עלות אגרת צו קיום צוואה ב-2021

עו"ד רון הדר02 בדצמבר, 2020

עלות אגרת צו קיום צוואה ב-2020מהו צו קיום צוואה?

הוראות החוק והכללים הנוגעים לירושות, צוואות ועיזבונות נמצאים בחוק הירושה. ס' 39 לחוק קובע כי על מנת לקבל את הירושה שהותיר אחריו אדם שהלך לעולמו יש צורך בצו קיום צוואה. צו זה משמש מעין אישור לנוסח הצוואה, כך שהיא מקבלת תוקף של פסק דין. רק לאחר קבלת הצו ניתן יהיה לחלק את עזבון המצווה בין היורשים.

כיצד מגישים בקשה לצו קיום צוואה?

כדי לקבל צו קיום צוואה יש להגיש טופס מיוחד. ניתן להוציא צו קיום צוואה באופן מקוון או באופן ידני בכפוף לתנאים שונים.

התחל בצו קיום צוואה

הגשת בקשה צו קיום צוואה באופן מקוון

מי יכול להגיש בקשה אונליין?

  • יורשי המנוח שמיוצגים על ידי עורך דין מחויבים להגיש בקשה באופן זה
  • היורשים צריכים להחזיק בצוואה המקורית או להיות מצוידים בעותק של הצוואה ופסיקה של בית הדין לענייני משפחה שניתן להשתמש בעותק לצורך קבלת הצו. ניתן להגיש בקשה מקוונת אף אם הצוואה המקורית הופקדה אצל הרשם לענייני ירושה.

בטופס הבקשה יש למלא את הפרטיים האישיים של המנוח ושל היורשים. בסוף הטופס מופיע תצהיר של מגיש הבקשה. בניגוד לשאר חלקי הטופס שניתנים למילוי במחשב, את התצהיר יש להדפיס, לחתום עליו ולאמת את החתימה עם עורך דין. לאחר תהליך זה יש לסרוק את הטופס החתום ולהעלותו לרשת כחלק מהבקשה.

בנוסף לכך יש לצרף לבקשה מסמכים שונים כמו:

  • צילום הצוואה המקורית
  • סריקה של תעודת הפטירה של המנוח
  • סריקה של תעודות פטירה של יורשים שאינם עוד בין החיים
  • אם הבקשה מוגשת על ידי מיופה כוח יש לצרף את ייפוי הכוח מאומת על ידי עורך דין

הגשת בקשה באופן פיזי

מחייבת את כל מי שלא זכאי להגיש בקשה מקוונת. טופס צו קיום צוואה מוגש באופן פיזי ללשכת הרשם לענייני ירושה ב-4 העתקים. גם תהליך הגשת הבקשה הזה כולל מילוי תצהיר וצירוף מסמכים שונים.

כדאי לדעת: הגשת בקשה לצו קיום צוואה אם הנפטר התגורר בחו"ל

ניתן להגיש בקשה לצו קיום צוואה גם אם המנוח לא התגורר בארץ, אולם לבקשה הזו יש להוסיף כמה מסמכים חשובים כמו:

  • מסמך המאשר קיומו של חשבון בנק של המנוח בארץ או לחלופין אישור על נכס שנמצא בבעלות המנוח בארץ
  • תרגומים של מסמכים שכתובים בשפה זרה
  • חוות דעת של מומחה משפט בדין זר
  • ועוד…

אגרות צו קיום צוואה

הגשת בקשה לצו קיום צוואה כרוכה בתשלום של שני סוגי אגרות:

  1. אגרה לפתיחת הבקשה
  2. אגרת הוצאות פרסום בעיתון

אגרה לפתיחת הבקשה

אגרת צו קיום צוואה בהגשה מקוונת היא נמוכה יותר מאגרת צו קיום צוואה בהגשה בלתי מקוונת, ועומדת על 429 שקלים. ניתן לשלמה באמצעות שירות התשלומים הממשלתי באינטרנט.

גובהה של אגרה בהגשה בלתי מקוונת הוא 505 שקלים, ניתן לשלמה באמצעות בנק הדואר או לחלופין באמצעות עמדות תשלום אוטומטיות הממוקמות בלשכות השונות של הרשם לענייני ירושה בכל עיר.

