסיהם בין הקרובים להם ולשם כך כותבים צוואה אשר מסדירה מי יהיו יורשיהם ומה יהיה חלקם בירושה....

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר21 בפברואר, 2018
    Skip to content