עריכת הסכם מכר לקניית דירה יד שנייה

עו"ד רון הדר17 באוקטובר, 2019

עריכת הסכם מכר לקניית דירה יד שנייהרכישת דירה יד שנייה נחשבת לעסקת נדלן חשובה ומורכבת אשר כוללת היבטים שונים כגון: היבטים משפטיים, היבטים תכנוניים, היבט מיסויים ועוד מספר רב של קריטריונים אשר יש להפגין בהם בקיאות רגע טרם חתימה על החוזה הסכם מכר, זאת על מנת לבצע את העסקה הכדאית ביותר ולהבטיח את רכישת הדירה ללא כל תקלות והפתעות אשר עשויות להעיב על ההליך.

רגע לפני שאתם מקבלים החלטה על קניית דירה ההמלצה היא לא להסתפק בביקור בדירה פעם אחת אלא לבקר בדירה לפחות כמה פעמים על מנת לבחון את טיב הדירה לעומק. מה חשוב לבדוק לגבי קניית דירה יד שנייה- על כך בכתבה הבאה.

חוששים מפני הרכישה? בדיוק בשביל זה הכנו עבורכם מדריך לקניית יד שנייה יעסוק בהיבטים החשובים ביותר שיש להביא בחשבון במסגרת קניית הדירה. תקינה גורמים מגוונים עלולים להשפיע על איכותו של הנכס וכן על איכות החיים בעת השימוש בו. מכאן, רגע לפני החתימה על הסכם המכר חשוב לבחון את כלל ההיבטים הנוגעים לעסקה במטרה לוודא כי אכן ביצעתם עסקה מוצלחת וכך תוכלו להעניק לעצמכם שקט נפשי.

התחל בעריכת הסכם מכר אונליין

מה חשוב לבדוק לפני שקונים דירה יד שנייה

מה חשוב לבדוק לפני שקונים דירה יד שנייה- חשוב מאד להסתכל על הדירה היטב ולבחון כל פרט ופרט. ההמלצה היא לא להסס ולשאול את המוכרים לגבי מצב הדירה. מה עוד חשוב לבחון? חשוב לבחון את כלל ההיבטים התכנוניים כפי שמצוינים בלשכת רישום המקרקעין, תיק הבניין וכן לוודא תקינות מערכות הדירה..

בחנו את המחיר של הדירה

במסגרת הסכם מכירת דירה חשוב לבחון את מחירה של הדירה בהתאם לאיזור בה ממקומת הדירה על מנת לאמוד על המחיר המבוקש ביחס לאופיו של מחיר דירה בעלת מאפיינים זהים בסביבתה. על מנת לעשות זאת ניתן להיכנס אל מאגר נדלן במטרה להבין טוב יותר את ההיבטים הקשורים למחירה של הדירה. מדובר באחד הכלים המשמעותיים והחשובים ביותר אשר יסייע בקבלת מידע אמין ומקצועי.

החשיבות של עריכת הסכם מכר

קנייה של דירה יד שנייה נחשבת לאחת הפעולות המורכבות ביותר והדבר מצריך אחריות רבה. מדובר בעסקה חשובה אשר כוללת היבט כלכלי משמעותי ומכאן אחד הדברים החשובים ביותר זה החוזה בין המוכר לבין קונה הדירה. סיומה של עסקת רכישת דירה הינה בהשלמת חובות הצדדים על פי הסכם מכר ורישומן של הזכויות בלשכת רישום המקרקעין.

הליך עריכת הסכם מכר כולל מספר חלקים כגון חתימה של החוזה על ידי שני הצדדים, חתימה של מסמכים נלווים כגון הערת אזהרה  וכן למוכר קביעת מועדים מסודרים בהם תועבר התמורה מהקונה למוכר. ההמלצה היא להגיע למעמד החתימה לאחר ההסכמה עם המוכרים לגבי טיוטה נוסחו הסופי של ההסכם בו מתוארים כלל השלבים היסודיים בעסקת המכר וזאת במטרה החוזה להשלים את עסקת המכר במעמד הפגישה תוך שכלל זכויותיכם מובטחות וללא כל פערים או לאקונות אשר עלולות להתרחש בעת ניסוח שאינו נהיר או אמביוולנטי.

בחינת נסח טאבו

במסגרת מעמד החתימה חשוב ביותר לעיין נסח טאבו. מדובר במסמך המציין את פירוט הזכויות המוקנות לכלל בעלי זכויות קנייניות במקרקעין עליהן מצויה הדירה. מומלץ לספק פרטים אודות הדירה לעו"ד המתמחה במקרקעין על מנת שיוכל לנתח את מכלול הזכויות העומדות לזכותו של המוכר טרם תחילתו של משא ומתן לרכישת הדירה.. במסגרת ההתבוננות על המסמך יש לראות האם הדירה רשומה בטאבו וכן לבדוק האם המוכר הוא הבעלים של הדירה- מדובר באחת הבדיקות החשובות ביותר המאפשרות לכם לדעת כי אכן ביצעתם עסקה אמינה.

ההמלצה היא להיוועץ עם עורך דין אשר עיסוקו בתחום הנדל"ן וביכולתו לציין לכם את הפרטים החשובים ביותר בזכות הידע והניסיון אשר צבר במהלך שנות עבודתו בתחום.