אגרת הוצאות פרסום בעיתון

לאחר שמתקבלת במשרדי הרשם לענייני ירושה בקשה לצו קיום ירושה, ובהנחה שהיא תקינה וכוללת את כל הפרטים הנדרשים, היא מועברת לפרסום ברשומות ובעיתון. באופן הזה מיידעים את הציבור על דבר קיומה של הבקשה לצו. הצעד הזה חשוב משום שאם יש אנשים שמתנגדים להליך או לחלופין כאלה הסבורים שהם זכאים להימנות עם יורשיו של המנוח, הם יכולים לדעת שהליך מימוש הצוואה יצא לדרך.

אגרת הפקדת צוואה

כדאי להבחין בין האגרות הנדרשות לתשלום בעת הגשת הבקשה לצו קיום צוואה, לבין אגרת הפקדת צוואה.

אדם שניסח צוואה רשאי להפקידה אצל הרשם לענייני ירושה, כדי להיות בטוח שצוואתו תישמר, לא תאבד ולא תינזק. כך למשל אם ניסח צוואה בכתב יד, צוואה בעדים או צוואה בפני רשות. שירות ההפקדה אצל הרשם כרוך בתשלום אגרה בגובה 107 שקלים, וניתן לשלמו באופן מקוון או באופן פיזי.

חשוב לשים לב: היחיד שיכול להפקיד את מסמך הצוואה או כל מסמך שקשור לצוואה אצל הרשם לענייני ירושה הוא כותב הצוואה עצמה. המצווה יכול לקבל את צוואתו בחזרה, אולם גם במקרה הזה הוא היחיד שיכול לעשות כן (ולא בן משפחה, מיופה כוח וכיוצא באלה).

התחל בצו קיום צוואה

מה התהליך עד לאישור הבקשה?

השאלה כמה זמן לוקח צו קיום צוואה תלויה במה שיקרה במסגרת הליך אישורו. לאחר הגשת הבקשה באופן מקוון, דבר הגשת הבקשה מתפרסם בעיתונות או ברשומות. זאת על מנת לאפשר למתנגדים לתוכן הצוואה להגיש את התנגדותם. אם אין התנגדויות הרשם לענייני ירושה יכול לאשר את הבקשה והצו יישלח במייל. לחלופין, הרשם עשוי לבקש מהמגישים להוסיף פרטים שחסרים בבקשה ובמקרים מסוימים אף להעביר את הדיון בבקשה לבית הדין לענייני משפחה.

כדאי לדעת: ניתן לבצע בדיקת סטטוס צו קיום צוואה באמצעות המערכת המקוונת לאיתור תיקים וביצוע פעולות באתר הרשם לענייני ירושה.

התחל בצו קיום צוואה

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    כמה עולה עריכת צוואה?

    עודכן בינואר 2020 כפי שסקרנו בעבר את נושא הצוואות, צוואה הינה מסמך משפטי מחייב שאדם כותב (בין אם בעצמו ובין אם באמצעות עו"ד) ומנחה מה ייעשה ברכושו ובנכסיו לאחר מותו, מי הם יורשיו וכיצד תתבצע חלוקת הרכוש והנכסים אותם צבר במרוצת השנים. את עריכת הצוואה רצוי שיבצע עו"ד המתמחה בדיני ירושה, מאחר ועליה להיות מפורטת ככל הניתן ועליה לשקף בצורה ברורה את רצונותיו של...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר14 בינואר, 2020

    כמה זמן לוקח צו קיום צוואה?

    לפני שאדם הולך לעולמו הוא רוצה להיות סמוך ובטוח כי הוא יכול להוריש את רכושו לבני משפחתו ולקרוביו. משום כך, הוא מנסח מסמך צוואה בעזרתו של עורך דין. לאחר מותו של האיש מוציא עורך הדין צו קיום צוואה כדי ליישם את הצוואה הלכה למעשה. צוואה זו מוגשת באמצעות הליך בקשה לצו קיום צוואה אונליין עבור הרשם לענייני הירושה. ברגע שמתקבל האישור מטעם הרשם, יש...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר14 בספטמבר, 2019
    Skip to content