לאן מגישים בקשה לצו קיום צוואה?

עו"ד רון הדר02 בינואר, 2019

לאן מגישים בקשה לצו קיום צוואהכאשר האדם הנפטר מותיר אחריו צוואה, יש צורך לחלק אותה בין היורשים כחוק. על מנת לממש את הצוואה יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה לגורמים המשפטיים הרשמיים. צו זה בעל תוקף משפטי, והוא ניתן על ידי הרשם לענייני ירושה. במסגרת צו זה קובעים את זהותם של היורשים כחוק ואת חלקם בעיזבון.

לאן מגישים בקשה לצו קיום צוואה?

את הבקשה לצו קיום הצוואה אפשר להגיש לבית הדין הרבני או לרשם לענייני ירושה. על מנת להגיש את הבקשה, יש צורך למלא טופס ולצרף את המסמכים הבאים:

  • טופס בקשה לצו קיום צוואה אשר מעיד כי למגיש הבקשה יש עניין כיורש. תצהיר זה צריך להיות מאומת על ידי נוטריון, עורך דין או שופט.
  • תשלומי אגרות – עם הטופס יש לצרף שני שוברי תשלום ששולמו בהקדם באמצעות האינטרנט או בנק הדואר.
  • תעודת פטירה – אפשר להגיש את המקור או הצילום של התעודה. אם אין ברשות היורש תעודת פטירה, ניתן להשיג העתק של תעודת הפטירה באמצעות הגשת בקשה לרשות ההגירה והאוכלוסין.
  • אם מדובר בתושב ישראל אשר נפטר בזמן שהותו בחו"ל, אפשר להמציא "תמצית רישום" ממשרד הפנים. בתמצית זו יצוין תאריך הפטירה של המוריש וצוואתו המקורית. אם אין צוואה מקורית, ניתן לבקש גם בקשה לקיום צוואה לפי העתק ולא המקור.
  • את הצוואה המקורית יש להפקיד ברשם הירושות במחוז בו היה מקום מגוריו של המנוח (זהו המחוז אליו מוגשת הבקשה), תוך 7 ימים ממועד הגשת הבקשה לצו קיום צוואה.
  • אם ישנם יורשים המוותרים על חלקם בעיזבון, יש לצרף את תצהירי ההסתלקות המקוריים שלהם.

התחל בצו קיום צוואה

איפה מגישים צו קיום צוואה?

במקרה שבו האדם מחליט להגיש פיזית את הבקשה לרשם לענייני הירושה,הוא יכול להגיש אותה בלשכת הרשם במחוז בו היה מקום מגוריו של המנוח. נכון להיום קיימות 5 לשכות של הרשם: חיפה, תל אביב, באר שבע, נצרת וירושלים. עם זאת, ניתן להגיש גם בקשה לצו קיום צוואה אונליין. כך שאם אין לכם זמן להגיש את הבקשה פיזית בלשכת רשם הירושות, תוכלו להגיש את הבקשה אונליין באתר רשם הירושות.

הגשת צו ירושה באינטרנט – איך זה עובד?

הגשת צו קיום צוואה מקוון היא תהליך פשוט למדיי שלוקח כ-5 דקות. בשלב הראשון, יש להיכנס לאתר האינטרנט, למלא פרטים אישיים ואת כל הפרטים הדרושים ולבצע תשלום. לאחר מכן, עורך דין מקצועי ייצור עמכם קשר לגבי המשך התהליך ותיאום מועד אימות המסמכים. פרטים נוספים על ההתנהלות אונליין תקבלו ישירות לכתובת הדואר האלקטרוני.

כמה זמן לוקח צו קיום צוואה?

התהליך הביורוקרטי של צו קיום צוואה יכול להיערך מספר חודשים, מהרגע שבו אתם מגישים את הטפסים ועד להענקת האישור המאפשר לכם לקבל כספים מהיורש. עם זאת, אם יש מתנגדים לצו הירושה, הרי שהתהליך יכול להימשך אף יותר מכך, וזאת בהתאם למורכבותו של המקרה. הרשם לענייני ירושה מפרסם את הבקשה לצו ירושה ברשומות ובעיתון. אדם המתנגד לצו רשאי להגיש בקשת התנגדות תוך 14 יום מרגע פרסום המודעה. ברגע שמוגשת הבקשה, מתן הצו מתעכב ונדחה למועד מאוחר יותר.

אם לא הוגשה כל התנגדות בעת הגשת צו קיום צוואה מקוון או פיזי, הרשם לענייני ירושה מעביר את הבקשה לאפוטרופוס הכללי לצורך אישור. אם אין טפסים חסרים, האפוטרופוס מאשר את הבקשה ומחזיר אותה לרשם הירושות להכנת הצו. במקרים מסוימים הוא עשוי לדרוש ממבקשי הצו להשלים את הפרטים הנחוצים או כי יש לו עניין ועמדה בבקשה, במקרים כאלה, התיק יעבור לרוב לדיון בביהמ"ש לענייני משפחה. בתום תקופת ההתנגדות לצו, הרשם לענייני ירושה מאשר את תוקפה של הצוואה וחותם על צו קיום צוואה. מרגע זה לצוואה יש תוקף משפטי.

התחל בצו קיום צוואה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    סניפי רשם לענייני ירושה בישראל

    הרשם לענייני ירושה הוא יחידה באגף האפוטרופוס הכללי במשרד המשפטים. תפקידו של הרשם לענייני ירושה הוא לטפל בכל הבקשות לצווי ירושה או לחילופין בקשות לצווי קיום צוואה המוגשות במדינת ישראל. הרשם לענייני ירושה עובד ביחד עם האפוטרופוס הכללי ובתי המשפט לענייני משפחה הפרוסים ברחבי הארץ, וזאת במקרים בהם הבקשות המוגשות אליו יותר "מורכבות" ונדרשות חוות דעת של האפוטרופוס הכללי או הכרעה בדין של ערכאה...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר09 במאי, 2020

    הרשם לענייני ירושה: כיצד מגישים בקשה לצו ירושה מקוון

    כאשר אדם הולך לעולמו הוא לרוב מעוניין להוריש את רכושו לקרובים לו ובנוסף הוא מעוניין להורות על אופן חלוקתו. כתיבת צוואה היא הדרך המומלצת להוציא אל הפועל את רצונו של המנוח. לעיתים יבקש המנוח להוריש את כל רכושו לאדם אחד, אך לעיתים יהיה מעוניין להוריש את רכושו לקבוצה של אנשים או אפילו למוסד כל שהוא או למדינה. מה עושים כשאין צוואה במצבים שבהם לא...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר15 ביוני, 2020
    Skip to content