מהו ייפוי כוח מתמשך?

עו"ד רון הדר31 ביולי, 2019

ייפוי כוח מתמשךאדם בגיר בן 18 ומעלה רשאי למנות לו עורך דין אשר יטפל עבורו בעניינים מסוימים בבוא העת כאשר הוא לא יוכל לעשות זאת בשל מחלה או מוגבלות שכלית. ייפוי כוח מתמשך זהו מסמך משפטי במסגרתו אדם מעל גיל 18 ממנה עורך דין במטרה לקבל החלטות בנושאים שונים אשר הוגדרו מראש.

באפשרותו של אדם להחליט האם הוא מעוניין במינוי מיופה כוח יחיד או שמא הוא מעוניין למנות מיופי כוח חליפי למקרה בו מיופה הכוח הראשון לא ירצה לקחת חלק. יתרה מכך, ניתן למנות גם מיפוי כוח רבים אשר יכולים לפעול בנפרד או במשותף ולהחליט על היקף הסמכויות והאחריות של כל אחד מהם במקרה בו נוצרת מחלוקת.

מה כוללת עריכת ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח ממושך עשויה להיות רחב תוך התייחסות לנושאים רפואיים ולענייני רכוש או להיות מצומצם יותר ולייפות את כוחו של האדם רק בנושא אחד. האדם אשר ממנה את עורך הדין לטובת ייפוי כוח ממושך, עשו לקבוע הנחיות שונות לגבי החלטות וביצוע פעולות בשמו וכן ביכולתו להשאיר את שיקול הדעת לממונה על ייפוי הכוח. כאשר ניתנו הנחיות מסוימות, על הממונה על מיופה הכוח לקבל את ההחלטות תוך דיוק מיריבי ולא לחרוג מהן. להבדיל ממסמכים אחרים, ייפוי כוח מתמשך יהיה תקף רק כאשר נחתם על ידי עורך דין אשר עבר הכשרה בתחום ואין לו כל עניין אישי.

עריכת ייפוי כוח מתמשך תתבצע על ידי מסמך ייעודי, כאשר עורך הדין הממונה על הייפוי יהיה מחוייב להסביר את משמעות המסמך, לרבות את החלופות המשפטיות במטרה להיות בטוח כי הממנה הבין את משמעות הדבר.

התחל בייפוי כח מתמשך

מהי עלות שכר הטרחה

שכר טרחה עבור ייפוי כוח מתמשך אינו זהאלא משתנה בהתאם למורכבות המסמך ושעות העבודה אשר נדרשות להשלמתו. כך לדוגמא ייפוי כוח מתמשך רפואי אינו זהה למסמך ייפוי כוח המסדיר נכסים.ייפוי כוח אישי מתייחס לרווחה האישית של אדם לרבות מקום המגורים, הבריאות, ענייניו הגופניים והצרכים היומיומיים שלו.

לעומת זאת, ייפוי כוח בענייני רכוש מתייחס לטיפול בכלל הנכסים וההתחייבות של אדם לטפל בנכסיו של הממנה.ביכולתו של הממנה לקבוע כי מיופה הכוח יכול לקבל החלטות עתידיות או להשאיר לו את שיקול הדעת לגבי קבלת ההחלטות.

לפי החוק, לא קיים הסדר בנוגע לשכר הטרחה של עורך דין בגין הכנת מסמך ייפוי כוח מתמשך, אך לצורך בירור יש אפשרות לעיין בתעריף המינימלי אשר מומלץ לפי לשכת עורכי הדין. עם זאת, יש להיערך לעובדה כי כל משרד עורך דין מתמחר את העלות בצורה שונה.

מה כוללת הגשת ייפוי כוח מתמשך

הגשת ייפוי כוח מתמשך כולל פגישה עם עורך הדין אשר נפגש עם מבקש הבקשה, קרי הממנה. במסגרת הפגישה עורך הדין נותן לממנה הסבר מפורט לגבי הבקשה תוך הצבת שאלות לגבי ההוראות אשר ההמנה יהיה מעוניין כי תופענה במסמך הנ"ל.באשר לנוכחותם של בני המשפחה במסגרת הכנת המסמך- אין מניעה כי בני המשפחה לרבות בן או בת זוג וילדיהם יקחו חלק בפגישה.

בתום הפגישה עורך הדין מכין טיוטה של המסמך ומעביר לממנה לצורך התבוננות. לאחר מכן הממנה שולח תיקונים או הערות ובתום השלמת הפרטים נקבעת פגישה נוספת במטרה לוודא כי השני הצדדים מבינים את הבקשה ולאחר מכן מתבצעת החתימה. את הפגישה ניתן לבצע במשרד עורך הדין במטרה לסגור את כל הפרטים.

התחל בייפוי כח מתמשך

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    בקשה לרישום צו ירושה בשנת 2021

    מהו צו ירושה? ראשית כל, יש להבין מה צו ירושה ומה ניתן לעשות באמצעותו. במקרה בו אדם לא ערך צוואה מסודרת במהלך חייו, חלוקת העזבון של הנפטר תעשה על פי הוראותיו של חוק הירושה, תשכ"ה-1965 על ידי הגשת בקשה לרישום צו ירושה. במאמר מוסגר יוער כי במקרה בו אדם אכן ערך צוואה במהלך חייו, יש להגיש בקשה לצו קיום צוואה. כיצד מבוצעת חלוקת עזבון...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר06 בדצמבר, 2020

    עלות אגרת צו קיום צוואה ב-2021

    מהו צו קיום צוואה? הוראות החוק והכללים הנוגעים לירושות, צוואות ועיזבונות נמצאים בחוק הירושה. ס' 39 לחוק קובע כי על מנת לקבל את הירושה שהותיר אחריו אדם שהלך לעולמו יש צורך בצו קיום צוואה. צו זה משמש מעין אישור לנוסח הצוואה, כך שהיא מקבלת תוקף של פסק דין. רק לאחר קבלת הצו ניתן יהיה לחלק את עזבון המצווה בין היורשים. כיצד מגישים בקשה לצו...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר02 בדצמבר, 2020
    Skip to content