חשיבות בדיקה של שמאי מקרקעין

במטרה לערוך את הבדיקה בצורה מקצועית ביותר קיימת חשיבות רבה לפנייה אל שמאי מקרקעין מומחה בתחום אשר בסיום הבדיקה תהיה לו היכולת להעריך את שווי הנכס בו אתם מגלים עניין. לאחר שהוא ימסור את ההמלצה שלו בנידון תהיה באפשרותם לקבל החלטה מושכלת. במסגרת הבדיקה הוא יגיע אל הדירה ויבצע מספר בדיקות כמו למשל האם התווספו לדירה חלקים שאינם מקוריים? האם הבנייה נחשבת איכותית? האם ניתן להבחין בחריגות בנייה? עוד במסגרת עבודתו הוא יבחן את התוכניות והשרטוטים השונים.

התחל בעריכת הסכם מכר אונליין

קיימת חשיבות רבה לבחירת שמאי מקרקעין מנוסה בתחום זאת בשל העובדה כי ביכולתו לגלות בעיות שונות כמו למשל הרחבה בפנים הבית ועד תוספת חדר ללא היתר. נדגיש כי חריגות בנייה נחשבות נושא מהותי ביותר וביכולתן להשפיע על מחיר הדירה וכן על הסיכונים אשר אתם נוטלים על עצמכם בבואכם לרכוש דירה יד שנייה. יתרה מזאת מדובר על עבירה פלילית אשר בגינה תדרשו לתת את הדעת. בדיקה נוספת אשר חשוב לעשותה היא בדיקת בדק בית אשר עשויה לגלות ליקויים משמעותיים בדירה ואף להעלות את ערכו של הנכס. כך לדוגמא בעיה במרתף הבית אשר מחייבת טיפול והשקעה עשויה להעלות את מחירו של הנכס.

במידה ואתם מתעדים ליטול משכנתא- הקפידו על כל הבדיקות החשובות

במקרה בו אתם מתעתדים ליטול משכנתא עבור רכישת דירה יד שנייה ההמלצה היא לבצע מספר בדיקות מקיפות מול מספר בנקים במטרה לקבל את ההצעה הטובה והנוחה ביותר וכן אישור עקרוני לרישום משכנתא- במקרה בו הנכס אינו רשום בלשכת רישום המקרקעין.

ההמלצה היא לעשות את הבירורים הדרושים המסמך להשלמת תנאי תשלום ורישומה של המשכנתא טרם רכישת הדירה על מנת למנוע מכם מצב בו נעימות בקשתכם לא תיענה עקב אי עמידה על בתנאי הבנק המממן.

פניה אל עו"ד קניית דירה בשלבים המוקדמים של המשא והמתן

בשל העובדה כי מדובר באחת העסקאות המורכבות ביותר במהלך חייו של פרט, מומלץ המוקדמים להיוועץ בעורך דין בשלב טרומי ומוקדם של המשא ומתן. חשיבות הפנייה אל עורך הדין עיקרה בחינת כלל הבדיקות הפיזיות והתכנוניות הדרושות רגע לפני החתימה על החוזה וכן לסייע לכם להכיר מושגים חשובים בנוגע לעסקה כמו למשל מצב הזכויות בנכס וכן מה עליכם לדעת בדבר היבטי מיסויים ומשפטיים שונים.

עיקר העבודה של עורך הדין היא להעניק לכם ליווי צמוד ומקצועי. עורך הדין ילווה אתכם באופן צמוד משלב חתימת החוזה עד להשלמת העסקה על מנת להבטיח כי העסקה תצא לפועל בתנאים הטובים ביותר.

 

המידע המוצג במאמר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי ואין להסתמך עליו לשימוש זה. אנו ממליצים ליצור קשר עם עורך דין המתמחה בדיני מקרקעין על מנת לקבל ייעוץ משפטי נרחב בנוגע לכל עסקה בה הנכם עתידים להתקשר.

    אל תפספסו עדכונים והטבות

    אנו רוצים להשאיר אותכם מעודכנים בפוסטים האחרונים, כל החדשות, טיפים והטבות עבור חברות חדשות וקיימות.
    הירשמו כעת

    פוסטים דומים

    מס רכישה – המדריך המלא לשנת 2021

    מהו מס רכישה? מס רכישה יש לשלם במקרה של רכישת דירה בישראל כאשר המס מחושב עבור סכום הרכישה כולו, זאת בניגוד למיסים אחרים אשר מחושבים על פי הרווח או העלייה בשווי המס. משרדי המיסוי האזוריים הם האחראים על מס הרכישה לדירות מגורים. החישוב של המס נעשה לפי מדרגות המס אשר מתעדכנות בכל שנה. במקרה בו אנשים רוכשים דירה ואין ברשותם דירה נוספת, הר יש...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר09 בדצמבר, 2020

    איך לבחור עורך דין למכירת דירה ב2021?

    מכירת דירה אינה עניין של מה בכך: ראשית, מדובר בנכס משמעותי ויקר, ולכן כדאי לבצע את העסקה באופן סדור ומאורגן. שנית, זהו תהליך מתמשך, הכולל איתור רוכשים, משא ומתן על החוזים, העברת רישומים, תשלומים ותשלומי מס הנובעים מביצוע המכירה. לכן, לפני שחותמים על הסכם מכירת דירה מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין למכירת דירה. איך בוחרים באיזה עורך דין להיעזר? אספנו עבורכם כל...

    המשך לקרוא
    עו"ד רון הדר07 בדצמבר, 2020
    Skip to content